Bomba z Itálie! Kawasaki vstoupila do Bimoty, prvním strojem je Tesi H2
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: Bimota | Zveřejněno: 6.11.2019 | Zobrazeno: 22 983x
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Foto: Bimota | Zveřejněno: 6.11.2019 | Zobrazeno: 22 983x
Tesi 3 z Ducati motorom je oproti tomu krasavica
Kawasaki + Bimota = Ano, tady je svět ještě v pořádku.
Za mě pecka!
Jestli se rozvedu a líp ožením, třeba za Rokefelerovou, tak si to koupím a dám vám vědět, jaký to je.
Teď jsem z výstavy přišel a vypadá to naživo moc zajímavě. Ostatně i jiné stroje po letech překvapili, a hlavně je toho tady spousty.
Jsem rad ze vznikají takovýhle stroje. Je to jiný a to se mi líbí.
Kašlu na rozum, dítě ve mě říká tohle bych chtěl.
No tak snad to neposerou,kawa si ji asi zaslouží z tohodle koutu světa nejvíc a rozhodně mně neuráží

Mněla vždycky koule posílat tam to nejvíc a Bimota stejně tak,každý jinak,ale nejvíc ,gratuluju
Jo a rozhodně to není jediný exemplář,co z nich vypadne,máme se na co těšit
Systém takéhoto riadenia sa vo svete nazýva HCS (Hub-center steering) a nie je to žiadna novinka.

Dokonca iniciatívny nadšenci riešili skicu bicykla posudzovanú Leonardovi da Vinci (ktorý sa podľa výkresu vraj nedal riadiť) - teda nadšenci vyriešili aj riadenie a´ la HCS, čo v spojení s Leonardom a rokom 1490 síce považujem za silný hoax, ale ako ilustráciu stojí za to priložiť:
Princip a motocyklový patent riadenia HCS sa objavilo už v roku 1910 (James Cycle Co) a napr. Ner-a-Car v roku 1920 už vyrábal svoje výtvory s HCS riadením.
HCS ako princip sa po dlhšom čase opäť objavil začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia (Jack & Richard Difazio) a neskôr, v roku 1980 Mead & Tomkinson Racing malo na závodných dráhach motocykle s HCS aj s motormi Laverda, aj s Kawasaki.
Bimota začala skúšať svoje HCS prototypy až v roku 1983, na závodoch sa objavila v druhej polovici osemdesiatych rokov.
Yamaha FZ 750 s riadením HCS už krúžila po okruhoch od roku 1985, zaujímavý kúsok je od Yamahy aj GTS 1000 (1993).
Phil Read junior závodil na Vyruse (rodokmeň Tesi) a napr. Cathcart na Tesi tiež vyhral pár závodov, je tu článok od neho, kde spomína aj, jak vyhral v Daytone... ( https://www.motorka...-podvozku-40531.html ).
Konštrukčné riešenie s HCS má niekoľko výhod, ktoré nenechajú spať konštruktérov, preto sa toto riešenie často objavuje vo svete, zaujímavé, že svojho času aj učni v indickej firme Yezdi dostali za úkol podobnú konštrukciu riešiť:
Exotov s HCS, ako napr. Dodge Tomahawk alebo Lazareth LM847 len tak letmo spomeniem, nakoľko aj tieto vehikle majú vplyv na vývoj (a aj na ďaleký východ), aj keď táto čínska "replika" Tomahawku s motorom 150 ccm ešte nefunguje úplne dokonale:
Tím hnusovýfukem se japonec nezapře, ale on jim to ital snad vysvětlí
Když jsem v jednom zářiovém Motorradu četl článek o globalizaci v motoprůmyslu, našel jsem tam jedno překvapení - spojení Kawasaki s Bimotou. Vůbec jsem o tom nevěděl. A teď tohle. Za mne u.p.p. Aspoň se svézt.
Zase ty malý český(a slovenský) očička,co řeší praktickou stránku obchodu a následného produktu...
Chlapci,tohle je sběratelská záležitost,něco jako šperk.Neřešte jak se to čistí,jestli se dá na tom cestovat,nebo jestli se dá vyrobit stejně dobrý stroj se standardními technologiemi.
Proč by si KHI nemohlo prostě jen udělat radost,a vytvořit si výkladní skříň?Koupit to oranžáda,tak je z toho RC8 s jinýma plastama
Keby to kupili cinania, tak tomu chapem. Ale ze maju japonici potrebu kupovat krachujucu taliansku firmu, to mi hlava neberie. Nedokazem najst zmysel tohto obchodu a marne hladam, co z toho kawa bude mat. Cierna diera na peniaze. Kvalitne motorky to ale asi budu, ked technika bude japonska. Mozno im kawa poskytne aj servisnu siet, ved uvidime.
Dizajn nehodnotim, to je subjektivna vec.
Určitě bych se nebál toho, že to nebude fungovat. Podvozkově byla Bimota vždycky špička. Ale určitě se dá velmi podobný efekt dosáhnout levnějším, klasickým způsobem odpružení.
A pokud chce někdo netradiční technické a designové řešení motorky, tak proč ne. Určitě to není pro každého, ale to se ani neočekává...
Je to prostě jiný a v tom je to kouzlo...
Ja na to nevidim nic. Technicky to fungovat nebude, komplexne se mi to jako designovka nelibi a cestovat se na tom, mimo jine, taky neda.
Jediny vychodisko je nastrelit tomu cenovku a delat z toho luxusniho exota.
Z toho ty dolary jen strikaji ? každopádně je to krásný kus techniky i designu
Za Mě je to naprostá technická špička, i když proti tý kapotáži a zadku mám určitý výhrady. Ale technicky se nedá snad nic vytknout, prostě De-luxe.
Těď by mohli jen nastavit cenovku lidově přijatelnou pro fajnšmějkry a nestačily by objednávky vyřizovat, a o přežití firmy by se už nemuseli obávat.
Předek strašný. A jsem pro vyfuky na obou stranách. Jinak to není motorka
Já to vidím asi takhle: Bude to stát raketu. Pořídí si to ten, kdo má podobných vehiklů celý hangár (spíš několik hangárů). Jestli na tom vyjede, tak svátečně. A určitě jenom, když bude hezky. Kdyby to náhodou zaprasil, tak to rozhodně nebude čisti sám. Servis ho trápit nebude, protože těch 10 potřebných techniků má v každým hangáru. Prostě tahle motorka bude z 99% na ozdobu.
Jo, je to nevyvážený na předek, asi pro vyjádření té pekelné dynamiky. Měl bych strach, že když prudce zabrzdím, tak to udělá kotrmelec :) Ale vůbec mě to netrápí, protože se na tom nikdy nesvezu. Stejně jako vy ;)
Mě se to strašně líbí! Je to pořádnej designovej masakr
Jeden z mála komentářů, kterej mi tady přijde rozumnej je PBM2 - nechtěl bych z toho čistit brajgl
Bude to asi kotel.. Dávám souhlas..
Od krku do pasu dobrý. Na zbytek se nedá dívat
Ten červeno-bílo-černý batmobil si neodvažuju posuzovat, ale za ženitbu Bimoty s Kawou jsem rád. Bimota tak nechcípne, a to je dobře. A co že umí, co neumí Kawa? Design (tedy když se kluci dobře vyspí) a kouzlit s frézkou a hliníkem. Bravo Kawasaki! Teď se ještě vrátit do MotoGP a bude to ode mne z přání všechno
To je tak ošklivý až se mi to vlastně líbí
Ta technika je fakt suprová
Ako celok zaujímavé. Ale z Kawi si zobrali ten ohavný obrovský výfuk, to tam nepasuje.
Tak toto budu dlouho vstřebávat
krw jj, tvl, tpc atp... konecne poradnej motor co do tak libovyho odvozku patri. A moudrej japonec se dokazal domluvit se stejne naladenym italem. Krasa. Umelecke dilo. Neni co dodat
Motorka s kompresorem a dvěma kyvkama
Jen drobná námitka, tomu se říká vystřílet všechnu munici úplně z kraje! Jinak tahle motorka je totální ztělesnění motorkarske rozezranosti:)
Zvláštní, technická lahůdka. Výstavní kus. Každej se za tímhle ohlédne, péro na tom bude až na zem. A pokud zaplatíš 10 techniků, aby to správně nastavili, pojede to jako ďas. Mokrej sen každýho mača.
Pak se ale stane to, co se stane s každou italskou motorkou/autem/technikou....něco se na ní posere. To není zda, ale to je jenom kdy. Italové dělaj nádherný....křápy, co se serou.
5 reakcí
Takze sa nic nemeni. Bimota bude montovat vlastne chassis a davat do toho motory od niekoho ineho.
Akurat teraz nebude musiet brazdit 'bazary' a kupovat zostatky ale bude mat k dispozicii japonsku techniku. Vyhoda, ktoru ine talianske znacky nemaju.
Kvalite to pomoze, znacka je zachranena :)
lepší výfuky to nespraví, ta motorka má hrozně velkou "hmotu" na předku....to je na ní to hnusný.
Bimotu jsem vždy obdivoval, ale tohle mi fakt vbc nic neříká
Konečne niečo, čo nekúpili Číňania...
Rozhodně pro technické nadšence ráj na Zemi. Zajímavá, vzhled nehodnotím, je to individuální. Ale nechtěl bych to doma čistit a leštit. Když vidím to množství míst, kam usedá všemožný brajgl, tak se mi ježí chlupy na rukou. Čas ukáže, jak moc je to povedený svazek. Držím palce.
No je to hodne zvlastni, ale zajimave...
Ukopnout ten vyfuk a drzak spz a bude hned hezci... ted to bije do oci, ty dve veci....