yamaha_brezen




Panigale V4 S dostává šmrncovní karbonová kola a příplatkové brzdy

Když Ducati představila loni v létě novou Panigale V4 S, bylo úplně jasné, že jde o jednu z nejvyšperkovanějších motorek v současné produkci. Aby toho ale nebylo málo, dostala Panigale V4 S ještě další šperky – nepřekvapivě je jich několik z karbonu, a ten zbytek tvoří luxusní komponenty Brembo.

Funguje to tak, že když si půjdete objednat novou Panigale V4 S (to je ta lépe vybavená oproti základu V4), zeptají se vás, jestli si k ní dáte paket Carbon, případně dokonce Carbon Pro. Jak už názvy napovídají, hlavní roli tu hrají uhlíková vlákna. Z karbonu dostanete přední i zadní blatník, aerodynamické winglety na kapotáži, ale hlavně kola! Karbonové ráfky ušetří 950 gramů oproti těm standardním kovaným, což se nezdá jako moc, ale nezapomeňme, že stejně jako v případě blatníků se bavíme o neodpružené hmotě. Celkově tedy ztratí motorka kilogram hmotnosti, a to na těch nejdůležitějších místech. Ducati uvádí, že ráfky z karbonu snižují gyroskopický efekt kol, a to o 12 % vpředu a 19 % vzadu.

Je na místě si říct, že karbonová kola oproti těm kovaným asi reálně nepotřebujete, a pokud se neřadíte mezi ty skutečně rychlé majitele, dost možná je ani nepocítíte. Jsou ale zatraceně fešným doplňkem, který zvedne cool faktor vaší motorky do nových výšin.

Jen ti skutečně rychlí pak smysluplně využijí i lepší brzdy, které jsou součástí druhého paketu Carbon Pro. Tady vedle všeho výše zmíněného dostanete i přední brzdy, které Ducati označuje jako Front Brake Pro, a které sestávají z dvojice kotoučů Brembo T-Drive o průměru 338,5 milimetru. Stejné brzdy měli na svých motorkách závodníci v loňském Race of Champions a jejich kouzlo tkví ve spojení mezi nerezovým kotoučem a hliníkovým středem. Namísto klasických kulatých nýtů jsou oba díly spojeny protikusy ve tvaru písmene „T“. To podle Bremba znamená lepší přenos brzdného momentu, ale i vyšší odolnost kotouče při vysokých teplotách a okruhovém použití.

Na kotoučích úřadují čtyřpístové brzdiče Brembo Hypure, které už najdete i na standardní Panigale V4 S. Ty z řídítek ovládáte radiální pumpou Brembo MCS 19.21, jejíž specialitou je páčka jednak s nastavitelnou vzdáleností od řídítka, jednak i nastavitelnou „pákou“ – otáčením kolečka lze ve třech úrovních nastavit vzdálenost mezi čepem páčky a pístkem.

První kusy čtyřválcových Panigale, vybavených pakety Carbon, dorazí ke svým zákazníkům v červnu tohoto roku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist