husqvarna_svartpilen_801_2




Silnější V9 a dle přání zákazníků přeladěná V85 TT, to jsou další novinky Moto Guzzi

Co asi teď bude s modely V9, když stejný motor dostala dříve slabší V7? Tahle otázka se po nedávné premiéře silnější „sedmičky“ určitě objevila v mysli nejednoho motorkáře. Odpověď je vcelku jednoduchá – dostanou stejný silnější motor, několik dalších drobných úprav a obě verze dál zůstanou v nabídce. Pro rok 2021 pak nepřijde zkrátka ani V85 TT, která dostane bezdušové ráfky, lehce upravenou elektroniku a krapet přeladěný motor.

Kapitoly článku

Odpověď na otázku nastíněnou v úvodu je vlastně naprosto logická. Máme tu sice jeden motor hned ve čtyřech motorkách (V7 Stone, V7 Special, V9 Roamer a V9 Bobber), ale ona je každá trošičku jiná a každá si určitě své místo na slunci najde. Hlavně je ale poměrně rozdílná už základní architektura, koncepce a filozofie jednotlivých řad V7 a V9. Zatímco „sedmičky“ jsou klasické naháče, „devítky“ míří směrem k segmentu cruiserů, chopperů a bobberů. Ostatně jeden ze zúčastněných modelů to prozrazuje přímo svým jménem. V řadě V9 to není ale jenom o rozdílných jménech, on má každý model také trochu jiné jízdní vlastnosti a charakter, což je dané zejména díky rozdílům v podvozcích. Bobber je takový ten klasický temný očesaný desperát s šestnáctipalcovými balonovými pneumatikami a sportovnější geometrií, Roamer má zase blíž k pohodovému „krujzování“ krajinou se svou užší devatenáctipalcovou přední pneumatikou, delším rozvorem a závlekem předního kola.

Náš tip

Přečtěte si test 2x Moto Guzzi V9: Bobber nebo Roamer?

Aby byla iluze cruisera dokonalá, najdete u Roamera ještě vysoká řídítka a poměrně velké množství chromovaných a leštěných dílů. S příchodem nového motoru se ale rozdíly mezi motocykly nadále prohlubují. Ne tedy, že by každý dostal jiný motor nebo nějaké brutálně jiné naladění, spíš jde o estetické drobnosti tvořící celek, vše v trendu nastoleném novou V7. Roamer v tomhle případě zaujímá tu klasičtější pozici, takže tu vedle chromu najdeme klasické žárovky ve světlech, budík s ručičkou schovaný za malým štítkem, je tu také prostornější sedlo, jinak tvarované boční kryty nebo větší blatníky. Vedle toho Bobber nově k přídavnému jménu drsnější přidává také modernější. Máme tu přední LED světlo vybavené orlem a funkcí denního svícení, malé LED blinkry, jiné zadní světlo a plně digitální přístrojovou desku.

Nenechte se ale zmást Roamer není nějaký zastaralý, co se zbytku techniky týče. Oba dva modely mají ABS a kontrolu trakce, kterou může majitel vypnout, a oba dva můžete dovybavit systémem konektivity s mobilním telefonem Moto Guzzi MIA. Od jedniček a nul se ale přesuneme zpátky ke starému dobrému železu, kde se přes stupačky uložené v gumě (redukce vibrací) a zpevněný rám v oblasti krku řízení (vyšší stabilita a větší přesnost řízení) dostaneme k jádru pudla – novému motoru. I tady se usídlila osmsetpadesátka odvozená z V85 TT, v případě V9 naladěná na 65 koní a 73 newtonmetrů, tedy identicky jako u dříve představené V7. U ní šlo o výraznější posílení, „devítky“ totiž měly ve svých útrobách osmpade už dřív, i tak tu ale máme hned 10 koní a 11 newtonmetrů k dobru, navíc při plnění normy Euro 5. Takto posílený Roamer bude k dispozici v lesklé šedo-stříbrné barvě Grigio Lunare, Bobber v matné černé Nero Essenziale.

Přechodu na přísnější emisní limity využila Moto Guzzi také k drobnému doladění jejich cestovního endura V85 TT. Jednak i tady máme novou barevnou kombinaci (Nero Etna), doplněnou o staronové dvoubarevné varianty, tentokrát orientované „na druhou stranu“. Důležitější ale je, že v Guzzi vyslyšeli přání zákazníků a nasadili na „Brejlovce“ bezdušové ráfky. Kromě jednodušší opravy defektu tu máme navíc úsporu 1,5 kilogramu na neodpružených hmotách. Přáním zákazníků prý bylo také ještě víc síly ve spodních a středních otáčkách. I to bylo za pomoci optimalizovaného zdvihu a časování ventilů vyslyšeno. Přesné hodnoty ale od továrny nemáme, takže to budeme muset vyzkoušet, stejně jako dva nové jízdní režimy. Tím prvním, který doplňuje současnou trojku Road, Rain a Off Road, je Sport, druhý je nastavitelný Custom. Všechny uvedené změny postihly také variantu V85 TT Travel s cestovní výbavou, která i nadále zůstává v nabídce.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 40 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kaabo přispěl 5 Kč
Páčkalíny přispěl 5 Kč
vitik přispěl 5 Kč
jpmoto přispěl 5 Kč
millis21 přispěl 5 Kč
Venda přispěl 5 Kč
Hellrider přispěl 5 Kč
LazyFrog přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist