hsq_listopad




Moto Guzzi přidává cestovnější V85 a speciální verzi V7, kafáč Racer slaví 10 let

Orel z Mandella del Laria pojal modelový ročník 2020 jako takový trochu oddychový a po předchozích ročnících plných novinek se mu není co divit. Hlavní pozornost byla pochopitelně věnována nové V85 TT, kde vedle standardního modelu přibude ještě verze Travel s cestovatelskou výbavou.

Kapitoly článku

V85 TT Travel

Že jsme novou pětaosmdesátku, láskyplně překřtěnou na Brejlovce, měli letos na celou sezónu v redakci, naši čtenáři dobře vědí. Ta motorka nás opravdu hodně překvapila a neskutečně bavila hlavně ve městě a při kratších odpoledních projížďkách, když jsme se ale vydali na delší štreky, říkali jsme si, že do úplného cestovního ideálu jí pořád trocha chybí. Nová verze Travel nám zavře pusu.

Vše, co má Travel jako sériovou výbavu, jste si už letos mohli vybrat v katalogu příslušenství, ovšem tovární verze je samozřejmě vždycky něco jiného, navíc finanční stránka určitě bude vycházet lépe, než když si dokupujete všechny doplňky zvlášť. Jediné, co jste si nemohli pořídit, byla nová speciální barva nazvaná Sabbia Namib. Ta Travelu fakt sekne a úplně ta motorka voní dálkami. Ale tohle Guzzi vždycky šlo.

Tou zásadní věcí, která nám na Brejlovci chyběla, bylo větší plexi. Sorry, Moto Guzzi, i když to malé lízátko, co má standardní V85 TT, funguje celkem dobře, pořád funguje jako malé lízátko a ne jako skutečné cestovní plégo, které čekáte na cestovní motorce. Do města možná fajn, ale po 100 km svižnější jízdy už začnete nadávat i za slunečného dne, natož když vám celá motodovolená proprší. Takže větší plégo je u verze Travel samozřejmostí. Výrobce udává, že má o 60 % větší plochu, nám přijde ještě větší. Tohle bude určitě fajn.

Druhou věcí, kterou na cestovní motorce vyžadujete, jsou vyhřívané rukojeti, ty také nechybějí, a potom kufry. My jsme je namontované měli, ovšem šlo o příplatkovou výbavu, Travel je má samozřejmě v základu. Jde o plasťáky s hliníkovými prvky, pravý s objemem 37 litrů, který pojme i helmu, levý má kvůli výfuku objem omezený na 27,5 litru. Není tady žádné škaredé lešení, když kufry sundáte, motorka zůstane elegantní, a i s nimi má šířku rozumných 928 mm. Co na moderním cesťáku nesmí chybět, jsou LED mlhovky (spousta městských dobrodruhů s nimi svítí celoročně a je to fakt bezva) a multimediální platforma Moto Guzzi MIA. Já bych se bez toho obešel, ale když už to tam je…

V7 III Stone S

Malé vé-sedmičky jsou u Moto Guzzi bestseller, od roku 2009, kdy se začaly prodávat, jsou tady již ve třetí generaci a každoročně výrobce přijde s nějakým zajímavým novým modelem. Základ je stejný, liší se drobnosti, jež dávají strojům jejich vlastní charakter. A divili byste se, jak málo stačí, abyste si mysleli, že sedíte na jiné motorce. Do roku 2020 jde řada V7 oficiálně se šesticí modelů. To tedy říká tisková zpráva, v obrazovém doprovodu jich nalezneme mnohem více (verze z minulých let), ale budeme se držet písmen. Čtyři již známe, jde o Stone, Stone Night Pack, Special a Rough, a k nim přibude výroční Racer a limitovaná edice Stone S.

Esko má být připomínkou sportovních Guzzin 70. let, jakými byly modely 750 S nebo samozřejmě původní V7 Sport. Od standardní verze se bude odlišovat saténově chromovanou nádrží, na vrchu doplněnou o kožený pásek a černé víčko, a kompletním LED osvětlením, které známe už z letošního Night Packu, s nímž esko sdílí i štíhlý zadní blatník. Červeně prošívané sedlo je částečně čalouněno Alcantarou s voděodolnou úpravou, to jsme zase viděli u varianty Carbon. Unikátní však jsou černá zpětná zrcátka uchycená v koncích řídítek. Drobnými detaily jsou hliníkové odvrtávané kryty vstřikování, frézovaná chladicí žebra nebo decentní červené prvky jako logo na nádrži nebo zadní pružiny. Modelů Stone S vznikne pouze 750, pořadové číslo najdete gravírované na držáku řídítek.

V7 III Racer 10th Anniversary

Jak ten čas letí! Řekli byste, že už je to 10 let, co se poprvé objevil tenhle nádherný kafáč s červeným rámem a chromovanou nádrží? Tehdy se o retro vlně teprve potichu špitalo a Racer všem vyrazil dech, když připomínal krutopřísnou stavbu a ne sériovku. A tenhle výroční model si pořád drží svůj šarm.

Čím se liší od toho letošního? I tady Guzzi sáhla po moderních serepetičkách a Racer je tak dalším modelem, který dostal kompletní LED osvětlení. Přední světlo je potom ukryto v nové červeno-černé kapotáži, jež nahrazuje ten malý štítek. Nevím, jestli je to zrovna změna k lepšímu, to světlo je v ní docela utopené, ale změna to je. Stejný motiv červených pruhů se objevuje i na krytu zadního sedátka, pod nímž najdete (konečně) štíhlejší blatník. Mimochodem sedlo dostalo červené prošívání. Vpředu nemůžete přehlédnout nová zrcátka, stejná jako u modelu Stone S, která Raceru opravdu hodně prospěla. S eskem sdílí Racer také nové pneumatiky Dunlop Arrowmax Streetsmart.

V7 Sketchbike Kits

Vé-sedmičky jsou oblíbeným terčem úprav a sama Moto Guzzi na ně vyrábí spoustu příslušenství i celých kitů. Pro rok 2020 přišla se třemi pod souhrnným názvem Sketchbike Kits, které obsahují vždy hliníkové boční panely, nádrž, kapotu na světlo a zadní kapotáž, jen pokaždé v jiném stylu. Nadčasový Classic Sport kombinuje žlutou metalízu se zeleným nádechem a černé panely s červenými linkami, ve Sport Vintage hraje prim matná zelená a tohle barevné provedení má připomínat původní V7, na níž závodil Jack Findlay ve 200 mílích Imoly v roce 1972, a konečně Trofeo je klasický motiv šachovnicového praporu – tady není inspirace v historii, nýbrž v letošních závodech Fast Endurance, kterým je věnován další odstaveček.

Moto Guzzi Fast Endurance

A ještě jedna zpráva ze světa vé-sedmiček. Výrobce se totiž snaží ukázat, že to nejsou jen takové městské stylovky. Letos se uskutečnil velký návrat Moto Guzzi na závodní okruhy, když se v Itálii při místním mistráku jely pohárové závody upravených V7. Psali jsme o tom již loni v reportáži z Milána, ovšem sami jsme tomu moc nevěřili, že to dopadne. A vidíte, Italové překvapili. Šlo o sérii hodinových vytrvalostních závodů s povinnou výměnou jezdců, všechny motorky byly vybaveny závodním kitem GCorse bratrů Guareschiových a jednotnými pneumatikami Pirelli Phantom Sportscomp RS. Byl to velký úspěch, pěti podniků se zúčastnilo 25 týmů, pokaždé vyhrál někdo jiný a pro rok 2020 se Moto Guzzi rozhodla v závodění pokračovat za víceméně stejných podmínek. Taky vás napadlo, jaká by asi byla prča, kdybychom u nás měli pohárové závody Jawa 350 OHC Special? Do toho bychom šli.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 39 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist