ktm_unor




Moto Morini přijelo do Milána s pěti novými motorkami

Celkem pět nových strojů představilo na ploše milánského výstaviště domácí Moto Morini, spadající pod koncern Zhongneng. Jedná se o mix původních italských modelů v nové generaci, i úplně nové produkce, pocházející v některých případech z továren mateřského čínského konglomerátu. Bohužel tiskové zprávy jsou poměrně skoupé na informace, takže si u všech modelů musíme dost věcí domyslet.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Nové Milano

Hned na úvod si dáme jednu z klasik, kterou je Milano. Nadčasový naháč klasických tvarů zůstal na první pohled v mnoha ohledech stejný, ale při bližším ohledání přichází s celou řadou změn. Je tu třeba přepracovaný rám, využívající motor jako nosného prvku, doplněný novou hliníkovou kyvkou. Tisková zpráva říká, že má Milano díky tomu nižší hmotnost než dosud, uvádí ale jen nekonkrétní hodnotu „méně než 210 kilogramů pohotovostních“.

Změn doznal také motor. Velký vidlicový dvouválec 1200 Corsa Corta EVO byl přepracován, aby splňoval normu Euro5+, dostal čtyři jízdní režimy a taky nový výfuk. V tiskové zprávě se objevuje jen hodnota výkonu, a opět ne zcela konkrétní – počet koní překročí hranici 125. Brzdy jsou monobloky od Bremba a vpředu najdeme nastavitelnou vidlici.

Corsaro 750 a Corsaro Sport

Zatímco Milano jede na vlně klasického vzhledu, nové Corsaro 750, potažmo kapotovaná verze Corsaro Sport, jde o hodně modernější cestou. Naháč dostal milovaný i nenáviděný „hmyzí“ čumák s výraznými linkami LED osvětlení. Kapotovaná verze s dlouhou „štěrbinou“ s ukrytými světlomety vypadá přece jenom o něco konvenčněji.

Motorky mají stejný základ tvořený hybridním rámem, kombinujícím hliníkové odlitky s příhradovou částí a hliníkovým podsedlákem. Rám svírá zcela nový vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Motor o objemu 749 cm3 má pro oba motocykly shodný výkon 96 koní, hodnotu točivého momentu jsme se ale nedozvěděli. Ani jedna z motorek pak nemá uvedenou konkrétní hmotnost, ale budou lehčí než 200 kilogramů pohotovostních.

Vpředu pracuje v obou případech plně nastavitelná vidlice, zadní tlumič je podle všeho nenastavitelný. Přední brzdy mají dva kotouče o průměru 320 milimetrů, bržděné monoblokovými třmeny.

X-Cape 1200

I když tisková zpráva pro nový velký X-Cape mluví i o ježdění po nezpevněných cestách, pohled na  ráfky obuté do silničních gum (19" vpředu, 17" vzadu) prozrazuje, že hlavním působištěm nového cesťáku bude hlavně silnice. Odpovídají tomu i nižší zdvihy tlumičů 170 milimetrů vpředu a 160 milimetrů vzadu.  

Stejně jako výše zmiňované Corsaro, dostal i X-Cape vidlicový dvouválec 1200 Corsa Corta EVO, opět o výkonu překračujícím 125 koní. Velkou roli tady sehraje elektronika, zastoupená třeba tempomatem, rychlořazením nebo radarem pro monitorování mrtvého úhlu. Nezapomnělo se ani na aerodynamiku a jízdu se spolujezdcem, který by měl mít na tandemu slušné pohodlí.

Calibro

Je tomu už nějaký pátek, co se světu představil menší cruiser Calibro s dvouválcem 650, známým třeba z menšího X-Cape. Kompletní představení si můžete přečíst ve starším článku zde. Přece si ale u Moto Morini nechali něco i na veletrh, a sice verzi Bagger, vybavenou aerodynamickou přední maskou a dvojicí pevných kufrů vzadu.

Cruiser klasického střihu má nízké sedlo 720 milimetrů nad zemí, pohotovostní hmotnost pod 200 kilogramů a dosud neupřesněný výkon. Tisková zpráva uvádí jen to, že bude k dispozici verze s plným výkonem, i seškrcená pro řidičák A2.

 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda přispěl 30 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist