husqvarna_svartpilen_801_2




KTM připravila další speciální edici, tentokráte pro enduristy

Skoro to začíná vypadat, že za chvíli u offroadových KTM převáží nabídka speciálních edicí základní modely. Factory, Prado, Cairoli verze v motokrosech, dokonce jedna i u malé padesátky, Six Days (dokonce šestkrát) a Erzbergrodeo v endurech a teď tu máme další pojmenovanou po světovém šampionátu WESS. Je to logické, když i tam je KTM mistrem světa…

Kapitoly článku

Tedy, abychom byli přesní, tím mistrem světa je tovární jezdec KTM Manuel Lettenbichler, který loni tenhle šampionát World Enduro Super Series, kombinující cross country, klasické a extrémní enduro, dokázal vyhrát. Před Gomezem na Husqvarně, Walkerem a Blazusiakem na KTM a Jarvisem opět na Husqvarně. Čili takový malý šampionát rakouských motocyklů. Tím ho nechci shazovat, jen to potvrzuje technickou úroveň jak jezdců (co jméno, to pojem), tak právě motocyklů. Jelikož letos bylo kvůli koroně rozhodnuto, že se závody sice pojedou, ale celkový vítěz nebude určovat (kvůli různým karanténám), tak kátéemce, potažmo „Lettimu“ ten titul ještě chvíli vydrží. A vy na příští sezónu můžete začít trénovat na motorce, která je pro tento šampionát připravená. Záměrně nepíšu na motorce, na které jezdí i Manuel, protože ona špička v extrémním enduru prostě pořád jede dvoutakty, ale dvoutakt na extrém už KTM má (300 EXC TPI Erzbergrodeo) a teď je tady ještě čtyřtakt pro ty, kdo dávají přednost bručákům. A abychom byli přesní, i Lettenbichler na něm občas startuje. Stroj nese jméno 350 EXC-F WESS, čímž je řečeno vlastně vše. Jakýpak copak 😊

Jako u všech speciálních edic, i tahle je především o jiném designu a výbavě. Základem je oblíbená třistapadesátka, již dlouhá léta přesvědčivá kombinace lehkosti a ovladatelnosti 250 a výkonu 450 (oboje berte s rezervou), která je vyšňořená mnohem zajímavějšími polepy, jež k „jednadvacítkové“ oranžové a šedé přidávají ještě modrou a tyrkysovou. Určitě nepřehlédnete ani modré tovární sedlo a oranžový rám, oranžové jsou také lepší brýle vytvořené na CNC. Oranžovou barvu najdete i na nábojích a niplech továrních kol, olejové zátce v motoru nebo středu řetězové rozety Supersprox.

Samozřejmě že nejde o barvu, nýbrž o lepší funkci. Tou se může pochlubit i brzdová soustava, vzadu s plným kotoučem a vpředu s plovoucím doplněným o kryt. Chladiče dostaly větrák a kryty, motor před útoky zákeřných kamenů chrání masivní kryt, řídítka zdobí přepínač motorových map a šedé gripy ODI.

Tou největší technickou změnou je ovšem přední vidlice. Vůbec poprvé se do modelu EXC dostává vzduchová vidle WP XACT s 48mm trubkami. Ta namísto pružiny používá ve svém levém teleskopu ve dvou oddělených komorách stlačený vzduch, jehož tlak a tím vlastně i pružicí charakteristiku si dokážete jednoduše a především rychle upravit ventilkem nahoře. KTM říká, že jde o nejnovější inovaci od WP, která kromě jednoduchosti ladění boduje také výrazně nižší hmotností. V pravém teleskopu najdete klasickou tlumičovou patronu se 30 kliknutími jak pro kompresi shora, tak pro odskok zespodu. Nová 350 EXC-F WESS by měla být v prodeji již tento měsíc.

VIDEO

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
rikosek přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist