husqvarna_svartpilen_801_2




Royal Enfield překvapil konceptem SG650

Kdysi britská, dnes indická značka slaví 120 let nepřetržité výroby motocyklů, a to pěkně ve velkém stylu. V Miláně má svou evropskou premiéru již dříve představený Classic 350, k tomu Royal Enfield přihodil ještě dvojici výročních šestsetpadesátek a tím nejdůležitějším je koncept jménem SG650, který ukazuje, kam dál by se Indové chtěli posunout.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

SG650 Concept

To je krasavec! Ale už jsme si zvykli, že Royal Enfield na důležité výstavy dokáže přivézt i moc pěkné koncepty, které byste do téhle značky ještě před pár lety, kdy vyráběla jenom letité jednoválce Bullet, opravdu neřekli. Jenže doba se mění a u Royal Enfieldu hodně rychle. SG650 je koncept postavený na bázi dvouválcových klasiků Interceptor a Continental GT, ovšem s výrazným moderním nádechem. Jedna věta z tiskové zprávy, která tohle dílo charakterizuje opravdu dobře: „Neo-retro interpretace, která posouvá hranice toho, jak by mohla vypadat motorka Royal Enfield, ale v jádru stále oslavující onu ikonickou DNA Royal Enfield.“ Pak už je tam nějaké povídání o kybernetické, neony nasycené městské džungli, kde se staré setkává s novým ve spleti betonu, kovu, jasných světel a stinných ulic, kde se analogové a digitální prolíná a mísí, a to už by asi pro dojem stačilo.

SG650 je takový bobber klasických tvarů a moderní grafiky, ten černo-stříbrný motiv na nádrži, motoru a předním blatníku je opravdu hodně digitální. Ale vypadá super, stejně jako světle modré doplňky, které najdeme i na plných ráfcích 18“ kol – tam, kde je modrý lem, je ráfek vyříznutý. Aby nerušily design, jsou tady i plné brzdové kotouče. Zajímavé je, že pneumatiky působí širokým dojmem, ovšem vpředu i vzadu mají rozměr 120/80-18, čili docela užovky. Ale na esgéčku vypadají jako bambule.

Docela překvapí informace, že jak ráfky, tak celá nádrž byly vyrobeny na CNC z jednoho kusu hliníku. A těch nových prvků, které v Royal Enfieldu dosud nepoužili, je na motorce prý víc. Na každý pád je vidět, že tenhle koncept dělal někdo, kdo se v branži vyzná, kdo ví, co frčí a kdo má hlavně páru, jak udělat hezkou a zajímavou motorku. Pohled na čelní část je vysloveně lahoda, a není to jen o parádní hliníkové kapličce kolem LED světla, koukněte se na brýle, na páčky, zrcátka, blinkry, ovladače… Skvělou kombinací moderního a klasického jsou kulaté budíky, napravo známá turn-by-turn navigace Tripper a nalevo pěkný otáčkoměr s rychloměrem uprostřed. A všimli jste si těch zajímavých hliníkových držáků výfuků, nebo třeba kyvné vidlice? Tak co, tipneme si, jestli z toho něco bude i pro běžného motorkáře?

120th Anniversary Limited Edition Twins

Tohle už jsou motorky, které si koupit můžete, ale musíte sebou hodit. Royal Enfield přichystal omezené množství dvouválcových modelů Interceptor 650 a Continental GT ve výroční 120leté edici, kterých pro celý svět vznikne pouze 480. Tohle číslo má své opodstatnění, protože je to čtyřikrát 120 a po 120 kouscích bude určeno pro Indii, Evropu, Ameriku a Jihovýchodní Asii, pokaždé to bude 60 Continentalů a 60 Interceptorů. Takže o ně bude zřejmě fakt dost zájem, až jejich prodej začne na začátku prosince online.

Náš tip

Continental GT nebo Interceptor? - Jak jsem vybíral Royal Enfiled

„Stodvacítky“ jsou technicky shodné se sériovými modely, liší se pouze vzhledem. Ale ten je! Černá na nádrži není obyčejná černá, je to černý chrom, a dále zde najdeme zlaté, ručně malované linky a naprosto úžasný retro 3D znak. V černé jsou vlastně vyvedeny celé motorky včetně motoru a výfuků, ale monotónnost úspěšně rozbíjejí zlaté nápisy na bočních kastlících a proužky na ráfcích. A také hnědá prošívaná sedla, hnědé jsou i gripy na řídítkách.

Podívejte se na video přímo z výstavy:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Classic 350

A tuhle motorku už známe od začátku září, kdy ji Royal Enfield představil online. To bylo vlastně ještě pro indický trh, protože už tehdy značka hlásila, že evropská premiéra proběhne v Miláně na veletrhu EICMA, ale to je jenom o tom, že si tady konečně můžeme stroj prohlédnout na vlastní oči.

A je to stejně pěkná záležitost jako na obrázcích. Nový Classic 350 je důstojným nástupcem půllitru Bullet, resp. Bullet Classic, který z evropského trhu zmizel kvůli emisním trablům, a jedná se o další model postavený na platformě J. Co to znamená? Že má stejný technický základ jako městský cruiser Meteor 350, s nímž značka přišla před rokem. Ten nás opravdu hodně překvapil v mnoha ohledech (viz test), takže očekávání kladená na novinku jsou opravdu vysoká. Jak ze strany novinářů a zákazníků, tak určitě i samotné značky. Dvacetikoňový OHC jednobuch v sobě totiž nepochopitelně dobře kombinuje charakter vyhrazený motocyklům Royal Enfield, a přitom působí moderně a neotravuje vás vibracemi jako staré OHV modely. Jo, tohle bude dobrý. Jak moc, to se ukáže až na jaře, kdy by do Evropy měly dorazit první prodejní kousky. Tak snad to Covid zase nějak nezhatí.

Další přestavby a zajímavosti

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 20 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 20 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist