Harley-Davidson Rocker a další novinky 2008
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Zveřejněno: 16.7.2007 | Zobrazeno: 19 822x
Tyto nové stroje se inspirují stylem custom chopper a pyšní se masivní zadní pneumatikou o šířce 240 mm v nové konstrukci zadní vidlice označované názvem Rockertail, jejíž součástí je i samotný blatník, který tak může těsně kopírovat obrys zadního kola. Základní verze
Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Tento model údajně má reagovat na evropské trendy v oblasti customů. Namísto amerických dlouhým předních vidlic a úzkých kol se vyznačuje širokým předním kolem a dvojitým světlometem ve stylu streetfighter. Stejně jako ostatní modely Dyna využívá motor 1596 ccm, ovšem se speciálním výfukovým systémem Tommy Gun.
Harley-Davidson XR1200
S konceptem XR1200 jsme se poprvé setkali na podzimní výstavě v Kolíně nad Rýnem (viz příloha z výstavy). Kladné ohlasy veřejnosti nakonec přivedly značku Harley-Davidson k oficiálnímu oznámení, že tento model půjde pro sezónu 2008 do výroby. H-D XR1200 volně navazuje na závodní speciál XR750 a slibuje ještě sportovnější svezení v silničním provozu, než jaké nabízí dosavadní modely Sportster ve verzi R. Podle testovacích jezdců je díky kvalitním komponentám odpružení, sportovní geometrii a sportovním silničním pneumatikám můžeme těšit na skvělé ovládání a možná že by se dalo říci že také na prvního klasického naháče z produkce Harley-Davidson. Dobrou zprávou je také údajně velmi příznivá cena této novinky.
Systém elektronického plynu „fly-by-wire“
Cestovní řada Harley-Davidson ztvárněná modely Road King, Street Glide a Electra Glide dostane pro rok 2008 dárek v podobě volitelné výbavy systémem ABS, Kromě toho bude poprvé osazena systémem elektronického plynu „fly-by-wire“. Systém ECT (Electronic Throttle Control) namísto klasického plynového lanka používá elektronický snímač polohy rukojeti plynu a zasílá tuto informaci přímo vstřikovací jednotce. Motocykl tak bude mít čistší křivky díky odstranění bowdenu plynu a umožní osazení tempomatu, který se stane standardní výbavou modelů Ultra Classic Electra Glide, Road King Classic a Street Glide a volitelnou výbavou dalších modelů.
Rocker
je jednomístná a povrch olejové nádrže, vidlic, řidítek a přístrojů je vyveden v matném hliníku, luxusnější verzeRocker C
se může pochlubit chromy, olejovou nádrží v barvě motocyklu a airbrushem zobrazujícím plameny na nádrži a zadním blatníku. Je také vybavena novým harleyáckým sedlem s vyklápěcí cihlou pro spolujezdce. Oba modely jsou poháněny nejnovějším motorem Harley-Davidson Twin Cam 96B s objemem 1584 ccm.Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Tento model údajně má reagovat na evropské trendy v oblasti customů. Namísto amerických dlouhým předních vidlic a úzkých kol se vyznačuje širokým předním kolem a dvojitým světlometem ve stylu streetfighter. Stejně jako ostatní modely Dyna využívá motor 1596 ccm, ovšem se speciálním výfukovým systémem Tommy Gun.
Harley-Davidson XR1200
S konceptem XR1200 jsme se poprvé setkali na podzimní výstavě v Kolíně nad Rýnem (viz příloha z výstavy). Kladné ohlasy veřejnosti nakonec přivedly značku Harley-Davidson k oficiálnímu oznámení, že tento model půjde pro sezónu 2008 do výroby. H-D XR1200 volně navazuje na závodní speciál XR750 a slibuje ještě sportovnější svezení v silničním provozu, než jaké nabízí dosavadní modely Sportster ve verzi R. Podle testovacích jezdců je díky kvalitním komponentám odpružení, sportovní geometrii a sportovním silničním pneumatikám můžeme těšit na skvělé ovládání a možná že by se dalo říci že také na prvního klasického naháče z produkce Harley-Davidson. Dobrou zprávou je také údajně velmi příznivá cena této novinky.
Systém elektronického plynu „fly-by-wire“
Cestovní řada Harley-Davidson ztvárněná modely Road King, Street Glide a Electra Glide dostane pro rok 2008 dárek v podobě volitelné výbavy systémem ABS, Kromě toho bude poprvé osazena systémem elektronického plynu „fly-by-wire“. Systém ECT (Electronic Throttle Control) namísto klasického plynového lanka používá elektronický snímač polohy rukojeti plynu a zasílá tuto informaci přímo vstřikovací jednotce. Motocykl tak bude mít čistší křivky díky odstranění bowdenu plynu a umožní osazení tempomatu, který se stane standardní výbavou modelů Ultra Classic Electra Glide, Road King Classic a Street Glide a volitelnou výbavou dalších modelů.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?