husqvarna_svartpilen_801_2




EICMA 2013 už za necelý měsíc

Díky dvouletému intervalu veletrhu Intermot v Kolíně si tentokrát veškerou pozornost vystavovatelů i návštevníků může vychutnat Miláno. 71. ročník výstavy EICMA se koná v tradičním termínu na začátku listopadu, a důvodů k cestě na výstaviště Rho je opět nepočítaně.

Kapitoly článku

EICMA bude pro veřejnost otevřena od čtvrtka 7. do neděle 10. listopadu, předchozí dva dny jsou jako každý rok vyhrazeny novinářům a obchodním partnerům. K vidění bude všechno podstatné co nějak souvisí se světem jedné stopy, přičemž hlavním tématem letošního podzimu  budou motorky třídy Super-naked. KTM vynesla hodně vysokou kartu v podobě 1290 Super Duka R, a teď je řada na ostatních. Rychlá odpověď se čeká od BMW, Ducati a Kawasaki, ale překvapit mohou i další značky.

BMW

Fabrika z Mnichova už včera oficiálně přestavila novou generaci cestovního endura R1200GS Adventure, takže s touhle novinkou pro příští rok můžeme počítat na 100 %. Dlouho už se mluví také o chystaném naháči s litrovým motorem a špionážní fotograf nedávno zachytil při testování jedno pěkné retro s pracovním názvem NineT.  Nový motor s kapalinovým chlazením dostanou po loňské premiéře modelu R1200GS postupně i další bawce, a první na řadě je podle všeho cestovní R1200RT. Stánek BMW tedy rozhodně bude stát za návštěvu.

Ducati

Pro většinu z nás bude letošní Miláno první příležitostí vidět naživo novou baby-Panigale 899, ale ve hře jsou ještě další novinky, o kterých se lecos šušká. Jednou z nich je exkluzivní edice 1199 Panigale R Superleggera, což v překladu znamená superlehká verze Panigale R. Zatím nejlehčí superbike od Ducati má podle zákulisních informací ještě zhubnout - díky použití titanu, karbonu a hořčíkových slitin až o dalších 20 kilo. A to není všechno. Z motoru Superquadro se konstruktérům nějak podařilo vyždímat asi deset procent výkonu navíc (údajně až 220 koní), a elektroniku do modelu Superleggera dodala divize Ducati Corse rovnou z WSBK a MotoGP.
Další tajné zprávy z Boloně mluví o novém Monsteru s kapalinou chlazeným motorem Testastretta 11° - stejným agregátem, jako se montuje do Diavelu. Ducati podle dostupných zpráv nasadí proti konkuenci pořádný kalibr: 160 koní a snad všechny možné elektronické systémy.  A nakonec se třeba dočkáme i vzduchem chlazeného retro Scrambleru s motorem z Monstera 796.

Harley-Davidson

Americká značka představuje novinky na další rok už dávno před Milánem, takže tady se nejspíš žádného překvapení nedočkáme. I tak se ale těšíme na všechny novinky 2014 a celý projekt Rushmore v reálu.

Honda

O tom, zda světový výrobce číslo jedna bude v Miláně slavit titul z MotoGP, se zatím můžeme jenom dohadovat. Marc Marquéz má v každém případě slušně našlápnuto, a v "civilním" sektoru Honda slibuje opět rekordní počet novinek. S ohledem na její strategii posledních let není žádný důvod o tom pochybovat.   

Husqvarna

Italskou značku čeká v Miláně premiérové vystoupení pod křídly KTM, a kromě již představené TC300 Factory Racing je avizována kompletní modelová řada off-road modelů.

Indian

Znovuzrozená legenda se určitě přijede pochlubit se třemi novými modely, které na domácí půdě představila už v létě.

Kawasaki

Kawa nás na svých stránkách už pár týdnů před výstavou láká na novou generaci litrového Zeda. Design nové Z1000 má - podobně jako u letošní novinky Z800 - připomínat šelmu připravenou ke skoku, u jízdních vlastností se pak konstruktéři místo honby za nejvyšším výkonem nebo největší maximálkou zaměřili hlavně na emoce.

KTM

Jenom těžko si dokážeme představit model, kterým by oranžoví mohli trumfnout svojí   největší pecku letošního podzimu - 1290 Super Duke R. Doufáme ale, že KTM nezůstane jenom u jedné novinky, a připraví si do Milána třeba reálnou podobu elektroskútru E-speed. 

Royal Enfield

Původně britská, nyní indická značka zřejmě neohromí návštěvníka žádnou megaexpozicí, ale těm, kdo mají rádi café-racery, se návštěva jejího stánku určitě vyplatí. Sériový RE Continental GT tady jistě nebude chybět a my jsme zvědaví, zda vypadá v reálu stejně dobře jako na fotkách.

Suzuki

Před rokem jako koncept, letos už v konečné podobě. Suzuki neodolala vábení lukrativního segmentu velkých silničních endur a oživila produkci velkého Stroma.  Za novinky 2014 se dají považovat i modernizované Burgmany 125 a 200 a kdoví, čím nás ještě Suzuki překvapí.

Triumph

Z Anglie se kromě oficiálních zpráv o menších změnách v řadě Classic zatím donesly jenom strohé informace, které předpovídají zásadní novinky v kategorii Cruiser. Uvidíme nový Thunderbird, který byl naposledy modernizován před pěti lety? Nebo už je čas poslat na trh Rocket IV?

Ural

V irbitské továrně právě probíhá velká revoluce, a chtělo by  se říci, že už bylo načase. Po více než 70 letech dojde s příchodem roku 2014 k zásadní změně motocyklů Ural! Pro milovníky tradičních hodnot je to možná špatná zpráva, ale na druhou stranu jedinečná (a poslední) příležitost. V Miláně se totiž představí nový Ural, vybavený vstřikováním paliva a dalšími novodobými technologiemi. Kotoučové brzdy na všech kolech, hydraulický tlumič řízení a desítky dalších změn. Máme se prý nechat překvapit!

Yamaha

Uprostřed letošní sezóny Yamaha ukázala světu nový bobber XV950  a ještě předtím streetbike MT-09 - první model s novým řadovým tříválcem. V našem redakčním testu "nuladevítky", který probíhá právě v těchto dnech, jsme se už dokonce stihli přesvědčit, že se japonská značka po dlouhém přešlapování na místě vydala správným směrem. Uvidíme v Miláně další modely s tímto fantastickým motorem?
 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist