ktm_cervenec




Stále více českých bikerů žije „la dolce vita“

Společnost Faber Moto od roku 2016 zastupuje na českém trhu legendární italské motocyklové značky Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa. O aktuálním rozšiřování dealerské sítě a budoucích plánech jsme vedli rozhovor s Adamem Žertem, Country managerem společnosti Faber Moto s.r.o.

Jak vypadá bilance uplynulých let na českém trhu z pohledu společnosti Faber Moto?
Rozhodně jsme ušli velký kus cesty, o čemž svědčí i naše obchodní úspěchy se stoupající tendencí letos zejména na poli motocyklovém. Společnost Faber Moto se v České republice úspěšně etablovala coby výhradní importér italských strojů Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa. Vzhledem k rakouským firemním kořenům máme nemalé cíle stát se v budoucnu jedničkou na trhu mezi dováženými motocykly, tedy kopírovat rakouský stav. Na druhou stranu si uvědomujeme svoji pozici a také fakt, že všechno nejde ze dne na den. Začínali jsme coby pětka na trhu, dnes jsme druhý rok po sobě v součtu značek Piaggio Group na 3. pozici a překonáme 1000 registrací za rok. Na druhou stranu ambice vedení v Itálii i Rakousku jsou určitě vyšší.

Jakým faktorům vděčíte za stoupající tendenci Faber Moto v ČR?
Naše strategie stojí na dvou silných pilířích. Tím prvním jsou vynikající produkty prémiových značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa, které ztělesňují italský životní styl a svému majiteli poskytují mnohem víc než pouhý součet použitých dílů a měřitelné užitné vlastnosti. Vlastnictví
italského skútru nebo motocyklu, ať je to Vespa, Piaggio, Aprilia nebo Moto Guzzi, je vyjádřením životní filozofie. Každá jízda na italském stroji vyvolává vášeň, která následně ovlivňuje všechny aspekty života. A motocyklový „sladký život“ – la dolce vita – si dopřává stále více českých bikerů, z čehož máme samozřejmě velkou radost.

A co je tím druhým pilířem?
Druhým pilířem je naše prodejní a servisní síť. Naše startovní pozice v této oblasti nebyla dobrá a zákazníci jsou navíc stále náročnější, proto nás čeká v této oblasti ještě hodně práce. V první řadě chceme, aby naši obchodní partneři byli pro zákazníky co nejdostupnější. Aktuálně jsme rozšířili naši dealerskou síť o tři nové partnery v Praze, Ostravě a Zlíně. Ostravský prodejce Dirtbikes zařadil do svého portfolia značky Piaggio a Vespa. Pražský dealer Valenter Auto a zlínská firma Investom Moto nabízejí navíc také motocykly Aprilia a Moto Guzzi, takže se u nich můžete těšit na naše kompletní portfolio.

Plánujete další rozšiřování své obchodní a servisní sítě?
Ano, jednáme s dalšími zájemci, abychom vyplnili na mapě všechna bílá místa, nebo zlepšili služby v regionech, kde se nám nedaří - jsme plně otevřeni jednání. Základem je maximální dostupnost a komfort pro zákazníka. Chtěli bychom, aby naši klienti nemuseli jet k prodejci déle než jednu hodinu, a současně dbáme na to, aby nabízeli dostatečně široký sortiment produktů a služeb na vysoké úrovni, která odpovídá prémiovému charakteru všech našich značek. Velmi nám záleží na dlouhodobé, oboustranně výhodné, a tedy i ziskové spolupráci s našimi partnery, proto se jim snažíme nabízet skutečně zajímavé dealerské podmínky. Věřím, že ideální síť v Českých podmínkách se pohybuje okolo 20 aktivních dealerů a chceme-li jednou uspět, musí být naši dealeři v každém regionu mezi těmi nejlepšími. K tomu však vede dlouhá cesta.

Nová sezona 2020 se pomalu blíží. Jaké novinky naleznou fanoušci jízdy v jedné stopě u vašich prodejců?
Na novou sezonu 2020 se velmi těšíme. Mnoha skvělými novinkami hodláme trochu rozvířit stojaté vody českého trhu. Nejvíc se těšíme na Piaggio Medley. Věříme, že si zaslouží řádnější představení na českém trhu, protože v celé západní Evropě jsou skútry této třídy dost úspěšné. Velká kola a velký podsedlový prostor jsou výhodou už dnes, ale za hodně zajímavou cenu teď uvedeme skútr s 11kW motorem. Tím se Piaggio Medley 125 stává nejlepším produktem ve své třídě, to vám říkám. Každý, kdo už jezdí na 125ce, řeší sebemenší zvýšení výkonu. My nabídneme Medley s maximálním možným výkonem a výbornými jízdními vlastnostmi. A italským stylem navíc.

Na co se můžeme těšit dál?
K našim prodejcům konečně dorazí progresivní elektrický skútr Vespa Elettrica ve specifikaci 70 km/h a zákazníkům nabídne ještě větší dynamiku s nulovými emisemi a hlavně mnohem použitelnější maximální rychlost. Výbornou zpětnou vazbu máme i na podzim uvedenou inovovanou Piaggio MP3 300, která se hodí například pro mimořádně komfortní dojíždění v příměstských oblastech.

A co motorky?
Velmi nás těší meziročně prakticky dvojnásobný zájem o motocykly značek Aprilia a Moto Guzzi. Nejdříve dorazí na trh nová, ultimátní Aprilia RSV4 s velmi dobře hodnoceným semiaktivním podvozkem, který už letos mohli zákazníci potkat na Tuonu. To bude okruhářská lahůdka. Všichni se pak těšíme na to, jaký bude zbrusu nový supersport Aprilia RS 660 a jeho silniční verze Tuono 660. Tam ale s dodávkami počítáme až na konci 2020 pro sezonu 2021. Moto Guzzi naváže na úspěchy svého opravdu povedeného endura V85 TT novou speciální cestovní verzí Travel a kromě toho nabídne nové individualizované verze modelů V7 Stone S a V7 Racer 10th Anniversary Edition.

Na všechno, co nějak souvisí se zastoupením značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa, se můžete ptát Adama Žerta, country managera pro Českou republiku, prostřednictvím formuláře pod článkem. 

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Adam Žert

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

vojtěchvojtěch
Dotaz od vojtěchvojtěch položen 18.12.2019 11:35

Dobrý den,
sdělte , kdy bude u nás na trhu Moto Guzzi V 85 TT Travel, jistě o ně
bude veliký zájem hlavně u dříve narozených.

S pozdravem
Bartoš Vojtěch
Třebíč

Odpověď od Adam Žert z 19.12.2019 16:23

Dobrý den,

děkujeme za zájem, V85ka dělá radost u všech generací a máme i několik spokojených uživatelek, takže určitě se zájem nerekrutuje jen z dříve narozených. Verze Travel by měla dorazit na trh v červnu. Věřím, že prvním zákazníkům udělá radost ještě o prázdninách.

Pěkný den a pěkné svátky,

Adam

Bučo
Dotaz od Bučo položen 18.12.2019 16:48

Kdy nás překvapí z Mandella nástupce Stelvia, tím myslím nástupce v obdobné kubatuře?

Odpověď od Adam Žert z 19.12.2019 16:29

Dobrý den,

určitě v Česku vnímáme, že větší cestovní enduro by se nám v portfoliu hodilo. Na druhou stranu Stelvia se prodávala hlavně ve Švýcarsku, Německu a jinde pak již měla tržní podíl poměrně malý. Takže v Mandelu vsadili letos na V85ku, která určitě není náhradou Stelvia, ale našla si poměrně hodně zákazníků a v továrně museli kvůli TTčku prakticky zdvojnásobit výrobní kapacity. Další vývoj nechávají Italové pod pokličkou, ale v roce 2021 slaví Guzzi 100 let... Ta stovka je takové magické číslo, které si o nějakou perličku vyloženě říká, takže věřím, že nám přibudou nové přírůstky do rodiny. Zároveň je potřeba vnímat i vývoj emisí - uvádět na trh v roce 2020 se již nevyplatí - v roce 2021 nabíhá nová emisní norma, takže většina výrobců přijde s novinkami v druhé půlce roku 2020 již s novou emisní normou a nebo až v roce 2021.

Věřím, že Guzzi se nenechá zahanbit:)

Pěkný den,

Adam

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist