ktm_duke_890gp




Harley-Davidson zahajuje oslavy 120. let, představil výroční modely a novinky

Nejslavnější motocyklová značka světa má ve svém rodném listě uvedeno datum 1903, takže je jasné, že si letošní kulaté jubileum nenechá ujít – na oslavy jsou v Milwaukee kabrňáci. Dnes se s nimi začalo, zatím spíše v decentnějším stylu.

Že Harley bude mít další velké výročí, to žádnému uživateli sociálních sítí nemohlo uniknout. Teasery na dnešní den a nové modely na vás vyskakovaly odevšad. Takže ve finále může být dnešní představení lehkým (či větším, záleží na očekáváních) zklamáním, protože s obrovskou revolucí, kdy před pěti lety při 115. narozeninách Harley totálně překopal řadu Softail, to nemá vůbec nic společného. Možná že nás orel z Milwaukee namlsal svými progresivními projekty za uplynulou půldekádu, když během ní přišel s Pan Americou a úplně novým Sportsterem. Takových radikálních novinek od značky, která dříve považovala za převratnou inovaci namíchání jiného barevného odstínu… Uvidíme, jestli si na nás nepřipraví ještě nějakou várku velkých narozeninových dárečků, třeba při letních oslavách v Maďarsku. Šéf značky Jochen Zeitz avizoval, že další modely budou představeny později. Těžko ale říct, jestli půjde o novinky zásadní. I kdyby ne, nebudeme to Harleyi mít za zlé. Jen s tou promo kampaní by to v tom případ nemusel tak hrotit…

Výroční modely 120th Anniversary

Tohle je prostě povinnost a v H-D nejlépe vědí, jak oslavovat pomocí barev. Vůbec bych se nedivil, kdyby to někomu na oslavu stačilo. Základním odstínem, kterým se „stodvacítky“ budou odlišovat od standardní produkce, bude lesklá červená Heirloom Red, použitá na hlavních panelech, která bude lemovaná jasně červeným pruhem, a na doplnění tmavý odstín Midnight Crimson. Na nádržích najdete medailon s orlem ve stylu Art Deco, sedla obdrží červené boky a zlatě vyšité logo Harley-Davidson a nepřehlédnete ani červené prvky na motorech.

Ve verzi 120th Anniversary bude k dispozici šest základních modelů a od každého se vyrobí jenom omezený počet motocyklů pro celý svět: Ultra Limited (1300 ks), Tri Glide (1100 ks), Street Glide Special (1600 ks), Road Glide Special (1600 ks), Fat Boy 114 (3000 ks) a Heritage Classic 114 (1700 ks).

 

Pozorný čtenář se určitě zastavil na tom „šest základních modelů“, protože ve variantě 120th Anniversary se bude dělat ještě jeden, sedmý, který do základní řady nepatří. Půjde o CVO Road Glide Limited, u níž se výrobce chlubí, že dostane jednu z nejpropracovanějších kombinací barev a lakování, jakou kdy použil. I tady bude hrát prim červená Heirloom Red ve velkých panelech, nanesená na základní vrstvu černé barvy Anniversary Black a lemovaná jasně červeným proužkem a ručně nanášenou zlatou barvou. Jemné detaily na panelech znázorňují motiv letícího orla, medailon na nádrži (opět ve stylu Art Deco) je též vykládaný zlatem. Sedla z Alcantary mají zlaté a červené kontrastní švy, motor září zlatými prvky a jasně červenými pouzdry vahadel. Těchto výročních „cévéóček“ bude vyrobeno 1500 kusů, u každého na nádrži najdete laserem vypalovanou destičku s pořadovým číslem.

Návrat modelu Breakout

Cože, on byl pryč? Chviličku, v modelovém ročníku 2022 ještě figuroval, ale teď už jste Breakout na oficiálním webu značky v aktuálních modelech nenašli. Ovšem tohohle extrémistu by Harley ze své nabídky jen tak nevyhodil, takže platí varianta B, a sice že byl nějaký čas u pana doktora, který ho do další sezóny trochu vylepšil. Především mu ještě posílil kardiovaskulární systém, pro zákazníky bude motor Milwaukee-Eight 117, tedy ten největší agregát v nabídce H-D s objemem 1923 cm3, tím nejdůležitějším lákadlem. Jako by ta stávající stočtrnáctka už tak nejela jako samo peklo… Kdo má s Breakoutem zkušenosti, ten se musí trochu pousmát nad instalací větší 18,9litrové palivové nádrže s chromovanou konzolí, na téhle motorce vás totiž většinou dojezd moc netrápí, ale co už, vypadá tam dobře a prodlužuje profil motocyklu. K novým řídítkům na jiných držácích se nebudete muset tolik předklánět, jejich pozice se posunula o ¾ palce (necelé dva cenťáky) výš. Další změny už jsou optické, přibylo chromovaných dílů a podle očekávání jsou tady nové ráfky, stále lité a nyní ještě hustší – 26 paprsků!

Novinky jsou i v oblasti elektroniky, ale ty se netýkají jenom Breakoutu. Tempomat byl standardní výbavou u modelů Low Rider ST, Heritage Classic a Sport Glide, nově jej dostanou ještě Fat Boy, Fat Bob a právě Breakout. Do něj si za příplatek budete moci pořídit i kontrolu trakce, dosud vyhrazenou Touringům, a stejná vychytávka bude volitelně k dispozici ještě pro Low Rider S a Low Rider ST.

Nový Nightster Special

Tohle byla druhá indicie – kdo se těsně před dnešním launchem podíval na web H-D, nenašel tam loňskou novinku Nightster! To bylo opravdu podezřelé, ale už je zpátky a s ní i nový model Nightster Special. Ten se trochu liší stylově i výbavou. Co nepřehlédnete, jsou sedlo a stupačky pro spolujezdce, které jste k Nightsteru mohli mít dříve jenom za příplatek, a jiná vícepaprsková kola. Co byste naopak přehlédnout mohli, jsou jiná řídítka a jejich držáky, takže teď máte rukojeti o 5 cm výš a o 2,5 cm více vzadu, což přidá na komfortu. A čeho si určitě všimnete, ale musíte sedět za těmi novými řídítky, je úplně jiný budík. Kde měl Nightster obyčejný ručičkový tachometr s malým integrovaným displejem, tam se Nighster Special prezentuje 4“ TFT displejem známým ze Sportsteru S. Nejde samozřejmě jenom o ten vzhled, nýbrž o vše, co tenhle displej nabízí, tedy pokročilý infotainment s možností hlasových povelů či navigace. Jízdní režimy či kontrolu trakce už měl i základní model, Special přidává ještě hlídání tlaku v gumách, tempomat nebo USB zásuvku.

Freewheeler

Poslední z novinek jezdí světem na trojici kol a vypadá o dost drsněji než dříve. Freewheeler přišel o svou veselou chromovanou podobu, namísto toho je tady všechno temně černé, takže teď je to pořádný drsňák, tříkolový hot-rod. A nejde jenom o barvy, měnila se i zadní kola. Ta jsou leskle černá, mají odkryté matice a hlavně, jsou větší! Malé baculaté patnáctky nahradily vysoké 18“ ráfky. Jak ta tříkolka najednou vypadá desperátsky, že?

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist