ktm_srpen




KTM upravila terénní 890 Adventure R, nabídne mód Demo na vyzkoušení elektroniky

Lepší elektronika, více pohodlí od podvozku i kapotáže, tak zní stručný výčet oblastí, v nichž je 890 Adventure R modelového ročníku 2023 upravený. Pro většinu motorkářů ovšem nové erko bude prostě osmsetdevadesátkový Advik, který konečně nevypadá jako motorka po bouračce s podomácku dodělaným předním světlem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Je to pouhé dva roky, co KTM představila svou posílenou verzi modelu Adventure střední třídy, tedy kdy se ze 790 šlo též po dvou letech na 890. Tenkrát to bylo v první řadě o větším motoru s upravenou charakteristikou, která lépe odpovídá cestovně-offroadovému motocyklu, plus jste našli pár drobností v technice a elektronice, nicméně vzhled zůstával až na grafiku stejný. A právě ten kontroverzní design byl záležitostí, která možná ubírala zákazníky téhle jinak skvělé motorce více než technické kvality konkurence.

Původní modely 790 Adventure/R a o dva roky mladší 890 Adventure. Zvenčí jste rozdíl nepoznali

Nyní kátéemka představila další generaci, tedy možná spíše něco jako verzi 2.1, řečeno počítačovou terminologií. Základ je pořád stejný, tentokráte se nesahalo ani do motoru, ale zapracovalo se na atraktivitě. Zákazník je lákán na špičkovou elektroniku, která ho potěší, když si sedne za řídítka, a na jiný vzhled, jenž mu přijde k chuti, kdykoli z motorky sesedne a jen tak si ji bude prohlížet. Vlastně to bylo strašně jednoduché, stačilo to „utržené“ přední světlo spojit s nádrží jedním plastíkem a je hotovo. Kátéemka to samozřejmě zabaluje do řečiček o inspiraci soutěžním speciálem 450 Rally a vylepšení aerodynamiky a ergonomie (není to samozřejmě jenom jeden plast navíc, nýbrž celé nové boky, jiná by měla být i nádrž atd.), což věřím, že bude i pravda, nicméně si nemyslím, že zrovna to byl primární účel.

Trochu zvláštní se mi zdá tvrzení, že je nové plexi nižší, mně naopak přijde o něco vyšší, ale je možné, že to zkresluje, neboť čumák je řešený trochu jinak, když plexi obaluje celé světlo namísto toho, aby bylo jenom nad ním. Změnil se i chránič motoru, ten je nyní přetažený až na boky, a celkově vzato novinka možná opticky působí mohutnějším dojmem (což ji přibližuje větší 1290), ale za mě je nový design jednoznačně povedenější než ten stávající. Své dělá i grafika řešená in-mold technologií, nejsou to samolepky. Našinec si potom nemůže nevšimnout, že se změnily i pneumatiky, v prvovýrobě bude Advik R dostávat nám notoricky známé Mitasky E-07, a to ve verzi + Enduro Trail. Co potom na pohled nepoznáte, ale za jízdy byste měli, je jiné naladění nastavitelných tlumičů WP Xplor.

Pojďme za řídítka. Tam vás do očí praští nový 5“ TFT displej s USB-C konektory, jenž by měl být především přehlednější. Uvidíme, číslíčka vypadají opět poměrně malá. Nově se zde budou zobrazovat pokyny upravené turn-by-turn navigace a pomocí jednoho tlačítka budete moci vyvolat až 10 oblíbených pokynů, anebo desítku posledních volaných čísel, to když budete mít displej spárovaný s telefonem. Na ovladačích, jež pořád můžete hanit za jejich plastovost, přibylo vpravo tlačítko varovných blinkrů.

Displej souvisí také s novou elektronikou, jak jinak než šestiosou. Advik R dostal novou jednotku ABS (Bosch 9.3 MP), které je samozřejmě náklonové, a nově se vám při zvolení dynamického režimu Offroad (a příplatkového Rally) automaticky zapne i Offroad ABS, tedy na zadním kolem vypnuté a na předním umožňující větší prokluz. Dříve jste si museli antiblok vypínat separátně.

Novou KTM 890 Adventure R si můžete za příplatek vybavit i různými doplňky, včetně těch elektronických. Mezi ty patří tempomat, obousměrné rychlořazení nebo celé pakety Rally a Tech. Fajn fičury, ale přeci jenom stojí nějakou tu tisícovku až desetitisícovku, a jak má člověk vědět, jestli je vůbec využije? A na tohle teď nový Advik R myslí, když přináší tzv. Demo Mode. Co to znamená? Že prvních 1500 kilometrů budete mít k dispozici všechny elektronické příplatkové vychytávky, abyste si je osahali, a až se vám poté deaktivují, sami uvidíte, která vám chybí a která ne. Hádám, že většina majitelů nakonec stejně skončí u komplexního Tech Packu, protože si na ty komfortní funkce zvykne a nebude se jich chtít vzdát, což je od KTM pěkně zákeřné, nicméně i tak Demo Mode vítám jako fajn počin, abyste nekupovali zajíce v pytli. Věřím, že to samé bude mít i nová základní verze 890 Adventure, kterou KTM s největší pravděpodobností představí v průběhu pár dnů, maximálně týdnů.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist