Miláno 2008 - Derbi
Text: Lukáš Růžička | Foto: TZ , Filip Tichý | Zveřejněno: 8.11.2008 | Zobrazeno: 14 504x
Několik novinek si pro nás samozřejmě připravil i španělský výrobce motocyklů Derbi. Nás zaujal především nový model sportovního stroje pod označením GPR 125 4T, potom sportovní maloobjemové enduro pod označením DRD 125 4S a v neposlední řadě koncept ve stylu sjezdového horského motokola pod označením DH 2.0.
Derbi GPR 125 4T
V tomto sportovním motocyklu se odráží zkušenost Derbi se závodním okruhem. GPR 125 4T tak přináší sportovní zážitky i začínajícím jezdcům na malorážkách. Technika tohoto stroje jen dokládá celkovou všestrannost a kompaktnost. V přední části je použita obrácena vidlice upside-down o průměru 40 mm, vzadu pak centrální pružící jednotka s kyvnou vidlicí. O pohon se stará kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 124,2 ccm s 4ventilovou technikou. Dobrý dojezd zaručuje použitá 14litrová nádrž a k rozumné ovladatelnosti jistě přispěje i hmotnost 120 kg. O vaše bezpečí by se měl více než komfortně postarat na předním kole osazený 300mm kotouč s radiálním třmenem.Derbi Senda DRD 125 4S
Trochu do jiného segmentu míří další novinka mezi stopětadvacítkami pod označením Senda DRD 125 4S. Derbi má s těmito všestrannými motocykly široké zkušenosti, což se tak potvrzuje i na tomto novém modelu s vyspělou technikou. Ani zde nechybí přední radiální třmen na brzdovém kotouči a čtyřventilová technika kapalinou chlazeného motoru. Jako univerzální dopravní prostředek do každé situace se tak tato stopětadvacítka hodí více než náramně a svého majitele nezklame ani na nezpevněných cestách. Oproti konkurenci tento stroj vyniká kvalitou zpracování a celkovou odolností.Derbi DH2.0 koncept
Pokud máte rádi adrenalin a horská kola, bude se Vám jistě líbit i nová vize Derbi pod označením DH2.0. Jedná se v podstatě o sjezdový horský motocykl s kompaktním motorem. Celková hmotnost tohoto motocyklu s parametry je necelých 40 kg a o pohon se stará čtyřtaktní jednoválec o objemu 96,21 ccm s automatickou převodovkou. Kromě legrácek ho bude asi možno použít i pro klasický “Downhill“ v místech, kde zatím vládla pouze horská kola. I když se zatím jedná pouze o odvážný funkční prototyp, je tento stroj jistě příslibem pro budoucnost.Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)