Honda slaví 10 let automatické převodovky DCT, má ji už 140 000 motorek prodaných v Evropě
Text: Jan Rameš | Foto: Honda, archiv | Zveřejněno: 17.8.2020 | Zobrazeno: 15 575x
Text: Jan Rameš | Foto: Honda, archiv | Zveřejněno: 17.8.2020 | Zobrazeno: 15 575x
To dct je super,o tom zadna,je to o zvyku a hlavne jizdnim stylu,kazdopadne rozdil neni v noznim razeni,ale proste tam neni spojka,ktera jezdce tak nejak s masinou propojuje....no ale na tezsim stroji na klidny vyjizdky,pokud navic jezdec ma trochu min nebo zadne zkusenosti,asi idealni...
Zdravím všechny motorkáře a také přispěju svým poznatkem k DCT. Jezdím na motorkách 35 let, měl jsem jich už nepočítaně, v garáži mám vždycky 2 - 3 motky, jedna mi nestačí
, prostě motorky jsou můj život.
Když v roce 2016 vyšla nová Africa, dostala mě natolik, že jsem si jí v roce 2017 vyzkoušel a po zkušební jízdě bylo rozhodnuto a Africu jsem hned objednal. Samozřejmě manuál. Na otázku prodejce jestli nechci také vyzkoušet DCT jsem odpověděl, že jsem si přišel koupit motorku a ne skútr. Tak jsem šťastnej jako blecha odjel na manuálu a užíval si báječnou jízdu na nový Africe. Po roce přijedu na 2.servis, že prý to bude trvat asi 3 hoďky, a že si zatím můžu půjčit novou 2018 Africu s novým DCT ( režimy D, S1, S2, S3 + manuál ). Říkám OK alespoň se tady nebudu nudit. No a to jsem neměl dělat. Svůj manuál jsem tam nechal protiúčtem a odjel jsem na automatu. Nikdy bych si nepomyslel, že by se mi tohle mohlo líbit. Ježdění mě začalo bavit ještě víc, a to už jsem si myslel, že mě nemůže nic překvapit. Ani quickshifter se tomu nevyrovná. Rozjezdy z křižovatek, kdy jste během mžiku pryč a ostatní teprve řadí za 1, jízda ve stupačkách je mnohem bezpečnější, když nechcete jet na automat dáte manuál a řadíte pádlama pod volantem, a navíc to všechno bezvadně funguje. Líbí se mi spousta motorek všech různých značek, ale dnes si neumím představit, že bych se vrátil k manuálu.
Takže toliko DCT za mně a vřele doporučuji vyzkoušet všem těm co si chtějí koupit Hondu v manuálu.
Já mám naježděno na DTC přes 50tis. km a žádný problém. Měl jsem od roku 2013 NCX 700, letos jsem to vyměnil za CRF 1100, vše funguje jak má. V modu D jsou převodovky hodně tlačené do nízkých otáček, S funguje výborně ( u CRF 1100 možno nastavit ve 3 módech ) Jinak často používám řazení v ručním módu a funguje to skvěle. Mnohem rychlejší než nechanické řazení.
Neustále mnozí tyto převodovky haní a přirovnávají k variátoru. Neví o čem mluví. Navíc pokud má někdo maxi skútr s velkým motorem, určitě mi dá za pravdu, že je to velmi pohodová jízda i delší na cestování.
Jinak k těm, kteří stále napadají motorkáře s mot. DTC a majitele skútrů, věřte že pokrok nezastavíte. Před dvaceti- třiceti lety taky všichni hanili aut. převodovky v autech, že to je k ničemu, pomalé, líné...atd.
A zkuste si dnes koupit nové BMW 5,6,7 nebo Audi, Mercedes vyšší řady s manuální převodovkou
Prostě se nevyrábějí
1 reakce
Eště by mě zajímalo, jak je to s životností tohodle cajku. Má někdo RELEVANTNÍ informace?
2 reakce
Zkus prohledat db motorkářů. Tady jeden najel na NCcku 72tis km https://www.motorka.../motorka/?mid=108872
Proste si vyberete,co komu vyhovuje vice
Neni co resit
si pamatuju, jak se evropani pred 20ti lety smali americanum, ze jsou tupi a proto jezdi v automatech.
ted je tech tupych vic.
sam mam automat v aute (a 3 manualy) a skutra a Masakra bez elektroniky i bez tlumice rizeni a vsechno ma svoje, po meste taham spis uz ted skutra kvuli casu (a nebo kdyz mam neco s nohama, na to je super), ale kdyz vytahnu Ninju tak je to zabava. manual porad preferuju, i v aute, chapu, ze automat nekdo oceni vic, viz i jak to leti ted v autech.
ale amici byli tupi tehdy ze
s automatem neni dostatecny cit pro jemne popojeti, napr. podelne parkovani autem v kopci mezi auta. se spojkou se da lip na cit manevrovat. no a po zadnim na motorce jedine pres spojku, takze manual. sprinty na 400m s automatem uz jsou fakt pro slecinky.
1 reakce
Pro líný hlupáky to má smysl
1 reakce
Jel jsem jen na VFR 1200 s prvni generaci DCT, takze nemohu posoudit jaky pokrok to udelalo od te doby. Ale pokud mam komentovat jak to fungovalo tehdy, tak asi takhle:
).
Plusy:
Odpal z křižovatky jak nikdy. Rozjet se umim, ale takhle odstartovat jen otočením heftem - to nedáte, pokud nejste profíci (jasně - já vím, že to jste všichni
Režim S řadil celkem rozumně.
Je to celkem pohodlné a zajímavá zkušenost.
Mínusy:
Režim D uplně nepoužitelný. S nadsazkou lze říct, že to řadilo za šest už při výjezdu z parkoviště. Hodně podtočený motor...
Pomalé řazení v režimu manuál. Před zatáčkou chceš kopnout dolů o dva kvalty najednou a to podřadí jen o jeden. Pokud chceš dva, musíš to zmáčknout 2x s prodlením vteřiny a to je prostě pomalé. Když to zmáčlneš rychleji, podkopne to jen o jeden.
Občas to přeřadilo v náklonu a celkem to s motorkou škublo. Nechapu, že jim trvalo tolik let tam dát náklonové čidlo.
Takže jako jo proč ne, ale asi zustanu u manualu.
1 reakce
Jezdím DCT už třetí sezónu a vím jistě, že k manuálu se už nikdy nevrátím. To pohodlí, bleskový starty z křižovatky, prostě se jen bavíte celou cestu jak to odsejpá. Na druhou stranu, když jsem dříve jezdil Yamahu, tak to řazení bylo taky jaksi automatický, jen jsem to dělal tak nějak podvědomě, ovšem havárkou pro manuály jsou ucpaný města a pomalý kolony 1>2>1>2>1 mezitím stop... Časem plánuju novou Afriku a volba je jasná, DCT. Každýmu přeju, než začne mluvit o "skútru" ať poprosí někoho kdo DCT má, ať mu ho půjčí a pak, ti co nejsou ješitní, reálně zhodnotí. Manuál tu prostě bude dál, má svou cílovou skupinu, ale ty automaty budou přibývat stejně rychle jako povinné elektro fičury.
5 reakcí
Dotaz... jak to je se "seamless" motoGP prevodovkami?
.. Neni to nejaky odlehceny "skoro DCT" system ?
Měl jsem NC 750X r.14 manuál od nova a za 5 let najel 35t km a bez problémů. Loni prodal a letos jako druhou motku koupil zase 750X r.17 ale DCT. Nějak jsem to na těch Hondách nechápal a bránil se...než jsem zkusil
. Zkusil a koupil
. Po letech a motkách s manuálem úplně něco jiného. Teď mám najeto 3,5t a pořád si zvykám, protože to střídám i s normální motkou. Ale vidím v tom jen pozitiva, dáš D eco nebo S1 (na to jezdím já) a nestaráš se o nic. Když chceš tak si prstíííš levou + nebo -. a můžeš jezdit bos
...pravou nohou si třeba jen přibrzdíš a levou máš jen na stupačce, tak si neotlačíš šlapku ani nárt od šajtry. A už vůbec si nerozbiješ motobotek nebo levou rukavici
. Jasně že to není jen o těchto dvou věcích......DCT za mě
.
jedině manuál
Dovolím si také vyjádřiti svůj názor, který je takový, že Honda s DCT udělala velice chytrý krok a "předběhla dobu". Pokusím se vysvětlit proč: přečtete-li si testy moderních motocyklů, u kterých je možnost dokoupit si rychlořazení "quickshifter" nahoru/dolů, ve většině případů je tato věc doporučována a je i chválena majiteli, kteří to na své motorce mají. Někteří z nich ale prohlašují, že by nikdy nešli do DCT, protože to je pro holky, neuměteli ... a jiné předsudky. Pokud si však například k Africe Twin připlatíte k DCT i nožní řadící páku, máte možnost řadit nohou, rukou nebo "to nechat na motorce". Ponecháme-li tedy stranou nesvéprávné hňupy, kteří se při nákupu motocyklu neřídí podle své svobodné vůle, ale podle toho "co by tomu řekli kámoši, že mám automat", je možnost volby DCT konkurenční výhodou. Jenom je asi škoda, že to někteří zástupci Hondy nedokážou svým zákazníkům pořádně vysvětlit a nabídnout.
2 reakce
Pokud to bude opravdu spolehlivý, tak ano pro toho kdo to chce.Mám rád manuál jak u auta,tak u motorky.Teď jsem koupil auto s automatem a je to zajímavý a OK.jen ta levá noha je nevyužitá,což mi moc nesedí.S motorkou která má automat jsem nejel,ale může to být dobrý
1 reakce
Jazdím pre zábavu a vzhladom k veku stále menej a stále kratšie vzdialenosti.
Celý život som sa v preraďovaní vyžíval a teraz to mám vzdať kvôli nejakému automatu?
Nič to ale nemení na tom, že DCT je určite fasa vec.
1 reakce
Je to sice automat, čehož lze využít, ale zároveň je to defacto stejné, jako když člověk řadí nohou. Pardón, ono je to lepší. Řeším ruční řazení ...Rychlejší, lze to i v náklonu , krásně při výjezdu ze zatáčky, jak nahoru tak dolu pokud mám podtočeno. V zásadě pokud člověk jede aktivně, řadí se na tom více než na motorce která má nožní řazení. Je to jen cvak, cvak, cvak na řidítkách ...během dvou vteřin 3 různé rychlosti, dle potřeby. Funguje to skvěle....žadnej skůtr, to může napsat jen "pitomec" co na tom buď nejel a nebo jel, ale logicky to neuměl. Trvá klidně 3 tkm než člověk přijde jak na to....a věřte že z DCT si s řazením hrajete více , než když máte manuál. Tedy pokud chcete...
Ano, horší to je při otáčení, tam spojka chybí.....ale dá se to naučit.
2 reakce
projizdel jsem to, a neni to spatny, ale dokud budu mit funkcni ruce a nohy tak automat jedine v aute.
1 reakce
U Goldwingu to pochopim, sice je fakt, že nechápu, proč se ten bagger u nás nenabízí s možností mechanickýho řazení.. ale já cílovka nejsem
Nicméně pro mě je motorka s automatem prostě jien o trošku záživnější skúr
7 reakcí
Měl jsem Integru 700 a byla to zábavná hračka