yamaha_mt09




Brixton ukázal dva svérázné koncepty

Doposud jsme měli rakouskou značku Brixton zařazenou mezi výrobce klasicky se tvářících motocyklů. Teď ukázala, že se dokáže pěkně odvázat, a v Miláně vystavuje dva koncepty – elektrické „splašené trubky“ a adventuru s hodně svérázným designem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Psal se listopad roku 2015, když se na veletrhu EICMA poprvé objevila do té doby neznámá značka Brixton, kterou vytvořila rakouská KSR Group, jež stojí i za znovuzrozením Lambretty či Malaguti. Před pěti lety začala sériová výroba prvních motocyklů a dnes už má Brixton v nabídce kromě malých jednoválců dokonce i dvouválcovou dvanáctistovku Cromwell. Nejvíce se ale značka vyšvihla letos, když začala prodávat dvouválcové pětistovky Crossfire, a teď ukazuje, že to hodlá pořádně rozjet i na dalších frontách.

Storr

Cestovatelé a zeměpisci vědí, že tohle jméno si Brixton nevymyslel, nýbrž vypůjčil. Storr je čedičový monolit na severu skotského ostrova Skye, čnící do výšky 55 metrů, a právě drsná krajina prý inspirovala Brixton k vytvoření stroje, který přežije všechno. Teda, oni to takhle neříkají, ale ta motorka se tak tváří. Přitom design nedělali ve Skotsku ani nedaleké Skandinávii, nýbrž pěkně ve středoevropském Salcburku ve studiu R!de. Brixton s ním spolupracoval poprvé a jestli se Storr osvědčí, tak asi ne naposledy.

A já myslím, že tahle motorka je tak ujetá, že se nakonec dostane až do sériové výroby. Vždyť se na ní podívejte, tady snad není nic normálně! Pamatujete si Suzuki V-Strom 250, která mi děsně připomínala jednookého Mimoně Stuarta? Tak ta byla ještě mainstreamová krasavice proti Storru, který vypadá jako Stuart, který na čundru leze zpod celty. Roztomilé, zejména v té zelenkavé barvě.

Ale Storr nemá být roztomilý, nýbrž odolný a maximálně praktický. Technickým základem je scrambler Crossfire 500 XC, který nás letos v testu tak mile překvapil – dvouválcová pětistovka v podobném designu jako Honda CB500 zasazená do trubkového rámu doplněného o pěknou trubkovou kyvku a solidní USD vidlici a k tomu kola v kombinaci 19“/17“. Nahoru ovšem v Brixtonu namontovali velkou nádrž s krytem, která nad předním kulatým světlem přechází do vysokého plexi a na sobě má jakési kryty, chránící i integrované blinkry a mlhovky, do jejichž vnitřních částí vložíte malé brašny. Podsedlový rám je dělaný na přichycení válcových lodních vaků, stejně jako nosič, a celá motorka je obrněna hliníkovými kryty a trubkovými padáky. Jedině ten obrovský displej k tomu leitmotivu „přežiju všechno“ úplně nesedí. Ale to jsou koncepty, tady je povolené všechno…

 

Layback

Tak už i Brixton začíná koketovat s elektromobilitou. Layback je koncept plážového cruiseru, který bere inspiraci ve světě surfařů a skejťáků. Ostatně s tím už mají v Brixtonu zkušenosti z modelu BX 125 SK8, který na sobě měl držák surfovacího prkna. Tady je tím styčným prvkem prý podobná jízdní pozice, kdy stejně jako na surfu se i na Laybacku jezdec zaklání dozadu. Prostě relax. Celá motorka je jednoduchá jako matematika v první třídě, pár tlustých naohýbaných trubek a uprostřed, co nejníže to jde, baterka. Kapacita, dojezd, výkon elektromotoru v zadním kole? Nenechte se vysmát, takovéhle zbytečnosti Layback vůbec neřeší, vždyť je to jenom takový nápad! Ale vypadá pohodově, že?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist