husqvarna_svartpilen_801_2




KTM představuje speciál 450 Rally Replica a ostrou 890 Adventure R Rally

I když nejedna KTM umí pěkně potahat i na silnici, pravý duch téhle značky vždycky spočíval na nezpevněných cestách. Je jedno jestli se rádi brodíte v bahně, šotolině, písku nebo snad sněhu, a jestli cestujete jen tak na vlastní pěst, nebo závodíte v dálkových rallye. KTM má něco pro každého, a dvě aktuálně představené motorky míří na ty nejotrlejší.

450 Rally Replica

Začneme skutečně zostra, a sice strojem, který podle rakouského výrobce můžete vzít z krabice tak jak je, a vrhnout se s ním do víru rally raidu. Technický šéf KTM Stefan Huber uvádí, že 450 Rally Replica modelového ročníku 2024 je vlastně rozšířenou větví vývoje továrního závodního týmu, která vznikala po boku vítězného stroje týmu Red Bull KTM Factory Racing pro Dakar.

Rally Replica je určená primárně amatérům, kteří to ale myslí se závoděním vážně a chtějí dosahovat výsledků blízkých profesionálním jezdcům. Už v minulých letech a provedeních posloužila motorka coby odrazový můstek pro nejednoho závodního jezdce, a je také nejčastější volbou těch, kteří na Dakaru jedou v kategorii Malle moto, tedy bez podpůrného týmu.

Základem motorky je stejný ocelový rám jako v případě závodního stroje a v něm specificky naladěný jednoválec 450 cm3 s elektronikou Keihin, výfukem Akrapovič a závodní šestistupňovou převodovkou Pankl. Vedle primární nádrže je tu ještě samonosná nádrž sloužící jako podsedlový rám, která má sama o sobě objem 16 litrů. Dohromady uveze motorka 33 litrů paliva a suchá hmotnost činí 139 kilogramů.

O odpružení se starají komponenty WP XACT Pro – vpředu vidlice o průměru 48 milimetrů, vzadu centrální tlumič, spojený skrz přepákování s hliníkovou kyvnou vidlicí. Z hubené stavby motorky vystupuje navigační věž z karbonu, krytá plexi štítkem.

Speciálu pro dálkové rallye závody vyrobí KTM jenom 80 kusů.

890 Adventure R Rally

U větší Adventury v nové nejostřejší verzí R Rally se sice se závodním nasazením prvoplánově nepočítá, přesto se ale KTM zaměřuje v na ty, kteří to s rychlým cestováním po nezpevněných cestách-necestách myslí opravdu vážně. I v tomto případě se rakouský výrobce odkazuje na vítězný stroj továrního týmu na letošním Dakaru, tentokrát jde však o inspiraci a nikoliv o společný vývoj.

Stěžejním prvkem motorky, která je určena především pro rychlé ježdění v terénu, je pochopitelně zavěšení. V tomto případě jsou vpředu i vzadu komponenty WP XPLOR Pro, umožňující zatlačit na pilu i díky zdvihům 270 milimetrů. Obuta jsou zesílená kola s ráfky Excel o standardních rozměrech 21 palců vpředu a 18 vzadu. Na zadním kole se objevila rozeta Supersprox-Stealth a celá motorka nese specifické barevné schéma s velkými nápisy Rally na krytech nádrže.

KTM samozřejmě přihodilo i porci terénní ochrany – konkrétně karbonové kryty nádrže, vylepšený kryt pod motorem a hliníkové kryty zadní brzdové pumpy a tlumiče. Jezdec má k dispozici komfortnější sedlo, rozšířené stupačky, a taky standardní pětipalcový TFT displej budíků se šipkovou navigací, aktivovaným paketem Tech Pack a sadou pro mobilní konektivitu.

Motor zůstal standardní – tedy řadový dvouválec o objemu 899 cm3, nabízející 105 koní výkonu a 100 Nm točivého momentu. Jedinou změnou na něm je koncovka výfuku Akrapovič.

KTM vyrobí 890 Adventure R Rally jen jako limitovanou edici 700 kusů. Předobjednávky startují za pár dní 20. září a 34 novopečených majitelů dostane i šanci zúčastnit se speciální zákaznické akce Ultimate KTM Desert Experience. Čtyřdenní dobrodružství rozdělené na dva turnusy se odehraje v Maroku, kde testuje závodní stroje tovární tým KTM. Zúčastnění si budou moci vyzkoušet, jaké je ježdění v poušti z pozice jezdce továrního závodního týmu.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist