yamaha_kveten




Přebíráme si motorky na dlouhodobé testy

Tohle je velká novinka letošního roku. Nejenže budeme zase o sto šest testovat všechny dostupné motocykly na našem trhu v obvyklé formě, ale domluvili jsme si s dovozci také tři dlouhodobé zápůjčky na celou sezonu. Protože jak jinak pořádně stroje během sezony ověřit, než je mít po celou sezónu v redakční garáži? Dva z nich už v ní stojí a uvidíte je také na výstavě Motosalon, takže si je pojďme trošku představit.

Kapitoly článku

Honda CB500X na dlouhodobý test

A je to tady! Sezona definitivně začíná už i nám v redakci, a to těsně před začátkem veletrhu Motosalon. Včera ráno jsme v pražském dealerství K2 převzali zbrusu novou červenou Hondu CB500X, kterou nám český dovozce japonské značky zapůjčil na celou sezonu.

Proč právě CB500X, co nás na něm tak zaujalo? Dostupnost a univerzálnost. V tom se mu snad žádná jiná motorka nevyrovná. Za 169 900 Kč je to skvělá nabídka, zejména když uvážíme, že jde o nový model, a v tom, co za ty prachy nabídne, hledá konkurenci jen těžko. Vypadá v tomhle novém ohozu fakt super, není to od pohledu ani motorka pro páprdy, ani pro mladé janky. Motor nás vždycky bavil a bavit bude, pětikilo s homologačním stropem 35 kW/48 kobyl utíká moc pěkně na to, abyste nikde nebyli za brzdu provozu. Začátečníka nevyleká, zkušeného dokáže pobavit svou točivostí a neoddiskutovatelnou statečností. A je to už „objem“, takže má slušný krouťák. Lehkonohá do města, schopná na celodenní výlety, a když je člověk skromnější, tak na ní zvládne i dovču v Alpách. Tam jí do kopců sice bude trochu docházet dech, ale dá se to nahnat statečností v serpentinách, kdy si dáváte zprava-zleva pupkaté kníráče na Bramborách, haha.

A co bude dělat u nás v redakci? Inu, přesně tohle. Chtělo by se říci, že nafasuje montérky a půjde makat, ale to by byl hřích, v té červené je to fešanda, takže ji necháme, jak ji v Hondě stvořili. Tedy, malé úpravy ještě budou, postupně na ni budeme přidávat originální příslušenství, které je na tenhle model k dispozici. Ale první zajížděcí kilometry ještě zvládneme „naholo“. Protože jsme se už nemohli dočkat.

A pak to začne. Cébo bude taková mula, holka pro každý den a možná i noc (bez dvojsmyslů). Nevěřili byste, co času a kilometrů strávíme každý rok surfováním po Praze při přebírání a vracení testovacích motorek. V tomhle se Hondička nadře a vůbec jí to nezávidíme. Samé střídání zatížení v jednom a ve dvou, na které nikdo štelovat předpětí zadní pružiny určitě nebude, v dešti i za tropického vedra, protože testovací kalendář se neptá, jaké je počasí, a rozhodně u ní nebudeme klečet s leštěnkou po každé přeháňce. Ale nebrali jsme si ji místo skútru. Jsem přesvědčený, že jako doprovodné vozidlo pro fotografa bude ze všech tří dlouhodobě testovaných motocyklů využívaná nejčastěji právě pro svoji obratnost. Až bude mít kufry, tak leccos uveze, potom ji fotograf píchne na první volný plácek vedle silnice a půjde mačkat spoušť. Tohle s Gold Wingem prostě neuděláte.

Kromě testu stroje jako takového ji protáhneme různými srovnáváky s konkurencí i nekonkurencí, pošleme ji na delší výlety, protáhneme jí pérka na nějakém menším asfaltovém okruhu, protože jsme přesvědčeni, že to dá i tam, a samozřejmě ji taky umažeme od bláta. Jen ať se pochlubí, co umí, když už dostala to větší přední kolo a větší zdvihy odpružení. O všem vás samozřejmě budeme informovat a motorku uvidíte na našem stánku na Motosalonu, který začíná už pozítří. Tak vítej, Hondičko!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

BMW F 850 GS na dlouhodobý test

Sezona doslova tluče na dveře a nejen nás v redakci už pořádně svrbí prsty. Vlastně se ani není čemu divit, protože počasí několika posledních pár dní je naprosto parádní. Možná také proto jsme vyrazili pro další parádní kousek, který se nám na celou sezonu zabydlí v garáži. Ano, je to BMW F 850 GS a to v plné náloži.

Na osmpade jsem se už dlouho těšil a jsem moc rád, že nám bude celou sezónu dělat parťáka. Měl jsem s ním už párkrát tu čest a vždycky si to hodně užil. Jeho charakteristika hraje do karet pohodovému cestování, ale i výletům do terénu, na co se těším asi nejvíc. Přední jednadvacítkové kolo, vysoké zdvihy, ale i nazuté terénní bačkory jsou totiž příslibem slušné porce offroadové zábavy. Vzhledem k tomu, že jsem si F 850 GS v terénu už vyzkoušel v rámci mezinárodní prezentace, vím do čeho jdu a co od „malého géesa“ očekávat.

Po prvních kilometrech se mi opět vybavila příjemná ovladatelnost, neskutečně živý a pružný motor a pohodová ergonomie. Náš testovací kousek je víceméně v plné polní a je fajn, že dostal nad rámec série prvky, které jsem si přál. Jmenovat mohu například padací rámy, centrální stojan, rychlořazení nebo nástavec zadní brzdy a rallye sedlo. Také červený kolík, tedy konektor, který dokáže aktivovat režim Enduro Pro rozhodně stojí za řeč, protože jenom tak lze v terénu dostat z osmpade maximum.

Dva boční kufry a top case jasně říkají, že BMW nebude jezdit pouze kolem komína a s redakční partou vytáhneme paty někam do světa na výlet, kde si užijeme cestování. To se pak hodí originální navigace, tempovat, TFT displej nebo nejrůznější jízdní režimy včetně několika variant nastavení pérování. Jsem zvědav, jak si povede nižší plexi a jak se osvědčí sportovně střižené sedlo.

Fungl nové F 850 GS se nyní chystá na náš stánek na výstavu Motosalon a hned potom, pokud tedy počasí dovolí, ho začneme zajíždět. Během celé sezony se pak chystáme tohle báwo pořádně proklepnout a zjistit, jak funguje během každodenního ježdění, ale zrovna tak při delších štacích. Pokoj mu nedáme ani v terénu, na který se opravdu těším.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 123 Kč od 12 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist