Novými „elitními“ Indiany jsou Challenger Elite a Pursuit Elite
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Indian | Zveřejněno: 27.4.2025 | Zobrazeno: 2 756x
Stroje s přídomkem Elite tvoří už historicky vrchol nabídky amerického Indianu, a vodou chlazené moderní cruisery nejsou výjimkou. Jedna z nejstarších motocyklových značek na světě právě představila Challenger Elite a Pursuit Elite pro modelový ročník 2025 a jde opět o exkluzivní zboží, vyráběné v exkluzivních počtech.
Kapitoly článku
Jen rychlá rekapitulace na úvod – Challenger a Pursuit stojí na totožné technice, tvořené hliníkovým rámem a hlavně kapalinou chlazeným motorem PowerPlus. Challenger – jak již název (v překladu „vyzyvatel“) napovídá – je model odkazující na závodní sérii King of the Baggers, potažmo na tovární závodní stroj. Byť sportovní nátura do značné míry ustupuje před cestovním pohodlím, o které jde v této kategorii primárně. Pursuit je potom ještě cestovnější verze, která přidává aerodynamické kryty nohou, mohutný topcase s opěradlem pro spolujezdce, více reproduktorů a vyšší plexi.
Co dostaly oba modely s přídomkem Elite společně, je větší motor oproti standardním variantám. Zatímco klasický Challenger a Pursuit mají agregáty o objemu 108 kubických palců (1 768 cm3), v případě Elite objem poskočil na 112 kubických palců (1 834 cm3). Samozřejmě si motocykly polepšily i v hodnotách výkonů a točivých momentů – výkon v obou případech rostl ze 122 koní na 126 koní, točivý moment ze 178 Nm na 181,4 Nm. Jasně, nejedná se o nijak brutální posílení, ale v kategorii obřích vidlicových dvouválců se hraje hlavně na velikost, a majitelé špičkových modelů Elite teď mohou říkat, že je mají větší. Ty válce samozřejmě.
Dál jde primárně o styl, potažmo o kombinaci stylu a smyslu pro detail. Elitní Challengery a Pursuity dostávají unikátní lakování s velkým podílem ruční práce. Nalakování jednoho stroje trvá přibližně 24 hodin.
Challenger Elite svým zbarvením připomíná rychlostní rekord, který v roce 1920 zajel na Indianu PowerPlus Gene „Alabama Flash“ Walker. Jeho ikonický motocykl je vyobrazen na konzoli před jezdcem a Challenger dostal bílý základ, který rozbíjí černá Black Candy a rudá Red Candy, doplněné o částice skla pro prohloubení lesku.
Pursuit Elite nese odvážnou zelenou trikolóru odkazující na 20 000 motocyklů, dodaných v roce 1916 armádě Spojených států. Tady slouží coby základ černý lak, doplněný o tmavě zelenou Black Forest Candy, pruhy světlejší zelené, a nakonec i zlaté linky.
Do toho si k oběma modelům připočtěte černé výfuky a detaily namísto obligátních chromů, jiná kola, prošívaná sedla, speciální víka motoru a samozřejmě plakety s číslem. A máte limitované edice jako víno. Konkrétně Challengeru Elite se pro celý svět vyrobí 350 kusů, Pursuitů Elite dokonce jenom 250.
Po stránce techniky a výbavy se jinak jedná o celkem standardní motocykly, což je pochopitelné – vždyť už v základu jde o vyšperkované cesťáky se vším všudy. Jsou tu 100W reproduktory (4 pro Challenger a 6 pro Pursuit), sada elektronických asistentů s jízdními režimy a adaptivním světlometem, elektricky nastavitelná plexi, dotykový infotainment s navigací nebo podvozek s elektronicky nastavitelným předpětím zadního tlumiiče.
Oba modely už se objevily i v nabídce českého zastoupení Indianu, a to včetně cen. Ty samozřejmě nejsou vůbec nízké. Za Challenger Elite dáte 1 189 900 korun včetně DPH, za Pursuit Elite potom 1 259 900 korun. Tyto částky slušně válcují ceny výchozích modelů, ale za exkluzivitu, navíc podpořenou větším motorem, se zkrátka platí extra.