ktm_cervenec




Do Tyrolska nesmějí hlučné motorky. Ani ty sériové

Tahle zpráva možná vypadá dramatičtěji, než opravdu je, neboť zákaz se týká jenom vybraných silnic v západní části Rakouska. Navíc nejde o zákaz absolutní, nýbrž jen pro část motocyklů. Spíše je otázkou, jak rychle a kde všude budou podobné zóny narůstat. Poselství je totiž jednoznačné: Jezděte si, ale nedělejte nám tu kravál.

Dalo by se říci, že Tyrolanům už došla trpělivost. Loni si místní vláda nechala udělat průzkum hluku a zjistila, že na vybraném úseku, jímž byla motorkáři oblíbená silnice L 246/Hahntennjochstraße (asi 30 km), v určitých dnech jezdilo až 3300 motocyklů, což odpovídalo 70 % všech vozidel. Tohle mít za barákem a celé dny poslouchat „hééén-héééén“, to je prostě silná káva i pro velké milovníky jedné stopy. Natož pro ty, kdo motorkám neholdují. A tak se Tyrolsko rozhodlo pro radikální krok a od příští středy zakáže na určité úseky vjezd motocyklům, které dělají větší randál než 95 dB. Což je vlastně dobrá zpráva, protože taky to mohl být zákaz absolutní.

Jaké jsou tedy konkrétní podmínky? Od středy 10. června je až do soboty 31. října zakázán vjezd na určité úseky silnic v údolí řeky Lech a okolí všechny motocykly, které mají v dokladech v kolonce U.1, potažmo na výrobním štítku uvedený hluk stojícího vozidla překračující 95 dB. Tento zákaz platí naprosto bez výjimky, v každý den a hodinu a pro úplně každého, ať už místního obyvatele, nebo turistu ze zahraničí. Dotčený úsek vidíte na obrázku, jen pro úplnost dodáme, že dohromady jde o cca 130 km silnic, které se nacházejí v západním cípu Rakouska zhruba na půl cesty mezi Innsbruckem a Bodamským jezerem.

Pokud máte hlučnější motocykl, zákaz porušíte a chytí vás policie, počítejte s flastrem 220 EUR (cca 6000 Kč) a nutností se otočit a zmizet zase zpět. A tady pozor, protože těch 95 dB je limit, který některé starší motorky splňují úplně v pohodě a některé moderní vůbec! A to pozor, bavíme se o naprosto sériových motocyklech se sériovými výfuky, za otevřený laďák vás v Rakousku nejspíše rovnou zastřelí. Německý Motorrad zveřejnil hluk udávaný v technickém průkazu u 14 náhodně vybraných nových motocyklů, které se na daném úseku dostanou do křížku se zákonem, takže než vyrazíte na dovolenou do Tyrolska, raději se koukněte do papírů, jestli jste v pohodě.

Aprilia V4 Tuono 1100 Factory           96 dB(A)
Aprilia RSV4 1100 Factory               105 dB(A)
Aprilia RSV4 1000 RR                        96 dB(A)
BMW S 1000 RR                                98 dB(A) - všechny ostatní BMW limit splňují
Ducati Hypermotard SP                     97 dB(A)
Ducati Multistrada 1260                  102 dB(A)
Ducati Diavel                                  102 dB(A)
Ducati SuperSport                            98 dB(A)
Harley-Davidson Street Bob             97 dB(A)
Harley-Davidson FXDR 114              97 dB(A)
Harley-Davidson 1200 Custom        99 dB(A)
Harley-Davidson Forty-Eight            99 dB(A)
Kawasaki Z900                                97 dB(A)
KTM 890 Duke R                             96 dB(A)

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 78 Kč od 26 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist