globalmoto_duben_nolan




Eicma: OSSA

Znovuzrozená španělská firma OSSA, která se před časem uvedla trialovým speciálem TR280i, si vybrala opět milánskou show k prezentaci dalšího prototypu, tentokrát z kategorie enduro.

Kapitoly článku

Nový dvoutaktní speciál bude nabízen ve dvou objemových variantách 250i/300i a bezezbytku naplňuje prvotní filosofii značky ze sedmdesátých let, která klade důraz na dobrodružnou a kompaktní povahu motocyklu. Základním poznávacím znamením je dvoutaktní motor a netradiční poskládání svodů a airboxu. To motocyklu propůjčuje ve výsledku opravdu kompaktní vzhled.
Motocykl disponuje řadou inovativních řešení. Na první pohled je patrné, že oproti běžně zavedené praxi na endurech má stroj velice nízko umístěnou nádrž a netradiční uložení airboxu uvnitř stroje. Odpružení pochází z produkce značky Öhlins a zajímavostí je uložení zadní pružící jednotky vpravo tak, aby zbyl dostatek místa pro výfukové svody. Vpředu je potom převrácená vidlice o průměru 48 mm.
O dostatečný brzdný účinek se starají brzdiče Brembo, které se vpředu zakusují do 260 mm kotouče,  vzadu pak do menšího kotouče o průměru 220 mm. Motocykl pohání dvoutaktní motor s jednodílnou klikovou skříní a šestirychlostní převodovkou kazetového typu. Motor disponuje dvojitým systémem vstřikování paliva, vyvíjeným ve spolupráci s firmou Kokusan, která dodává rovněž řídící jednotku. Zajímavostí je samotné uložení vstřikovačů, kdy je jeden uložen na klikové skříni a druhý na válci. Jedná se o poměrně neobvyklé řešení, jelikož zpravidla bývá vše na hlavě válce, nicméně tento nový systém přináší, jak avizuje výrobce, ohromující možnosti vyladění a odezvy celého stroje.
Vše je uloženo v chrom-molybdenovém rámu. Výkonnostní parametry nejsou prozatím odtajněny. Suchá hmotnost u verze s motorem 250 ccm činí 97 kg, kapacita palivové nádrže je 9,8 litru. Španělská firma plánuje dostat motocykly na trh v červnu 2013, a plánuje se zapojit rovněž do mezinárodních soutěží v sezóně 2012-2013. Celý projekt a vývoj dosáhl hodnoty téměř dvou miliónů Eur, a motocykly se budou vyrábět ve španělské Gironě.

Další novinkou z produkce značky OSSA je legendární Explorer, který navazuje na duch legendárního modelu ze sedmdesátých let. Vybaven nejnovějšími technologiemi má být extrémně pohodlným společníkem pro zábavu. Jedná se o velice lehký a snadno ovladatelný motocykl, určený pro jízdu v horách i ve městě.
OSSA Explorer bude v prodeji od března 2012 nejprve v Evropě a následně i ve zbytku světa. Motocykl pohání kapalinou chlazený dvoutaktní motor o objemu 272 ccm, který v kombinaci se suchou hmotností 74 kg slibuje opravdu velkou legraci. Cena by se měla pohybovat kolem 5 900 Eur (přibližně 147tis Kč).

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist