yamaha_demo_tour




Honda drobně upravila čtyřválcové šestsetpadesátky a nadělila Africe Twin novou barvu

Honda pokračuje v odhalování novinek pro rok 2021, i když v tomhle případě jde o novinky pouze v uvozovkách. Hlavní slovo má v tomhle případě norma Euro 5, kterou nově plní CB650R a CBR650R. Obě k tomu navíc dostaly několik drobných vylepšení. A aby ani oblíbená Africa Twin nepřišla zkrátka, dostala atraktivní bílo-modro-červené barevné provedení.

Po dvou letech v nabídce se oba řadové čtyřválce dočkávají drobných updatů. Přísnější evropské emisní limity zřejmě budou při letošním představování novinek hrát prim, a ne jinak je tomu u Hondy. Po pětistovkových CB přichází tentokrát řada na CB a CBR sídlící o kategorii výše. Při homologační kůře čtyřválce přišly o jeden newtonmetr, jinak vše zůstává při starém, což je vlastně dobrá zpráva. 70 kilowatt nastupuje ve 12 000 otáčkách a nová hodnota krouticího momentu 73 newtonmetrů stále přichází v 8 500 otáčkách za minutu. Aby tomu tak bylo, pracovali technici Hondy na řídící jednotce, upravili tvar vaček, časování sání, výfukové potrubí s katalyzátorem a koncovkou a přidali snímač polohy klikového hřídele.

Nejvýraznější změnu ale v Hondě připravili na podvozku. Při svém uvedení na trh pro sezónu 2019 přijelo CBR a CB s přední 41milimetrovou obrácenou vidlicí Showa SFF s oddělenou funkcí pro každou nohu. Pro modelový rok 2021 Honda místo toho nasazuje vidlici Showa SFF-BP. Zkratka BP znamená konstrukci vidlice používající velký píst, což je taková specialita japonského výrobce. V praxi by to mělo znamenat citlivější práci tlumiče při nižší hmotnosti. Právě váha stroje bývá často emisními úpravami negativně ovlivněna, ne ale v tomhle případě. CB váží připravené k jízdě 202 kilogramů, CBR je o půl kilogramu těžší, to znamená úplně stejné hodnoty jako před Euro 5 verzemi.

Drobných úprav se dočkaly oba stroje po stranách designu, v případě naháče jde o upravené menší boční panely a trošku jinak řešený držák RZ. Ten má i kapotovaná verze, má také lehce pozměněný tvar bočních panelů a navrch ještě decentně vylepšený tvar předních světel. Oba stroje se dočkaly USB-C zásuvky pod sedlem spolujezdce pro nabíjení mobilu a pro mě osobně nejvítanější změnou je slibovaná větší čitelnost LCD displejů. Té by mělo být docíleno jiným úhlem LED a větším fontem. K tomu všemu navíc nahaté CB dostalo o několik stupňů upravený úhel řídítek.

To vlajková loď Hondy v kategorii cestovních endur se pro rok 2021 žádných výrazných změn nedočkala. Není divu, když její druhá generace s větším motorem Euro 5 zažívá v letošním roce premiéru. Ale aby ani ona neunikla pozornosti médií a fanoušků, nadělili jí v Hondě novou barevnou kombinaci. A bílý základ s modro-červenou grafikou, původně vyhrazený pro model Adventure Sports, doplněný o černé ráfky, rám a další drobnosti jí moc sluší.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Freddy_X přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist