Další Kawa s kompresorem bude R2
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Ride Apart | Zveřejněno: 27.9.2016 | Zobrazeno: 14 048x
Jak to tak vypadá, přeplňování je u japonské Kawasaki hudbou budoucnosti. Po svalnatých modelech H2 a H2R se pracuje na sportovním stroji menší kubatury, který bude dostupný širšímu okruhu zákazníků. Šestistovka ponese název R2 a stejně jako H2 se pochlubí mechanickým kompresorem.
Kawasaki si už nechala nákresy připravované novinky patentovat, a podle dostupných obrázků nemá R2 moc společného s konceptem Spirit Charger, představeným vloni na podzim. Podle prvních informací bude kompresor nové R2 o kousek menší než v případě H2 a celkové naladění by mělo více odpovídat běžným sportovním šestistovkám. Rozdíl je ale pochopitelně v tom, že přeplňovaný motor nabídne výrazně vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a tedy mnohem použitelnější chování například ve městě.
Cílem je i zachování kompaktnosti celého stroje a centralizace hmoty. Jak je vidět na nákresech, Kawasaki u R2 protáhlo podstatnou část nádrže až pod sedlo jezdce, což bude mít za následek posunutí těžiště níž a víc doprostřed motorky. Zároveň lze tímto způsobem zmenšit celou nádrž před jezdcem a udělat více místa.
Okolo R2 je samozřejmě ještě velká spousta otazníků a mnohé odpovědi se dozvíme až během uvedení, které zatím nemá stanovené datum. Zároveň nás zajímá, jak se k trendu přeplňování postaví konkurence. Již dříve se mluvilo o přeplňovaném konceptu Suzuki Recursion a proslýchá se, že i další japonské značky přispějí svojí špetkou do mlýna.