MV Agusta obléká inovovanou F3 RR do kabátku RC

RC znamená zkratku pro Reparto Corse, což v překladu znamená závodní oddělení. V katalogu MV Agusty to pak znamená nejvyšší možnou sériově prodávanou verzi modelu, pokud vynecháme exkluzivní limitované edice. V případě supersportu F3 vypadla varianta RC s příchodem Euro 5 modelu z nabídky, ale dnes je zpět a spolu s ní dostávají tradiční závodní barvy i dva další modely.  

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Emisní normy jsou nekompromisní a nevyhne se jim ani motocyklová šlechta, kam určitě MV Agusta patří. A tak i ve Varese museli dát hlavy dohromady a přizpůsobit svoji nabídku novým standardům. První na řadu přišly nahaté modely Brutale a Dragster, kde se vše obešlo bez ztrát na životech. Pokud vynecháme základní verze Rosso, kde se počítá s možností seškrcení pro řidičák A2, nabízí motor stále svých 140 koní a 87 newtonmetrů. Oba modely navíc dostaly chytrou šestiosou elektroniku s 5,5“ TFT přístrojovkou a předním světlem přisvěcujícím do zatáček. O pár měsíců později potkaly podobné úpravy také cestovní Turismo Veloce, to dostalo navíc upravený rám s nižším sezením pro řidiče, rozměrnější plexi a jeho specificky naladěný motor na 110 koní a 80 newtonmetrů dostal ještě víc síly v nejnižších otáčkách. Zbytek úprav je identický jako u nahatých verzí, takže hlavně elektronika. Od začátku bylo jak Turismo Veloce tak Dragster nabízené také jako RC verze, přesněji řečeno šlo o modely Turismo Veloce RC SCS a Dragster RR SCS RC. Kdo není v Agustách kovaný, tomu vysvětlíme ještě zkratku SCS. To je automatická spojka Smart Clutch Systém, díky které nemusíte mačkat páčku ani pro rozjezd a zastavení. Obě Ercéčka byla tedy v nabídce s automatickou spojkou, dostaly identické stříbrno-černo-červené barvy, limitovaný počet vyrobených kusů a Dragster ještě kovaná kola, nějaký ten karbon a závodní výfuk SC Project s příslušnou řídící jednotkou.

Loňské barvy byly úplně něco jiného

Stejně tak je tomu u letošních RC, tak se na ně pojďme podívat blíže. O Turismu toho moc nenapíšeme, protože to žádnou extra výbavu nedostává. Sympatické u něj je, že je v plné výbavě včetně kufrů, díky RC provedení navíc dostanete vnitřní plachtu, speciální barvy a certifikát dokládající, že jde o jeden z 300 vyrobených kusů, což se dočtete také na držácích řídítek. Dragstera RC SCS se vyrobí úplně stejné množství, a tam už jsou i nějaké další benefity. Je to například držák předního blatníku z karbonu, boční panely u nádrže a zadní blatník jsou z téhož materiálu. Stejně jako u ostatních členů RC klanu je i zde návrat k typické závodní trikoloře. Výrazným prvkem jsou také lehčí kovaná kola a hlavně závodní balíček. V něm se skrývá opět koncovka SC Project s příslušnou řídící jednotkou, díky kterým se dostane člověk na 150 koní výkonu. Průhledný kryt spojky je pak už jen příjemná třešnička na dortu.

Doteď to byla jenom rekapitulace, takhle jsme to znali i z loňského roku, byť v jiných barvách. U F3 Euro 5 máme ale premiéru, i když se dá ale zase říct, že je to jenom u barvě. F3 při loňském upgradu ukázala hned dvě verze - základní Rosso a vyvoněný model RR. My jsme se věnovali hlavně druhému jmenovanému, protože ten přinesl supersportu upravený vzhled s výraznými aerodynamickými prvky. Ty jsou nejen trendy, ale také funkční. Jednak přinášejí přítlak při maximálce o 8 kilogramů vyšší, přitom snižují odpor vzduchu a ještě vypadají nádherně, protože jsou vyrobeny z kovaného karbonu. S aerodynamikou pomáhá také rozměrnější přední blatník a vypouklé závodní plexi. K tomu se navíc na RR objevují CNC obráběné stupačky, luxusní alcantrové sedlo a možno je přikoupit závodní kit. V případě RC si ho dokupovat nemusíte, protože ho dostanete spolu se specifickými barvami v ceně. A je tady toho v něm nejvíc. Každá z dvouset vyrobených motorek dostane v příbalu kromě plachty a certifikátu ještě CNC obráběné páčky, stejnou technologií vyrobené víčko nádrže a záslepky zrcátek, kryt sedla spolujezdce a na závěr také samozřejmě pořádný výfuk. V tomhle případě ho dodává Akrapovič včetně velkého karbonového krytu a řídící jednotky se specifickou mapou. Díky tomu se místo 147 koňmi může majitel chlubit rovnou 155, zároveň s tím i osmikilogramovou úsporou hmotnosti. Teď už stačí si vybrat, jestli radši cestujete, divočíte nebo jezdíte po okruzích. Ve všech případech je ale jasné, že se s další takovou na pumpě jen tak nepotkáte.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist