yamaha_demo_tour




Spirit Charger: další Kawa s kompresorem

Letošní novinka Ninja H2/R pravděpodobně nezůstane jediným modelem, ve kterém chce Kawasaki bude využívat výhody přeplňovaného motoru vlastní výroby. Na výstavě Tokyo Motor Show se japonská značka pochlubila novým konceptem Super Charger, vybavený podobným agregátem. Novinka s pracovním názvem SC-01 podle všeho nebude tak radikální jako zmíněná dvojice modelů H2, a osloví tak širší okruh zákazníků.

Aniž by Kawasaki prozradila jakékoli přesnější parametry, uvedla že má jít - ve srovnání s H2/R - o všestrannější motorku, vhodnou pro každodenní použití i delší cesty. Jejím základem je řadový čtyřválec střední kubatury, osazený odstředivým kompresorem stejné konstrukce jako zmíněné modely Ninja H2. Ten vznikl ve vývojovém centru koncernu Kawasaki Heavy Industries s využitím zkušeností ostatních divizí (více info zde) , a není se co divit, že Kawa pro něj hledá širší uplatnění než v pár stovkách kusů H2 a H2R vyrobených každý rok.

Zajímavým prvkem na kompresoru je nastavitelná poloha lopatek, která určuje množství nasávaného vzduchu v závislosti na otáčkách motoru. Výsledkem je plynulejší reakce na plyn a větší účinnost v nízkých otáčkách - jinými slovy lepší využití v běžném provozu. Na zveřejněné skice koncept působí sice hodně sportovním dojmem, ale ve srovnání s modely H2/R vypadá pořád o dost komfortněji.

Podle vyjádření prezidenta Kawasaki Kenji Tomidy je koncept SC 01 jenom jedním z řady modelů, ve kterých chce zelená značka svůj systém přeplňování motoru využít. Znamená to tedy, že se skutečně blíží éra turbo motorek? Suzuki k tomuto tématu také přidala svůj příspěvek, tak kdo bude další?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist