journeyman_brezen




Eicma: Benelli zveřejnila 8 nových modelů

Včera v 16:30 byly představeny na tiskové konferenci rovněž novinky značky Benelli. Tradiční italská značka z města Pesaro je dnes součástí čínské skupiny Qianjiang a pro příští modelový rok přišla hned s několika novinkami.

Kapitoly článku

752S

Benelli 752S je konečně na scéně. Pěkný svěží naháč dokáže zaujmout jednoduchými a ladnými tvary. Atraktivní pojetí celku jen potrhuje příhradový rám s převrácenou vidlicí o průměru 50 mm. Motorově je zde ve výbavě čtyřtaktní kapalinou chlazený dvouválec o objemu 750ccm. Ten nabídne slušný výkon 81,6k při 9000 ot/min. Radiální brzdové třmeny se zakusují vpředu do dvojice 320 mm kotoučů a motocykl samozřejmě splňuje normu Euro4.

Už teď se těšíme, jak bude zatápět ve své kategorii konkurenci. Doufejme, že stejně svěží jako motocykl bude i výsledná cena. Bohužel to nebude stejně jako u ostatních nových modelů značky dříve než v druhé polovině roku 2018.

402s

Další v nabídce je nový city-cruiser Benelli 402s. Dominantou tohoto modelu pro každodenní použití je prostorné pohodlné sedlo, moderní střídmý design, který sází na jednoduchý styl s příhradovým rámem a vyššími řídítky. Základem je řadový dvouválec o výkonu 39,4 k (29kW) při 9000 ot/min s šestistupňovou převodovkou. Se seseknutou zádí a převrácenou vidlicí 41 mm jde zcela jistě o zajímavý a odvážný počin, který však jako by se tak trochu vyloupl z již dříve představeného podstatně robustnějšího modelu XDiavel od Ducati.

Nechybí v zadní části tlumič s nastavením přepětí a v předu čtyřpístkové třmeny na 260 mm kotouči. Na litých 17“ kolech jsou obuty pneumatiky v rozměrech 120/70-R17 a 160/60- R17. Nádrž pojme 16 l paliva. Benelli 402S bude k dispozici opět od druhé poloviny roku 2018 a cena zatím nebyla stanovena.

Imperiale 400

Na trochu odlišné vlně zájmu než dva předchozí modely staví rovněž nový, ale v kompletně historickém duchu pojatý model Imperiale 400. Nejedná se zcela o nečekané překvapení. O tom, že Benelli chystá podobný motocykl, se již vědělo několik měsíců, nicméně že půjde skutečně o historicky pojatý stroj s takovýmto důrazem na detail se tak úplně nečekalo.

Imperiale pohání vzduchem chlazený jednoválec o objemu 400 ccm. Tradiční pojetí motocyklu nejlépe dokresluje celkový vzhled kolébkového rámu z ocelových trubek s dvojicí pružících jednotek. Nechybí oddělené sedlo pro spolujezdce a dvojice brašen. Motocykl nabídne samozřejmě spousty krásných detailů a to včetně perfektně vyvedeného motoru s výkonem 19,7 k. Celkově povedený vzhled tak jen narušuje snad jen jediný ústupek moderně, v podobě kotoučových brzd se systémem ABS.

Leoncino 500 Sport a 500 Trail

K velkému modelu Leoncino se aktuálně přidává i designově sportovněji pojatá alternativa v podobě modelu 500 Sport, která zaujme především úpravami vzhledu v přední části a bočními plasty na Vaše oblíbené číslo. Více než co jiného, jde však o sportovněji pojatou verzi ve stylu cafe-racer na drátěných kolech, takže je to zde spíše o finálním výběru a verzi kterou preferujete. Technika je shodná.

K dispozici bude také terenní verze Trail.

Leoncino 250

Na úspěšné vlně pětistovek se veze i menší objemová varianta s 250 ccm motorem. Podobný respektive totožný styl tak těží z původního záměru a přibližuje tento motocykl i mladšímu publiku. V nabídce je tento model s jednoválcovým kapalinovým motorem o objemu 250 ccm, který poskytne slušných 26k při 9250 ot/min.

 

TRK 251

Podobně jako Leoncino bude pro příští rok k dispozici maloobjemová alternativa k úspěšnému cestovnímu enduro motocyklu TRK502. O pohon se, stejně jako u modelu Leoncino 250, stará kapalinou chlazený čtyřdobý řadový jednoválec o výkonu 26 koní dobře známý z modelu BN251.

TRK 502X

Tak trochu další variací na stejné téma je i model TRK 502 X. Koneckonců jak uvádí sama Benelli, atraktivní vzhled TRK 502 byl zdokonalen natolik, aby uspokojil touto dobrodružnou verzí X i ty náročnější příznivce tohoto motocyklu. Shlédnuto nezávislou optikou se pod toto tvrzení podepíšeme a přidáme, že se jedná o variaci na stále stejné téma v podobě  crossover pojetí. To Vám splní i v tomto objemu slušnou porci zábavy, nicméně základ je postaven a stojí na stále konfiguraci čtyřtaktního kapalinou chlazené motoru o objemu 500ccm. Řadový nezáludný dvouvál má k dispozici stále stejný potenciál papírových 47,6 k při 3500 ot/min. Stále stejná zůstává rovněž 20 l nádrž. Hlavní devizou tak je, jak se zdá v této variantě univerzálnější obutí na 19“ přední a 17“ kolech, které nabízí s pneumatikami 110/80 a 150/70 dostatek prostoru a rozletu na různých typech povrchů. Suchá hmotnost stroje je 213 kg. TRK 502 X bude k dispozici v roce 2018 v bílé, černé a červené barvě.   

BN 125

Kompaktní, nahý, malý motocykl pro mladé jezdce, tak se dá asi stručně shrnout tento motocykl. BN má 125 ccm čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec s maximálním výkonem 8,2 kW / 11.1 koní při 9500 ot/min a maximální točivý moment 10Nm při 7000 ot/min. Ve výbavě je pětistupňová převodovka.

Za zmínku stojí kotoučové brzdy a systém CBS. Konkrétně vpředu je kotouč o průměru 260 mm s třípístkovými třmeny. Příhradový rám a jednoduché, nezáludné provedení to jsou hlavní dominantní znaky tohoto nového modelu. Pokud byste přemýšleli o tomto motocyklu, jako alternativě do města, potěší jistě 17“ kola, převrácená přední vidlice, či zadní centrální tlumič s možností nastavení předpětí. Motocykl bude v nabídce v bíle, černé a červené barvě.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist