husqvarna_svartpilen_801_2




Honda slaví 400 milionů vyrobených motorek

Japonský výrobce se dočkal úctyhodného milníku, když během své 70leté historie překonal hranici 400 milionů vyrobených motorek. Od poslední podobné slávy, kdy se slavilo 300 milionů, uběhlo pět let a o tom, že je výrobce ve formě, svědčí také to, že v roce 2018 Honda překročila hranici 20 milionů vyrobených kusů během jednoho roku. Pojďme si připomenout hlavní milníky, díky kterým je tento výrobce tak úspěšný.

Šňůru s neuvěřitelným číslem 400 000 000 odstartoval v roce 1949, rok po založení značky, model Dream D-Type. Hned o devět let později se světu představil první ikonický motocykl značky, který má na velkém počtu vyrobených modelů nemalou zásluhu – Super Cub. Díky tomuto stroji se hned v roce 1959 stala Honda největším výrobcem motocyklů na světě. Deset let poté se objevil další stroj, bez kterého by Honda nebyla Hondou – model CB750. Ještě předtím se ale pro značku udála další důležitá událost, když v Belgii roku 1963 otevřela první továrnu mimo rodné Japonsko. Hned o čtyři roky později následovala druhá, tentokrát v Thajsku a rozmach pokračoval i během sedmesátých let. 1971 to byla Indonésie, 1976 se rozjely dokonce dvě továrny, jedna v Brazílii, druhá v Itálii, 1979 vyrostla továrna v USA a do nového desetiletí Honda vstoupila s novou továrnou v Nigérii.

To už se pět let vyráběl motocykl, ze kterého se také stala legenda – GL1000 Gold Wing. Další stroj, jehož jméno silně rezonuje do dnešních dnů, XRV650 Afrca Twin, přišel o 11 let později, aby ho v roce 1992 doplnil CBR900RR FireBlade. Tou dobou už měla značka dávno za sebou 50 milionů vyrobených strojů a kráčela si pro další zářez s číslovkou 100 000 000. Ten přišel v roce 1997, kdy už jela výroba v Číně a rozjížděla se nová továrna ve Vietnamu. Rok 2001 znamenal příchod pro Hondu zásadního modelu SH125i a otevření závodu v Indii. I díky tomu Honda mohla v roce 2004 překonat hranici 10 milionů vyrobených motorek ročně a jít vstříc hranici 200 milionů vyrobených kusů, které dosáhla o čtyři roky později.

Možná jako oslavu tohoto úspěchu si v roce 2009 Honda nadělila první motorku s dvouspojkovým automatem DCT. Byl to model VFR1200F a svědky této premiéry byli návštěvníci Tokijské výstavy. Rok 2013 znamenal další rozšíření výrobních kapacit, když se rozjely linky nové továrny v Bangladéši, a také počátek dominance Marca Marqueze v MotoGP. Hned další rok bylo zase co slavit. Super Cub se stal nejprodávanějším strojem v historii, když se prodalo ve 160 zemích 87 milionů kusů a celková produkce značky překonala 300 milionovou hranici. Velké oslavy následovaly v letech 2015, 2017, 2018 a také letos. Nejprve Gold Wing oslavil 40leté výročí, následoval Fireblade se svými 25 roky a letos se k nim přidala řada CB slavící 50. výročí modelu CB750. Honda také díky Marquézovi po pětadvacáté vyhrála pohár konstruktérů v královské kategorii a k hlavním milníkům ve výrobě přidala ještě 100 000 modelů s převodovkou DCT prodaných v Evropě. Úctyhodná bilance, a to nezmiňujeme spoustu dalších úspěchů v motorsportu i v prodejní a výrobní sféře.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
RadekPCX přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Lech přispěl 3 Kč
Sancu přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist