globalmoto_unor




Ducati představila nové velké Scramblery, jmenují se PRO

Tak tímhle nás Ducati docela zaskočila. Ale ona si řada Scrambler vždycky žila svým životem, takže se asi nemá smysl pozastavovat nad tím, proč nové jedenáctistovky mají svou premiéru na konci ledna a ne na podzim při nějakém světovém veletrhu. Ony navíc vlastně ani moc nové nejsou…

Kapitoly článku

Jak může být něco nové a zároveň to nové nebýt? To jsou ta temná zákoutí žurnalistiky, haha. Pojďme se na řadu jedenáctistovek modelového ročníku 2020 společně podívat a na konci to pochopíte.

Ducati přišla s modelem Scrambler v sezóně 2015 a byla to prostě pecka. Jednoduchá a neoddiskutovatelně hezká motorka s dvouválcem 800 cm3 odkazující na stejně nazvaný model ze 70. let se trefil do módní vlny a jeho první generace se prodalo po celém světě přes 55 000 kousků, než ji pro loňský rok vystřídala generace druhá. Která mimochodem vypadá i nadále skoro stejně, ty největší rozdíly se vlastně týkaly jen elektroniky, zhusta převzaté z jedenáctistovky. Ta totiž do portfolia přibyla v sezóně 2018 a je nutno si říct, že to je model, který Ducati prostě musela udělat. Osmistovka je skvělá a říkám bez mučení, že já bych si šel do krámu právě pro ni, jenže když BMW tak vesele prodává ta svoje „najntýčka“, byla italská značka vlastně donucena udělat ještě velkoobjemovou variantu pro ty, jimž je osmistovka příliš malá a zbytečně levná. Řada Scrambler 1100 čítala od svého počátku tři modely: základní bez dalších přízvisek, verzi Special s drátěnými koly a kyvkou v přirozené barvě hliníku a nakonec variantu Sport na Öhlinsech a s nízkými řídítky. Jedenáctistovky jste od menších modelů poznali podle výš uloženého sedla, pod nímž byla na každé straně jedna výfuková koncovka, a trochu jiné přístrojovky.

Takhle vypadaly jedenáctistovky původně

Motor byl stejně jako u osmikila starý známý vzducháč Desmodue z Monstera, akorát že samozřejmě větší, tady s objemem 1079 cm3. Jenže zatímco u osmikila zas takový rozdíl ve výkonech nebyl, ve Scrambleru 1100 působil jeho motor podstatně krotším dojmem než v Příšeře a proti již zmiňovanému R nineT jsou výkonové parametry o třídu níž – 86 koní, 88 newtonmetrů. V Ducati totiž vsadili hlavně na uhlazenost a uživatelskou přívětivost, přeci jen to je scrambler a ne sportovní naháč. Pro rok 2020 byl motor upraven a má teď – aha. Má teď úplně stejné hodnoty jako dřív. Tak co to melu, že byl upraven? Navíc když Ducati ani nic takového v tiskové zprávě neříká? Jenže on upraven byl a určitě ne úplně málo, protože teď plní normu Euro 5, a to mi přijde jako dost zásadní informace a Ducati se celkem divím, že si netahá triko právě tím, že tenhle koncepčně prastarý (námi však stále vroucně milovaný) vzduchem chlazený dvouventil dokázala vyšlechtit na emisní i hlukovou úroveň, při níž mnohé tradiční motory zemřou klinickou smrtí. Samozřejmě zůstává veškerá elektronika, kterou dostaly jedenáctistovky už při svém vzniku, těšit se tedy můžete na tři motorové módy (Active, Journey a City), kontrolu trakce nebo náklonové ABS.

Ale jen motor plnící přísnější euro-normu samozřejmě nové modely nedělá. Takže tedy: nová řada jedenáctistovek bude pro rok 2020 tvořena dvěma modely: Scrambler 1100 PRO a Scrambler 1100 Sport PRO. Proč PRO, to netušíme, Ducati většinou používala název EVO, ale jak už jsem říkal, Scramblery si prostě jdou svou cestou. Special z nabídky vypadl, ale věřím, že se buď zanedlouho vrátí, nebo si ho prostě budete muset sami postavit z příplatkových doplňků.

Verze PRO se od stávajících jedenáctistovek liší na první pohled. Nejde jen o barevná provedení (standard v kombinaci světle a tmavě šedé se žlutými linkami, Sport černý kombinující mat a lesk), pokud nejste vyloženě fanoušci, tak tohle nemáte šanci si zapamatovat. Stejně jako fakt, že od letoška bude mít přední světlo v sobě kříž černý a ne v barvě hliníku. Rozdíly jsou v zádi. Verze 2020 dostaly úplně jiné výfukové potrubí s koncovkami vyvedenými vpravo pod sedlem, což dává motorce takový sportovní šmrnc, a podsedlovka je nyní kratičká jako na osmistovkách, neboť držák RZ se stejně jako u nich přestěhoval dolů na kyvku.

Výše uvedené změny platí pro oba modely, tedy PRO i Sport PRO. Zatímco standardní verze se meziročně liší opravdu jen těmi uvedenými změnami a je svým zaměřením stejná, Sport je trochu přísnější. Nadále má zlaté podvozkové komponenty Öhlins, ovšem navíc dostal ještě nižší řídítka, vlastně úplně rovná, a kafáčovská zrcátka do jejich konců. Takové dvě blbiny a jak je to znát.

Jak je to s novými Scramblery 1100, nově pojmenovanými PRO, už tedy víte. Tak co jsou nové, nebo nejsou nové? Tak napůl. Podle výrobce by se na světové trhy měly začít dostávat od března, v Česku budou k mání v dubnu. Momentálně běží doprodej úplně posledních kusů modelů 2019 za zvýhodněné ceny, modely PRO potom budou stát zhruba to, co stály jedenáctkové Scramblery loni, čili cca od 330 do 380 tisíc.

AKTUALIZACE: Model PRO bude v České republice dostupný od konce dubna za cenu 339 000 Kč, verze Sport PRO přijde již na konci března a prodávat se bude za 385 000 Kč.

VIDEO

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
Mark09 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist