husqvarna_svartpilen_801_2




Multistrada V4 RS má motor z Panigale a ukazuje, že v Ducati se nezastaví před ničím

Mysleli jste si, že Multistrada V4 Pikes Peak je „fakt hodně“? Pak právě vám přišla Ducati ukázat, že toho umí ještě daleko víc. Seznamte se s extrémní a exkluzivní Multistradou V4 RS. Jedinou, která dostala nikoliv cestovní motor V4 Granturismo, ale „plnotučný“ Desmosedici Stradale ze superbiku Panigale V4.

Kapitoly článku

Ano, vážně se to stalo. Pár týdnů poté, co představila Ducati cestovně orientovanou a veskrze konvenční Multistradu V4 S Grand Tour, přichází teď Italové s touto šíleností. Říkali jsme si, že Grand Tour je vlastně celkem fajn dárek ke dvacetinám modelové řady Multistrada, ale to jsme ještě netušili, že ten opravdový a opravdu bláznivý dárek se teprve chystá.

Hlavním diskuzním bodem je pochopitelně motor. Vidlicový čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1 103 cm3 byl naladěn pro použití ve sportovní Multistradě tak, aby pořád zvládal i cestování, takže nakonec dosahuje výkonu 180 koní ve 12 250 otáčkách a točivého momentu 118 Nm v 9 500 otáčkách. Motor dýchá skrz filtr z Panigale V4 R, odfukuje skrz standardně montovanou koncovku Akrapovič a suchá spojka přenáší sílu na kratší převodovku než u normálních Multistrad. Takže i když je nakonec rozdíl ve výkonu jen 10 koní, akcelerace bude o dost svižnější a celkový dojem z motoru nesrovnatelný.

Nakolik se může motor „rozlétnout“ pak určují jízdní režimy se čtyřmi výkonnostními mapami. V nejslabším nastavení, které standardně náleží režimu Urban, má motor jen 114 koní a jemnou odezvu na plyn. Střední a vysoké nastavení v režimech Touring a Sport pošlou na kolo plný výkon jen na čtyřku, pětku a šestku, zatímco na první tři rychlosti sílu omezí a liší se i odezvou plynu. Když pak chcete tahat pořádně, je tady „Full Power Mode“ spjatý s režimem Race. Tehdy má motor povolenou uzdu na všechny kvalty, říznou odezvu na plyn a je jen na vás, jak s tím naložíte.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na druhou stranu po boku vám stále stojí kompletní zástup elektronických trpaslíčků. Je tu kontrola trakce spojená s wheelie control, nastavitelný brzdný účinek motoru, rychlořazení a náklonové ABS. Na cestování pak ještě adaptivní tempomat a upozornění na vozidla v mrtvém úhlu. Prostě všechno, co můžete v tomto ohledu dostat.

Ovšem říci, že je Multistrada V4 RS jen o motoru a elektronice, by bylo přílišné zjednodušení, protože změn doznala téměř každá oblast motorky. Hliníkový monokokový rám, upravený pro zástavbu nového motoru, má strmější geometrii řízení, podobnou té na verzi Pikes Peak. Odsud vám bude povědomá taky jednostranná kyvná vidlice. Podsedlový rám je z titanu, čímž se ušetřilo 2,5 kilogramu, další kila ušetřila menší baterie a karbonové díly kapotáže s grafikou inspirovanou u MotoGP. Trochu podivně při tom všem odlehčování působí fakt, že žádnou hodnotu hmotnosti Ducati nezveřejnila - prostě v oficiálních tiskových datech není. Řídítka jsou uložena napevno bez tlumících prvků, stupačky jsou výš pro hlubší náklonové úhly, a o tlumení se stará semiaktivní tlumiče Öhlins Smart EC 2.0.

Sedmnáctipalcová kola obutá do Diablo Rosso IV Corsa jsou kovaná od Marchesini, a ačkoliv zůstaly monoblokové brzdy Brembo Stylema s průměrem kotoučů 330 milimetrů stejné jako na Multistradě V4 S, směs destiček si novinka vypůjčila z Panigale V4.

Multistrada V4 je zkrátka nejzběsilejší ovce ze stáda a jak už padlo výše, tak taky nejexkluzivnější. Cena taktně nepadla, stejně tak nevíme ani počet kusů, které Ducati vyrobí, jisté ale je, že každý bude mít svoje unikátní číslo na štítku na horních brýlích vidlic.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Normik přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist