hsq_zari_mx1




Nová Honda CBR600RR realitou, ale ne evropskou. Máme však řadu CB500 v nových barvách a s homologací Euro 5

Ne že by tedy měly dvouválcové pětistovky ukojit chtíč zájemců o šestistovkový supersport, ale prostě se to takhle hezky sešlo. Honda nejprve potvrdila příchod nového CBR600RR pro trhy mimo Evropu, aby nám pár dní poté neservírovala nové barvy populárních pětistovek. Mrkněte na to, po čem budeme marně toužit a co si naopak můžeme celkem snadno pořídit.

Kapitoly článku

Informace o novém šestkovém „cebru“ jsme už přinesli a už tam jsme pochybovali o jeho určení pro evropský trh. Ale znáte to, naděje umírá poslední. Ale umírá. Tedy alespoň pro nás, obyvatele starého kontinentu a docela překvapivě i pro Američany. Ti ze zemí, kde bude CBR dostupné (Japonsko a možná další asijské země), se můžou těšit na nálož elektroniky a o chlup vyšší výkon. O příchodu elektroniky jsme věděli už předem, stačil jeden obrázek s barevným TFT displejem, kde jsou k vidění možnosti nastavení odezvy motoru, kontroly trakce, kontroly zvedání předního kola a motorové brzdy. V tom má prsty inerciální řídící jednotka a elektronický plyn, díky chytré jednotce ale nechybí v motorce ani náklonové ABS.

Velkou neznámou ale byly další parametry stroje v čele s výkonem a hmotností. Tady se drobně zapracovalo na motoru, který získal 500 otáček k dobru, z nich se pak vyklubalo výsledných 121 koní. Trošičku si naopak pohoršil krouticí moment, který spadl z 66 newtonmetrů na 64 a v dobrých zprávách nepokračujeme ani co se hmotnosti týče. Tam kilogramy vystoupaly ze 186 na 194. Drobnou úlitbičkou by měla být propracovanější aerodynamika, podle výrobce jde o nejlépe tvarovanou šestku na trhu s nejnižším odporem vzduchu. Drobně se také pracovalo na podvozku, který má stejné komponenty jako předchůdce, ale s trošku jinou geometrií. Tady se ale pracovalo jenom s jednotkami milimetrů a stupňů.

   

Ve finále rozdíl na silnici pravděpodobně nepoznáte. Jestli vás ale zajímá hlavně okruhové ježdění, určitě by vám do oka padla speciálně připravená závodní verze. Ta je zbavená všech zbytečností potřebných pro běžný provoz, takže tu jsou jiné kapoty bez světel a chybí třeba také ABS. HRC k tomu připravila rovnou celý nový kabelový svazek, protože v tom starém by zbyla nepotřebných kabelů určitě celá hromada. Současně s ním se dodává nová řídící jednotka, škrticí klapky a vstřikování. Pro závodní použití je optimalizovaný také výfuk a větší chladič, nezapomnělo se ani na podvozek, který dostal čistě okruhové nastavení. Výkonové parametry, hmotnost, ani cenu neznáme, tyhle údaje pravděpodobně, stejně jako to, kolik se motorek vyrobí, sdělí nejspíš přímo vážným zájemcům ve vybraných japonských dealerstvích.

Naopak úplně všechno už víme o „nových“ pětistovkách. Slovíčko nové je v uvozovkách proto, že jsou nové už od loňského roku. To jsme byli hned na jejich zahraniční premiéře, k tomu jsme si navíc mohli důkladně proklepnout adventrue model X, který jsme měli celý rok k dispozici pro dlouhodobý test. Modely 2021 jsou úplně stejné – stejný výkon, stejná hmotnost, stejná výbava, stejný podvozek... Jediným rozdílem je, že jsou nově homologované podle emisní normy Euro 5. Pokud byste alespoň tady hledali nějaké technické odlišnosti, tak marně. Na tuhle normu byly připravené motorky už při jejich loňské premiéře, takže tady jde čistě o byrokratickou záležitost. Aby motorky ale nebyly stejné úplně do puntíku, připravila pro ně Honda alespoň drobné barevné aktualizace.

CB500X

CB500F

CBR500R

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist