Nový Can-Am Spyder F3-S na výstavě Motosalon
Text: Petr Poduška | Foto: Can-Am | Zveřejněno: 24.2.2015 | Zobrazeno: 19 564x
Novinky ze světa dvou kol na rok 2015 už vesměs známe z podzimních výstav v Kolíně nad Rýnem a v Miláně. Nezahálí však ani kanadská firma BRP, která pro letošek připravila další přírůstek do řady tříkolek Can-Am Spyder. Ta se doposud skládala jen ze sportovních a cestovních modelů, zatímco nový Spyder F3 je z úplně jiného soudku. Vypadá jako kříženec Ducati Diavel a Mazdy MX-5.

V našich předchozích redakčních testech modelů Spyder ST a Spyder RT-LTD jsme se už mohli přesvědčit, jak spolehlivě funguje stabilizační systém VSS. U novinky F3 je tato asistenční pomůcka zabraňující převrácení v zatáčce opět vylepšena, a zásah elektroniky je podle slov výrobce plynulejší a jeho nástup pozvolnější.
Konstrukce předního odpružení vychází z dvoustopých vozidel, respektive ze čtyřkolek. Kola jsou zavěšena na nezávislých dvojitých A-ramenech, odpružena tlumiči Fox a spojena torzní tyčí. Vzhledem k šířce pneumatik a rozchodu kol nesmí chybět ani posilovač řízení. Reakce na pohyb řídítek je u Spyderu obecně velmi citlivá, a rozsah jejich pohybu činí zhruba 90°.
Vzadu je už klasická motocyklová kyvná vidlice z trubek a centrální tlumič Sachs. Celé to drží pohromadě rám z obdélníkových ocelových profilů, vedený nad i pod motorem, přičemž motor je napevno přimontovaný pouze ke spodní části rámu. Torzní stabilitu dále zvyšují boční přídavné rámy z kulatých trubek. Přenos výkonu na zadní kolo řeší tradiční ozubený řemen.
Stejně jako ostatní modely řady Spyder má i nový F3 po jedné kotoučové brzdě Brembo na každém kole, a všechny se ovládají pedálem na pravé straně. Brzdovou páčku na řídítkách byste hledali marně. ABS značky Bosch je ve standardní výbavě.
Vzadu je už klasická motocyklová kyvná vidlice z trubek a centrální tlumič Sachs. Celé to drží pohromadě rám z obdélníkových ocelových profilů, vedený nad i pod motorem, přičemž motor je napevno přimontovaný pouze ke spodní části rámu. Torzní stabilitu dále zvyšují boční přídavné rámy z kulatých trubek. Přenos výkonu na zadní kolo řeší tradiční ozubený řemen.
Stejně jako ostatní modely řady Spyder má i nový F3 po jedné kotoučové brzdě Brembo na každém kole, a všechny se ovládají pedálem na pravé straně. Brzdovou páčku na řídítkách byste hledali marně. ABS značky Bosch je ve standardní výbavě.
F3 má pořád celkem slušný zavazadlový prostor. Pod přední kapotu se vejde integrální přilba - nebo středně velký nákup, chcete-li. Navíc se dají na zadek dokoupit brašny, kufry, opěrky a dopředu plexi. Jako na všechny Spydery i na tento vám stačí řidičák skupiny B.
Novinka se bude prodávat ve dvou verzích, F3 a F3-S a právě verzi S můžete vidět v hale číslo 2 na výstavě Motosalon na stánku firmy BCE s.r.o., která je importér značky Can-Am v ČR.
Novinka se bude prodávat ve dvou verzích, F3 a F3-S a právě verzi S můžete vidět v hale číslo 2 na výstavě Motosalon na stánku firmy BCE s.r.o., která je importér značky Can-Am v ČR.
Videa
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz