yamaha_tenere_duben




Další Kawa s kompresorem bude R2

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
dajos (123) napsal 01.10.2016 v 23:38-1

Petřičák
martinkuchinka napsal 29.9.2016
Nejhorší důsledek na ekologii má masoprůmysl, myslím, že každý vegetarián by měl být sproštěn emisních euro norem...

K tomu je dobré kouknout třeba sem:
//www.mustwatchtv.cz/2-zivotni-prostredi/163-cowspiracy-klic-k-udrzitelnosti/

Petřičák (125)
napsal 29.9.2016
martinkuchinka: Souhlasím za předpokladu, že jej zároveň zbaví i svéprávnosti a volebního práva, jelikož své tělo ochuzuje o důležité živiny, které se v rostlinné stravě nevyskytují.

Tohle může napsat jen "opravdový" odborník na výživu.
Podle tvé teorie je vlastně zázrak, že žijí lidi, kteří nejí maso...Já například takhle "živořím" už 2 roky a kupodivu jsem od té doby nepotřeboval k doktrorovi. A že jsem tam musel dříve min. 1x za rok s chřipkou apod... To jen, že se tu tak odbočilo.

Petřičák (184) napsal 30.09.2016 v 13:36+1

Dojezd elektromobilu oproti konvenčnímu autu je naprosto směšný. Zejména v zimě, když posádka používá topení. Nemluvě o faktu, že nízké teploty mají za následek snížení kapacity a rychlejší vybíjení každé baterie. Doba nabíjení úplně vybité baterie je oproti dotankování plné nádrže palivem naprosto tragická. Aby Tesla nabídla aspoň trochu rozumný dojezd, musí mít tolik baterií, že váží kolem dvou tun. Ano, je sice schopná brutální akcelerace, ale jen za předpokladu plně nabité baterie. Dlouhodobá jízda "na plný plyn" není možná, protože reálný dojezd je oproti udávanému maximu cca čtvrtinový a to jsem optimista. A to nemluvím o té spoustě drahých kovů na výrobu baterií jejichž světové zásoby jsou omezené. Aby se elektromobil alespoň vyrovnal spalovací trakci, musel by se stát zázrak.

Mig_35 (345) napsal 30.09.2016 v 11:28

buď prosím trochu konkrétnější. stačí napsat "nevyrovnají se v dojezdu", nebo "nevyrovnají se zvukem motoru". Protože v akceleraci a dynamických schopnostech umí být třeba daleko lepší.

Petřičák (184) napsal 30.09.2016 v 02:20

Jinak implementace e-boosteru pro turbo má možná jakýs takýs smysl u auta vážícího dvě a půl tuny. Jen si to moc neumím představit v malém vozidle, nedej bože na motorce.

Petřičák (184) napsal 30.09.2016 v 01:46

Otázkou je, na základě jakých objektivních kritérií je chválen. Výrobky společnosti Tesla taky chválí kde kdo a přitom se obyčejným autům se spalovacím motorem ani omylem nevyrovnají.

Mig_35 (345) napsal 29.09.2016 v 20:51

Ten nesmysl už se prodává v modelu Audi SQ7 a je dost chválen:)

Petřičák (184) napsal 29.09.2016 v 20:03

Netvrdím, že jsem génius a vím všechno na světě nejlíp, ale jak souvisí výše produkovaných emisí s tím, jestli lidé jedí či nejedí maso by mě opravdu zajímala.

Petřičák (184) napsal 29.09.2016 v 11:32-1

martinkuchinka: Souhlasím za předpokladu, že jej zároveň zbaví i svéprávnosti a volebního práva, jelikož své tělo ochuzuje o důležité živiny, které se v rostlinné stravě nevyskytují.

Petřičák (184) napsal 29.09.2016 v 11:30

Mig_35: Nebudu se namáhat takový nesmysl vyvracet a nechám pohovořit povolanější: //dfens-cz.com/turbo-mythbusting/.

martinkuchinka (-2) napsal 29.09.2016 v 09:03

Nejhorší důsledek na ekologii má masoprůmysl, myslím, že každý vegetarián by měl být sproštěn emisních euro norem...

Mig_35 (345) napsal 29.09.2016 v 08:45+2

Kdyby se přidáním elektrického kompresoru k turbu dosáhlo "vyhlazení" turbo efektu, potom by to nemělo chybu. Okamžitá reakce, víc výkonu z menší jednotky. Něco podobného už má Audi u dieselového osmiválce a nejspíš se to rozšíří i dál. Jinak samozřejmě, lehčí motor u motocyklu má nepochybně svoje výhody. Přeplňovaná šestistovka se stejným výkonem jako litrový motor by jednoznačně pozitivně ovlivnila jízdní vlastnosti stroje...

Petřičák (184) napsal 28.09.2016 v 22:41

Vstřik vody se používal u leteckých motorů už za druhé světové války. Při průměrné životnosti tehdejší bojové letecké techniky celkem nikoho netrápilo, že se ten motor vysokého náběhu nedožil. U moderních aut/motorek by to ale problém být mohl.

marway (1) napsal 28.09.2016 v 22:29

... a další krok bude voda, respektive WATER BOOST SYSTEM
//www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a30600/bosch-water-injected-engine-tech/

Petřičák (184) napsal 28.09.2016 v 20:23

Mig_35: Kdybych chtěl být velký alibista, tak řeknu, že všechno je relativní. Těch proměnných, které při porovnávání atmosférické a přeplňované koncepce vstupuje do hry je tolik, že se to dá jen těžko objektivně porovnat. Všechno má své výhody a nevýhody a majitel/řidič by měl vždy mít jasnou představu o tom, co od vozidla očekává a proč. To je ovšem teorie, v praxi k tomu takto přistupuje jen úzká skupinka nadšenců či profesionálních řidičů. Turbo nabízí oproti kompresoru vyšší efektivitu, ovšem za cenu turbodíry při prudké změně zatížení. Mechanický pohon kompresoru zajišťuje lineární nárůst výkonu ovšem za cenu vyšších ztrát a tudíž i vyšší spotřeby. Aby se jim vyrovnal, musí mít atmosférický motor podstatně větší objem a tím pádem je i o dost těžší. Osobně si myslím, že všechny tři koncepce mají na trhu své místo. S čím ovšem kategoricky nesouhlasím je vnucování downsizingu na základě nesmyslně přísných emisních norem které navíc zbytečně bazírují na vypouštění zdraví neškodného oxidu uhličitého. Jen tak mimochodem, jako největší skleníkový plyn se neuvádí ono proklínané CO2, ale vodní pára! Hodlají snad kvůli tomu úředníci zakázat používání vody, zejména její ohřev na plynné skupenství?

Paulo (2555) napsal 28.09.2016 v 19:58

Ty patentový kresby mě vždycky dostanou do kolen

bulldogbiker (-3) napsal 28.09.2016 v 09:04+1

KAWASAKI super stroj

sered (113) napsal 28.09.2016 v 08:02

martinkuchinka> ona ta dvaca bude mit veeeelkou baterku a preplnovani? -> bude ho tocit 48V dmychadlo system EAV jako v Audi. Zeleny ekoteroristiii zaplesaj

martinkuchinka (-2) napsal 27.09.2016 v 21:28

A jaký výkon by taková 125 se třema turbama mohla mít? Dokázala by ty turba vůbec roztočit? :)

Mig_35 (345) napsal 27.09.2016 v 20:07

jinými slovy: přeplňování je jednou z možných cest a určitě neplatí, že špatnou. Počítá se výkon, a u malých chcípáků je dost možná lepší volbou přeplňovaná 1.2ka než dýchavičná atmosférická 1.6ka.
A u motocyklů? Čas ukáže, ale jak říkám, kompresor obvykle spotřebu zvyšuje, tak si nejsem jistý, jestli je to cesta ke snížení emisí.

Mig_35 (345) napsal 27.09.2016 v 20:05

Petřičák: není to tak jednoznačné.
zzzmrzlinar: aktuálně jezdím s dvoulitrovým turbem /F30 330i - 252 hp/ a občas se svezu s atmosférickou 130i, R6 272 hp. Pro běžné použití mi ta moje 330ka přijde mnohem použitelnější. Zvuk samozřejmě není takový jako u řadového šestiválce, ale jede to dynamicky velice pěkně a spotřeba je taky hodně příznivá. Samozřejmě, pětilitrový osmiválec s 650ce mi jel ještě o chlup líp, ale žrala 13.5 zatímco teď jezdím podobně /jasně, s menším autem/ za 8.5 litru. Hmotnostně je to o cca 180-200 kg míň, to je třeba zmínit.
Turbo funguje, kompresor obvykle spotřebu zvyšuje, ale přináší věc, kterou turbo neumí a sice lineární nástup výkonu, zatímco kopanec od turba není asi u motocyklu žádoucí...

Petřičák (184) napsal 27.09.2016 v 19:40+2

A bude to prosím pěkně taky žrát i trávu kolem silnice jako její větší sestřička? Což o to, H2 je stroj technologicky zajímavý, ovšem místo mezi supersporty by se spíš měl řadit mezi "café racery". Jeho majitel sice nebude závodit mezi kavárnami, ale od benzinky k benzince ano. A malá poznámka k přeplňování: pro optimální využití charakteristiky motoru jsou silniční vozidla vybavena převodovkou. Velký přebytek kroutícího momentu v širokém spektru otáček pouze maskuje neschopnost uživatele s ní správně pracovat. Pro spoustu dnešních "uživatelů motorových vozidel" je zjevně šlápnutí na plyn či otočení heftem vrcholem jejich jezdeckých schopností.

zzzmrzlinar (471) napsal 27.09.2016 v 19:10-1

obavam se, ze to dopadne jako u aut. solidni atmosfera s vetsim objemem se proste prodavat nebude. Pritom jedine kde ty autoturba fungujou je na papire.

JA-NE (768) napsal 27.09.2016 v 18:43

Mig_35

Mig_35 (345) napsal 27.09.2016 v 18:19

JA-NE: Já ne:)

SensationBlaack (-18) napsal 27.09.2016 v 18:03

No nevim zda jen u Kawasaki... bude to za par let bezne u vsech znacek protoze snizovat vecne vahu nejde v zavislosti obsahu a verejnosti ktera je vecne hladova po vetsim vykonu... tak jako u aut je dnes bezne mit kompresor jako u Porsche atd ta kto bude i u motorek, dejme tomu 15let tak...

kdyrja (0) napsal 27.09.2016 v 18:00

Zajímalo by mě jestli je to výmysl z hlav Kawasaki nebo EU? Aby to nedopadlo jak s dnešnímy auty 1.0 TSI,... Protože pokud jo tak zachvíli budeme jezdit 125ccm s třemi turby aby to hlavně nemělo emise

TDM851 (4087) napsal 27.09.2016 v 16:47

S kompresorama vyhořel Mercedes. Radši si koupím něco s vyšším objemem. Kompresor je závislý na otáčkách motoru, tak to má stejný efekt. Pode mě to nebude na každodenní ježdění, proto se z ní nestane okoukaná tuctovka. Pouze z toho důvodu bych něco takového chtěl.

JA-NE (768) napsal 27.09.2016 v 13:03

H2 uz som stretol aj na ceste a dokonca aj na okruhu..

Zelinář (292) napsal 27.09.2016 v 08:17

...a ceny starsich jednoduchych motorek budou stoupat. A to je dobre...

Chces HighTech, dej 3 kila. Chces poctivou masinu dej 4. Ekvivalent Mustangu. A proc ne...

Mig_35 (345) napsal 27.09.2016 v 07:43

Cena bude podstatná. H2 je na silnici "nepotkatelná", za ty prachy dostat výkon stejný, jako umí spousta dalších motorek bez přeplňování nedává moc smyslu. I když ty nM hrajou svojí roli, ne že ne.
Proto mi nedává smysl, že jí nenechali těch koní aspoň třeba 230, u motorky za 700 tisíc by to byla slušnost.




TOPlist