yamaha_demo_tour




Ducati slaví 20 let Multistrady modelem V4 S Grand Tour

Ošklivé káčátko italské Ducati rodiny slaví 20 let. Psal se rok 2003, když svět poprvé uzřel motocykl, jež získal nelichotivou přezdívku „Multipla motocyklového světa“. Jenže po 20 letech je skvěle vypadající současná Multistrada jednou z nejuniverzálnějších motorek světa, a dokonce i design první generace dozrál do krásy. Jako malou oslavu dvou dekád představilo Ducati nové cestovní provedení Multistrada V4 S Grand Tour.

Kapitoly článku

Pokud čekáte nějaké velkolepé změny oproti dosavadním variantám, nebo třeba součinnost Clarksona, Hammonda a Maye při vývoji, musím vás zklamat. Faktem je, že Grand Tour je v principu „jenom“ klasická Multistrada V4 S, dovybavená pro cestování v motocyklové první třídě. Všechny změny, které se na motorce odehrály, slouží k tomu, aby bylo cestování komfortnější, bezpečnější a prostě ve všem lepší.

V rámci standardní výbavy tak dostanete sadu předního a zadního radaru, sloužících pro adaptivní tempomat a pro monitorování mrtvých úhlů. Dále nechybí systém monitorování tlaku v pneumatikách, přídavná LED světla podvěšená pod boční kapotáží, centrální stojan, pevné boční kufry nebo bezklíčové otevírání víčka palivové nádrže.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O teplotní komfort se starají vyhřívané gripy, sedlo jezdce i spolujezdce (spolujezdec má navíc prostornější sedlo z verze Rally), ale na druhou stranu i přidané tepelné kryty ke kyvné vidlici a podsedlovému rámu. Průduchy v bočních kapotáž, přivádějící chladivý vzduch na nohy, se navíc dají uzavřít. Příjemně bude i vašemu telefonu, jehož přihrádka má ventilaci. Telefon se tak nepřehřeje při zrcadlení navigace.

O odpružení se starají semiaktivní tlumiče Skyhook, doplněné o funkce Autoleveling – samočinná regulace světlé výšky v závislosti na zatížení, Minimum Preload – snížení motocyklu při stání na místě a pomalé jízdě, a Easy Lift – povolení tlumičů pro snazší zvednutí motorky z bočního stojanu. V případě potřeby je možné dokoupit i sadu pro snížení podvozku. Nad vším bdí elektronika s inerciální jednotkou Bosch IMU, digitální budík s TFT displejem o úhlopříčce 6,5 palce a čtyři jízdní režimy.

Po stránce motoru žádná změna neproběhla, a ani není potřeba. Grand Tour má stejně jako ostatní čtyřválcové Multistrady motor V4 Granturismo, tedy vidlicový čtyřválec o objemu 1 158 cm3, jehož výkon činí 170 koní při 10 500 otáčkách a točivý moment 125 Nm nastupuje v 8 750 otáčkách. Nesmírně univerzální agregát vyniká mimo jiné i servisními nároky – servisní plán diktuje výměnu oleje po 15 000 kilometrech, případně až po dvou letech, a absence desmodromických rozvodů s řemeny znamená, že se kontrola ventilových vůlí dělá až po 60 000 kilometrech.

Nová Multistrada V4 S Grand Tour se objeví u dealerů co nevidět, a to výhradně ve speciálním šedo-černo-červeném zbarvení.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist