ktm_unor




Motokrosy pro rok 2020 jsou u KTM a Husqvarny téměř bez změn

První, kdo představuje svou krosovou modelovou řadu, jsou sesterské značky KTM a Husqvarna. Jelikož obě značky zaznamenaly velké změny během loňského roku, další modelová řada přináší jen drobnosti.

Kapitoly článku

Modelový rok 2019 zaznamenaly motorkosové stroje výrazné změny, které jsme v případě KTM vyzkoušeli v Itálii, za novinkami od Husqvarny jsme dokonce letěli až do Ameriky. Rok se s rokem sešel, a my tu máme stroje s modelovým označením MY20, které ale skoro nic nového nepřináší. A to přes to, že Joachim Sauer, produktový manažer offroadových strojů, mluví jinak. „Chcete-li být konzistentní na jakékoli úrovni závodění, musíte neustále pokračovat ve vývoji. Práce nikdy nekončí, ať už tady v Mattighofenu nebo v případě našich inženýrů v USA. Modelový rok 2020 dostal řadu aktualizací, které doplňují loňské zbrusu nové modely. Vidíme, že se náš neustálý vývoj vyplácí – naši závodníci získávají skvělé výsledky jak v MX, tak SX. S využitím stejného týmu jako v případě velkých modelů, udržujeme pro rok 2020 i modely KTM sportminicycle na čele juniorských závodních soutěží. Kromě toho jsme nadšení z uvedení zbrusu nové elektrokrosky SX-E5, která se objeví letos v létě.“

O jaké aktualizace se jedná? Stroje prý dostaly spoustu drobných doladění na motoru, které by měly přinést o chlup více koní. Přesné údaje se ale tradičně neudávají, tak jim to zkrátka musíte věřit. Stejně tak vám musí stačit tvrzení, že tlumiče WP XACT s technologií AER nabízí pro rok 2020 o něco lepší chování. Hlavním viditelným vylepšením je tak nová grafika.

O něco víc se inženýři věnovali malým motokrosům. KTM 65 SX má přepracovanou zapalovací charakteristiku pro vyšší výkon a přeladěný karburátor pro lepší dodávku výkonu. Větší sestra 85 SX dostala zase upravenou hnací hřídel z převodovky, která má zajistit bezpečnější upevnění řetězového kolečka a přepracovaný tlumič výfuku pro úsporu hmotnosti. Elektrickou novinku SX-E 5 jsme vám představili už na podzimním veletrhu Eicma, ale pro jistotu zrekapitulujeme základní informace. Pětikilowatový motor nabídne ve spojení s bateriemi 25minutovou jízdu v ostrém juniorském závodním nasazení, k plnému nabití pomocí nabíječky ze standardní sítě by pak měla stačit jedna hodina. Pro juniory nabízí jednoduchou regulaci výkonu pomocí jízdních módů a vestavěné čidlo vypne dodávku výkonu v případu pádu. Pro jistotu je tu ale i vytrhávací lanko na zápěstí. Jinak jde v podstatě o KTM 50 SX se všemi svými komponenty, ke kterým přidává ještě nastavitelné sedlo, takže pokryje věkové rozmezí od 4 do 10 let.

U sněhobílých blátožroutek je to s úpravami velmi podobné, ale jedna větší inovace tu přeci jenom je. V případě čtyřtaktů FC dostanete s motorkou ještě jeden otevřenější kryt airboxu, který nabídne maximální přísun vzduchu. Výsledkem by měla být ostřejší reakce na otočení plynovou rukojetí. I tady se zapracovalo také na malých motokrosech, ty dostanou novou grafiku a model TC 50 navíc novou lehkou hliníkovou kyvnou vidlici.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist