globalmoto_duben_nolan




Agresivního streetfightera a rallye repliku představilo indické Hero

Největší světový výrobce motocyklů každoročně v Itálii udělá pořádný rozruch. Můžou za to jeho koncepty, jako třeba v loňském roce, kdy jich přivezl celou řadu. Letos se objevil sice jenom jeden, zato hodně agresivní s dobrými komponenty. Mnohem zajímavější je ale rallye edice jejich cestovního endura Xpulse 200.

Kapitoly článku

Že to Indové s následnou výrobou svých konceptů kolikrát nemyslí úplně vážně, na to už jsme si zvykli. Důležité je být vidět, a to se jim daří na jedničku. Zvlášť když má Hero v Itálii obrovský stánek s kusem pouště a nad ním velkou kruhovou obrazovku. Pod ní se v záři reflektorů letos objevil koncept Xtreme 1.R. Agresivní vzhled, ze kterého si v místě rodiště určitě sednou na zadek, ale pro nás Evropany působí trošku úsměvně. No, jen se podívejte na ten motor. Taky vám vzduchem chlazený jednoválec nepřijde nijak extrémní? Tak ho zkuste přehlédnout a podívejte se na to designérské cvičení kolem.

Vpředu LED světlo s výrazným červeným rámováním, pod ním pěkně tlustá USD vidlice ve stejné barvě s radiálním třmenem J.Juan, to vypadá celkem dobře. Nijak extrémní není ani kryt chladiče a spodku motoru z karbonu (nebo se tak alespoň tvářící), ten jenom decentně připomíná moderní aerodynamická křidélka. Ceníme smysl pro detail, když Indové dodrželi ústrojovou kázeň a barevně vyladili kabel a fajfku od svíčky. Nádrž je také v rámci designérského normálu, za ní už se to ale začíná pomalu rozjíždět. Nad dírou pod sedlem se zřejmě designéři MV Agusty jenom pousmějí a přejdou to jako náhodnou podobu, ostatně tak to bylo asi i u zadního kola. Těžko v Indii věděli, s čím italská novinka Rush přijde. Nebo že by byli ve Varese na designérském worshopu? Mohlo by to vysvětlit i divokou zadní část s křidélky přidělanými na kloubových vzpěrách. Že by byla vysouvací? Hich-tech je na to zadek motorky dost, protože nad zadním LED světlem je ukrytá akční kamera, pravděpodobně zobrazující obraz na TFT přístrojovou desku místo zrcátek. Ostrý koncept pak doplňují další komponenty zvučných jmen, jako v případě výfuku Arrow (proč u dravého konceptu nechali ohavný katalyzátor?!) nebo ovládacích prvků Domino a Accosato. Jako celek je to každopádně zajímavé a kdyby 140 kilogramů vážící stroj nabídl zajímavou pohonnou jednotku, mohl by si najít své místo i na Evropském slunci.

To samé bychom mohli říct i o druhé novince, jenže tady je to o chlup realističtější. Model Xpulse 200 se už normálně vyrábí a zatím v podstatě čeká na odvážlivce, který ho zhomologuje a začne dovážet do Evropy. Pro dvoustovkové endurko Hero v Itálii představilo přestavbovou sadu, u které podle jejich slov využili zkušenosti z Dakaru. Ano, Hero se účastní nejslavnější dálkové soutěže se svým motocyklem, který jim pomáhá vyvíjet německá speciálka Speedbrain. Když se na Rallye kit podíváme střízlivýma očima, moc podobností se speciálem nenajdeme, maximálně tak pnematiky, průměry kol, výfuk Akrapovič a barevnou kombinaci.

Nic to ale nemění na tom, že je tenhle strojek nadmíru sympatický. Na poklidné brouzdání krajinou dvoustovka s výkonem 18,5 koní a 17 Nm bohatě stačí, tím spíš, že díky své jednoduché koncepci pravděpodobně přežije i samotného majitele stroje. Mnohem důležitější ale je, že se díky kitu výrazně zlepší schopnosti stroje v terénu a ergonomie. Základní Xpulse má celkem použitelné zdvihy tlumičů 190 mm vpředu a 170 mm vzadu, součástí kitu jsou tlumiče se zdvihem vyšším, navíc kompletně nastavitelné. A asi ani nebude vadit, že se vpředu jedná o klasický teleskop. Dalšími důležitými prvky výbavy jsou vyšší představce řídítek a ploché sedlo. Tisková zpráva hovoří také o rozšířeném brzdovém pedálu, jiném sekundárním převodu a logicky také prodlouženém bočním stojánku. Bohužel ale také jedním slovem dodává, že kit není schválený pro provoz na pozemních komunikacích. S touhle motorkou by ale byla jedna radost se jim vyhýbat, zvlášť když by váha nemusela být o moc vyšší než standardních 154 kilogramů. No, tak se třeba jednou dočkáme.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Freddy_X přispěl 6 Kč
zmulin přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
TomProv přispěl 6 Kč
DoktorMax přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist