husqvarna_svartpilen_801_2




KTM má další limitované Super Duky

Super Duke RR a Brabus 1300 R, to jsou dva modely, které rakouská značka před dvěma lety, resp. loni představila jako limitované edice s přesně danými počty vyrobených kusů. Ovšem prodeje byly tak povzbudivé, že v Mattighofenu přichystali druhou várku.

Kapitoly článku

Základem obou modelů je KTM 1290 Super Duke R, jehož třetí generace je na trhu již od sezóny 2020, tedy psychopatický streetfighter s dvouválcem o objemu 1301 cm3, disponující výkonem 180 koní kombinovaným s točivým momentem 140 newtonmetrů. Tahle motorka platí za koncentrované zlo, ovšem kátéemka z něj dokázala udělat ještě další dva modely. RR mělo premiéru v sezóně 2021 a šlo o 500kusovou sérii motorky, která byla o 9 kg lehčí a byla určena především k okruhovým hrátkám, a Brabus je motocykl nabízený pod touto značkou automobilového úpravce, u něhož jde hlavně o jiný design a který se loni nabízel v počtu 154 ks. Prodeje šly výhradně přes internet a ceny rozhodně nebyly pro nemajetné, když za RR jste dali skoro 700 tisíc a za Brabuse přes milion, tedy dvojnásobek ceny běžného Super Duka. A všechno se to rozprodalo v řádu minut…

Zleva: běžný Super Duke R Evo, předloňský Super Duke RR a loňský Brabus 1300 R

Když se vám něco dobře prodává, určitě to nezaříznete z nějakého trapného důvodu, jako že to měla být jenom limitovaná edice. Však byla a teď uděláte novou limitovanou edici, která bude zase trochu jiná. Takhle je to přesně i v případě erera a Brabuse, ovšem je trochu smutné, že „trochu jiná“ v obou případech znamená pouze to, že se změnily barvy. Teda pardon, Brabus má trochu jiná zrcátka a prý kryt sedla spolujezdce, ačkoli to teda potvrdit nemůžu. A jako by se v Mattighofenu rozhodli, že těmhle motorkám sluší jakákoli barva, pokud je více či méně černá, je 1290 Super Duke RR vyvedený v matné šedo-černé s bílou grafikou a s oranžovým rámem a Brabus 1300 R Edition 23 je na výběr buď jako černočerný Superblack, nebo lehce šedý Stealth Grey. Dojem je o dost temnější než už předchozích verzí, tam i černý předchozí Brabus ve verzi Signature Black měl aspoň červené sedlo.

Ovšem u těchto strojů až tolik o barvu nepůjde, ty si zákazníci kupují spíš jako sběratelskou záležitost a jestli na nich za rok najedou pár stovek kilometrů, je to hodně. Docela by mě zajímalo, kolik majitelů vezme Super Duka RR na okruh, kam a priori patří, zatímco Brabus je jednoznačně silniční záležitost, aby si majitel mohl vyjet nalehko, když je zrovna krásně a to své 900koňové géčko má zrovna v servisu. Šance, že na silnici potká někoho na stejné motorce, je velice malá, i když počty vyrobených kusů docela výrazně narůstají. U Super Duka RR je to pořád 500, stejně jako u první edice, ovšem Brabusů bude skoro dvojnásobek: 145 černých a 145 šedých, tedy dohromady 290. Proč zrovna tolik, k tomu nám Rakušané žádnou pohádku nenaservírovali. A ono je to stejně jedno, protože Brabusy se objednávaly výhradně přes internet a navzdory své cenovce 1 050 900 Kč už je všech 290 strojů zamluvených. Super Duke RR se překvapivě objednává klasicky prostřednictvím dealerů (předchozí edice byla také online jako Brabus), takže pokud máte volných 655 500 Kč a pevnou vůli přijít o řidičák a/nebo zdraví, můžete zkusit, jestli na vás ještě nějaký kousek nezbyl.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist