globalmoto_duben_nolan




Nová Jawa 42 Bobber: Víc než jen barevný Pérák

Šest. Je to neuvěřitelné, ale Indové aktuálně přišli již se šestým modelem, postaveným na bázi novodobé Kývačky. Tedy v tomto případě Péráku, jenž je přeci jenom technicky trochu odlišný. Nový 42 Bobber ale není jenom barevný Pérák, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Dlužno podotknout, že co se názvů týče, nevrhají se u Classic Legends, což je dceřiná společnost gigantu Mahindra, která za indickými Jawami stojí, do žádných velkých akcí. Základní Kývačka, u nás prodávaná jako 300 CL, je prostě Jawa, z ní je odvozená matná Jawa Khaki s armádním přesahem, trochu modernější je Forty-Two a vůbec nejmodernější, s litými koly atd., se jmenuje 42, což je vlastně to samé číslo. Pérák je trochu bokem a teď z něj Indové udělali šestý model nazvaný 42 Bobber. A ten se Kejvačce vzdaluje nejvíce.

Dvaačtyřicítka Bobber je takovým nejsvěžejším modelem od indického výrobce a není to jenom tím, že je nejnovější. A nejbarevnější – na výběr jsou tři provedení, tmavě červené Mystic Copper, bílé s modrými prvky Moonstone White a nejchytlavější bílo-červeno-černé Jasper Red. V daných barvách jsou vždy akorát nádrž a boční kastlíky, jinak blatníky, ráfky i podvozek celý jsou v černém lesku. Motor je kombinací Kejvačky a Péráku, lesklý spodek, černý válec, frézovaná žebra na hlavě a hliníkové ventilové víko. Změnu najdeme také na výfucích, ty nemají koncovky seříznuté, nýbrž zakončené lesklým oplechováním.

Po technické stránce je 42 Bobber shodný s Pérákem. Je tady větší jednoválec o objemu 334 cm3 s parametry 30 koní a 33 newtonmetrů, plus mínus nějaká ta desetinka. Kola o průměru 18 a 17 palců mají osy od sebe vzdálené 1485 mm, a to je vlastně tak jediné, co Jawa o novince pustila ven za data. Jo a ještě ceny – nejdražší dvoubarevné provedení je v Indii za úplně identickou cenu, jako Pérák, zbylá dvě o fous levnější, ale bavíme se o procentech. Jelikož v Česku se Pérák prodává za necelých 169 tisíc, dá se předpokládat, že 42 Bobber by mohl být stejně drahý, pokud by jej česká Jawa dovážela. A co máme informace, tak to má v plánu.

Bobber určitě nebude tolik hrát na city postarších českých zákazníků, kterým učaroval Pérák svou pérákovostí. Je svěží, moderní, bez toho přímého odkazu na staré Jawy. Za to může především nádrž, poprvé mezi všemi indickými Jawami to není ta klasická kulatá Kejvačka, nýbrž má výrazné tvarování v oblasti kolen a tamtéž gumové panely. Taková drobnost a jak to celou motorku změní. Úplně jiný je také čumák, tady se brala inspirace u obou „dvaačtyřicítek“, když jsou přední světlo i budík nad ním samostatně, nikoli ve společném kejvačkovém krytu. Ovšem pozor, tohle světlo je z LED diod, ostatně stejně jako vše ostatní, co na Bobberu svítí a bliká, a ten kruhový budík nahoře je LCD, žádný analog. S tím souvisejí i jiné ovladače vlevo na řídítku, které výrazně připomínají malé KTM, hned vedle nich potom najdete nepříliš vzhledné, ale u indických motocyklů v poslední době docela často používané těleso USB zásuvek. Jednodílná řídítka mají jiný, plošší tvar, a jsou zakončena dolů skloněnými zrcátky v koncích. Pozornému oku určitě neuniklo trochu jiné sedlo, které v sobě nemá zadní světlo, to se přestěhovalo na blatník. Pár drobností a hned ta motorka vypadá úplně jinak, že? Taky zřejmě neosloví ani tak milovníky Jawy jako spíš ty, kterým se líbí stroje od H-D nebo Triumphu, ale chtějí něco menšího a cenově dostupnějšího.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist