ktm_unor




MV Agusta slaví 80 let limitovanými edicemi a přidává sílu čtyřválcům

Příští rok si italská butiková značka MV Agusta připomene osm dekád svého fungování. To je samozřejmě skvělá příležitost k zařazení další limitované edice, která se bude týkat hned šesti modelů. A nezůstane jenom u barev!

Osmdesát let, přesně tak dlouho trvá příběh značky MV Agusta. Tedy ono je to ještě trošku déle. Protože kořeny vzniku vůbec prvního motocyklového motoru hraběte Domenica Agusty sahají až do roku 1943 – v srpnu prý byl agregát připravený pro sériovou výrobu, jenomže o měsíc později prý do továrny přišla německá vojska a zastavila výrobu všeho. Italové naštěstí ještě předtím stačili všechny modely, nákresy a prototyp zašít po domovech konstruktérů, kde zůstaly až do půlky příštího roku, než se výroba zase rozjela. To ještě byl spíš jen takový bicykl s přídavným motorem, ovšem tak to tehdy prostě bylo a MV 98 je považován za vůbec první motocykl dnes tak obdivované značky. Ta začala svůj příběh psát 19. ledna 1945, když v Cascina Costa, jen pár kroků od dnešního letiště Malpensa, oficiálně vznikla společnost Meccanica Verghera Srl. Rodině Agustů totiž bylo jasné, že po válce se svému hlavnímu byznysu, leteckému průmyslu, nejspíše nebudou moci věnovat a nasměřovala svou vášeň týkající se rychlosti a technologií směrem do jedné stopy. Tenhle příběh budou nyní připomínat motocykly v limitované edici Ottantesimo, které dostanou nové redesignované historické logo namísto toho používaného v současnosti a samozřejmě specifická barevná provedení plus laserem frézované pořadové číslo do brýlí nebo krytu nádrže, přičemž zde najdete i označení „emmevi“, které bývalo i na onom první motoru a které mělo naučit správné výslovnosti akronymu MV. Od každého modelu vznikne 500 kusů, přičemž všechny plní novou normu Euro 5+.

A jaké stroje to budou? V kolekci Ottantesimo si budete moci koupit tříválce Brutale RR, Dragster RR, F3 RR a Superveloce S, přičemž všechny dostanou vylepšenou antihoppingovou spojku, která bude mít nově devět lamel a o polovinu lehčí chod spojkové páčky. U Dragsteru RR vás to ale trápit nemusí, ten má automatickou SCS. F3 RR Ottantesimo dostane ještě speciální kit s výfukem Akrapovič, který zvedne výkon na 155 koní, a pár drobnostmi, Superveloce pro změnu obdrží výfuk Arrow posilující motor na 153 kobyl.

Čtyřválce v edici Ottantesimo budou jenom dva, Brutale 1000 a Brutale 1000 RR, ovšem o to víc úprav na nich najdete. A můžeme zakřičet hurá, konečně by tenhle čtyřválec měl jet i odspodu! Protože zatím se jeho 201 koní projevovalo ve zkratce tak, že dole nic moc a nahoře se motor zbláznil. Aby ne, když výkon gradoval až ve 13 500 otáčkách a krouťák měl maximum 116 Nm při 11 000. Agregát teď dostane novou řídicí jednotku, upravené vačky, nový výfuk Arrow a trvanlivější 10lamelovou spojku opět s poloviční ovládací silou, ovšem nejvíce o reálném posílení poví následující čísla:
3500 otáček = +10 Nm and +6 koní
5500 otáček = +20 Nm and +15 koní
8000 otáček = +11 Nm and +12 koní
9500 otáček = +10 Nm and +12 koní!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist