ktm_unor




Motosalon živě: na jaké motorky a čtyřkolky se můžete těšit

Přijďte si naživo prohlédnout letošní novinky. Na Motosalonu letos nechybí všechny značky. Velká japonská čtyřka: Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, svůj stánek má Harley-Davidson, Indian, Royal Enfiled novinky vystavují samozřejmě i evropské značky BMW, Triumph, Ducati, Aprilia a Moto Guzzi společně s dalšími zástupci Piaggio Group. Jsou tu MV Agusty, KTMky, Husqvarny, Nortony, podívat se můžete i na výrobky dalších výrobců, třeba od Kymca, F. B Mondialu, TM racingu nebo AJP. Brány výstavního areálu jsou otevřeny do sedmi večer, a otevírají se v půl desáte ráno. Výjimkou je neděle, kdy se končí už v pět.

Kapitoly článku

AJP

Portugalský výrobce offroadových motocyklů chystá dvě horké novinky P310 a P510, které se bohužel ještě do Prahy nepodařilo dostat. Dolaďují se na nich totiž poslední detaily. Na stánku se tedy můžete podívat na techniku modelů AJP PR7, PR5 Enduro, PR5 supermoto a PR4 240 Enduro.

AJS

Firma AJS-Albert John Stevens byla zeregistrována v roce 1909 a stala se postupně jedním z pilířů britského motocyklového průmyslu. Svého vrcholu dosáhla ve dvacátých a třicátých letech minulého století. Nyní vyrábí motocykly v Asii a na stánku dovozce ZV Moto se můžete podívat na modely AJS Cadwell 125 Café Racer a AJS Tempest Scrambler 125. Historii této značky naleznete u nás v motokatalogu.

ASP Group

Argo. Tahle věc táhla návštěvníky už na milánské výstavě Eicma, takže je naprosto logicky také velkou hvězdou letňanského stánku ASP. Ono se totiž naprosto vymyká všem ostatním exponátům, jinde si totiž rozhodně neprohlédnete osmikolku, která umí dokonce plavat! Model Avenger 800 8x8 pohání vodou chlazený dvouválec o objemu 747 cm3 a své uplatnění najde například u složek IZS, u lesníků, elektrikářů a dalších povolání pohybujících se v náročném terénu.

To nové skútry Yadea jsou z jiného těsta. Malé, lehké, hbité a líbivé skútry jsou doma hlavně ve městě, kde oceníte jejich ekonomický provoz. Jsou totiž poháněné elektřinou a snadno je nabijete z domácí zásuvky. Jejich velkou výhodou ale je, že nemusíte mít nekonečně dlouhý kabel k nabíjení, jejich baterie jsou totiž vyjímatelné. Na Motosalonu si můžete také prohlédnout čtyřkolky Linhai, které také pomalu začínají sázet na elektřinu. Loni to bylo UTVčko, letos je k vidění čtyřkolka ATV Electric.

Nízké provozní náklady a zdánlivá ekologie jsou sice hezké, ale krev v žilách vám to nerozproudí. Proto se můžete pokochat výkonným UTV Arctic Cat WILDCAT XX Limited. Robby Gordon a 127 koní, to jsou základní lákadla téhle bestie. Prvně jmenovaný je americký závodník, který se proslavil na Dakaru, kde agresivně proháněl svůj speciál Hummer. A tenhle pán se spolupodílel na vývoji nového Wildcata XX, což značí jediné – bude to fungovat a bude to velká sranda!

BMW

Bavorská vrtule má svá největší lákadla dávno jasná – zbrusu nové boxery R 1250 ve všech možných verzích! Je jen na vás, jestli tenhle agregát s variabilním časování ventilů ShiftCam budete chtít mít v naháči, cesťáku nebo ikonickém GS. Když už jsme u terénu, naživo si můžete prohlédnout i osmpade ve verzi Adventure.

Čím dál důležitější roli u BMW hraje městská mobilita, tedy skútry, a kromě stávajících modelů včetně pořád velmi obletované elektriky C evolution na stánku najdete i největší novinku C 400 GT. Na poslední chvíli se podařilo zajistit nový superbike S 1000 RR, jenž se sériově ještě nevyrábí, a stejně jako loni české zastoupení přichází s vlastní limitovanou edicí. Letos je to opět R nineT, ovšem tentokráte Urban G/S ve stylu dakarského speciálu v barvách Honzy Brabce.

Čechie-Böhmerland

Nejdelší motorka světa bude mít možná svého nástupce. V příštím roce se chystá na základě vybraných prototypů (viz. obrázky níže) vyrobit na zakázku 10 kusů těchto motocyklů, které bude pohánět čtyřdobý vodou chlazený jednoválcový 600 cm3 motor s přeplňováním kompresorem. Kusové výrobě by měla odpovídat i cena, která se bude pohybovat kolem 1,5 milionu korun.

 

Na výstavě jste si mohli prohlédnout i originální Čechii-Böhmerland a kompletní informace o této značce naleznete u nás v motokatalogu.

Can-Am

Tato severoamerická značka má v koncernu BRP za úkol zprostředkování pohybu po souši, resp. po asfaltu a blátě. K tomu používá buď tři, nebo čtyři kola. Tříkolky Spyder byly doposud čistě asfaltovou záležitostí, loni na podzim ovšem Can-Am přišel s novým lehoučkým sportovním modelem Ryker, jenž samozřejmě nechybí ani na pražském výstavišti. Tento stroj se nabízí ve dvou objemových variantách a jedna z verzí se jmenuje Rally Edition, s tou se budete moci podívat i na nějakou tu šotolinku. Čtyřkolkáři pro změnu budou žasnout z nového Outlanderu X XC 1000R, který svým 91koňovým dvouválcem Rotax znamená špičku segmentu ATV.

CFMOTO

Po čtyřech letech se na Motosalon vrací čínská značka prostřednictvím svého dovozce, společnosti JourneyMan, a to na velikánském stánku s více než dvěma desítkami strojů. Ovšem letos to poprvé není jen čistě čtyřkolkový stánek. Jednostopou ofenzívu začala loni adventura 650MT, jež ani v našem testu nedopadla vůbec špatně a pro letošní rok je tady její vylepšená verze. Na český trh navíc přicházejí nové naháče 650NK a 400NK za velmi zajímavé ceny 109 990 a 129 990 Kč. Jsme zvědaví, jak budou fungovat, naživo vypadají hodně pěkně. Mezi čtyřkolkami hraje prim dlouho očekávaná vlajková loď, litrový dvouválec Gladiator X1000 s výkonem 85 koní – nejsilnější a největší Gladiator, kterého kdy CFMOTO vyrobilo. Přehlédnout se nedají také speciálně vybavené modely pro záchranné složky nebo čtyřkolky na pásech.

JourneyMan nedovaží jenom produkty CFMOTO. Prohlédnout si můžete i čtyřkolky SMC včetně dětských modelů a také dvě úplné novinky v portfoliu středočeské společnosti - dieselové UTV od španělské značky Corvus a elektrické nahaté motocykly Evoke. Ty jsou k vidění hned ve dvou modelech Urban Classic a Urban S.

Čezeta

Malý, ale sympatický stánek v hale číslo 3 má česká značka Čezeta Motors, produkující model 506, elektrickou verzi legendárního Prasete. To si můžete prohlédnout v obou dostupných provedeních, slabším i silnějším, ve třech kusech. Pro připomenutí, test obou najdete tady.

Ducati

Moto Italia přivezla do Letňan svou kompletní nabídku nových modelů. Mezi nimi najdeme nového powercruisera Diavel 1260 ve verzi S, což znamená kompletně nastavitelný podvozek Öhlins. Na úplně jiné zákazníky míří vylepšená Multistrada 950, která se představuje také ve verzi S, což znamená plnou palbu výbavy srovnatelnou s velkou Multicí. Dospělá 1260 se na Motosalonu představuje v nové verzi Enduro s motorem Testastretta DVT 1262. Poslední novinkou pod značkou Ducati je vylepšený Hypermotard 950, který se přestavuje ve své sportovní verzi SP.

To ale nejsou všechny italské novinky na stánku, protože by se dalo říct, že Ducati má svou vlastní podznačku s názvem Scrambler. Ta se pro letošní rok v osmistovkové kubatuře dočkala řady vylepšení, takže nechybí ani Scramblery ve verzích Icon, Full Throttle, Cafe Racer a Desert Sled.

F.B Mondial, Kymco

V páté hale najdeme mimo jiné stánek italských motocyklů F.B Mondial a tchajwanských skútrů Kymco, které spojuje jeden dovozce, společnost MSA. U Mondialu bude jistě největší nával u třístovky HPS, která se fyzicky prodává od podzimu - za minimální příplatek proti stopětadvacítce tady dostáváte podstatně větší porci výkonu. Chybět samozřejmě nebudou motocykly 125 cm3, a to jak HPS, tak oblíbená endura a motardy.

Kymco láká na sportovní maxiskútr Xciting S 400i, jenž je mimo jiné nominovaný v anketě Motocykl roku, ovšem komerčně úspěšnější určitě budou vystavené modely New Downtown ve verzích 125 a 300, v obou případech nově vybavené multimediálním systémem Noodoe.

Gas Gas

Své novinky pro bahňáky představuje španělský Gas Gas. Horkou novinkou je model Ranger 300, dvoutaktní lehké enduro zaměřené pro hobby jezdce. Trošku mate vzhledem identickým s ostrými ECčky, oproti nim má ale pro potřeby rekreačních enduro jezdců umravněnou odezvu motoru, o 40 mm nižší sedlo, kvalitní podvozkové komponenty ale zůstávají.

Doprovod mu na stánku dělá jeho ostřejší varianta EC 300 RE, takže některé změny můžete porovnat přímo na místě. Pro profíky je určený také trial TXT 300 R, amatérští trialisté se naopak můžou podívat na Gas Gas Contact 280.

Dovozce Gas Gasů, společnost Exac, funguje také jako české zastoupení elektrické značky Electric Motion z Francie. Od ní je na stánku elektrická hobby trialka EM Escape, do podobných výkonnostních řad míří i EM Etrack z kategorie enduro. Úplným opakem je český motocykl RevX Reaper s výkonem 16 kW a váhou pouhých 48 kilogramů. Tahle věc umí jezdit až 3 hodiny a spolu s ostatními jsme ji během sezóny mohli otestovat.

Harley-Davidson

U americké legendy se letos žádná velká revoluce ve stávajících modelových řadách nekonala. Tedy až na jednu výjimku, a tou je přírůstek do řady Softail nazvaný velmi nepoeticky FXDR 114. Jenže k tomuhle zvířeti se zkrátka nic jiného než takovéhle drsné označení nehodí. Velmi kontroverzní stroj, který rozhodně stojí za prohlédnutí.

Mezi sériovkami vyčnívají také upravené stroje Ultra Limited, Heritage Classic a Fat Bob, a to pomocí továrních doplňků - rozhodně pěkná inspirace, jak můžete svůj motocykl změnit. Určitě se na stánku H-D bude hodně diskutovat o elektromobilitě, bohužel avizovaný boj o zapůjčení modelu LiveWire se středoevropskému zastoupení nepodařilo vyhrát, takže to budou diskuse jen tak "na sucho". Akorát asi budete muset přidat hlasivkám na volume, na stánku běží celodenní hudební produkce, kdy se za pultem střídají dvě DJ holčiny.

Honda

U Hondy nesmí chybět žádná z letošních novinek, takže tu máme kompletní řadu nových pětistovek v podobě CB500F, CBR500R a CB500X, kterou si mimochodem můžete v klidu prohlédnout i na našem stánku. Vedle nich jsou k vidění i nové čtyřválcové šestsetpadesátky CB650R a CBR650R. Když je řeč o CBR, tak tu nechybí ani litrový Fireblade s upravenou elektronikou.

Další novinky zastupuje legendární skútr Super Cub C125 a dříve představený dualsport CRF450L. Vedle toho samozřejmě nesmí chybět ani závodní motorky a všechny prověřené hondí klasiky.

Husqvarna

Švédsko-rakouská značka prezentuje jak svou širokou nabídku ostrých endur a motokrosů včetně krásné FC 450 Rockstar Edition, tak velké 701 ve verzi Supermoto a Enduro. Chybět samozřejmě nemůžou neoklasiky Vitpilen a Svartpilen s chytlavým designem ve verzích 401 i 701. Právě sériový Svartpilen 701 má u nás svou výstavní premiéru, oficiálně byl představen teprve na podzim. Na tohle jednoválcové kladivo v hávu moderního scramblera jsme fakt zvědaví, a pokud vy také, tak pro vás máme dobrou zprávu - na konci března letíme na oficiální testování!

Kromě sériovek u Husky najdete i závodní speciály, třeba stroj na FMX, na kterém jezdí Libor Podmol, anebo dakarský speciál z týmu Ondry Klymčiwa. A návštěvu Husky si můžete užít dvounásob, protože když se na jejím stánku vyfotíte, fotku dáte na instagram, označíte jí @husqvarna_czsk a začnete jejich stránku sledovat, můžete vyhrát jednu ze přileb Husqvarna.

Indian

U Indianu se letos nečeká zástup fanoušků dlouhých třásní a klidné jízdy. Rok 2019 se totiž u téhle značky nese ve znamení flat trackeru nebo chcete-li naháče FTR 1200. Tohle je motorka, která by měla překovat zažité představy o tom, že se s americkými dvouválci nedá jezdit sportovně a užívat si zatáčky. A když myslíme sportovně, tak to chce určitě verzi S vybavenou lepším podvozkem, která je na výstavě. Kromě ostatních etalonů nabídky na stánku zaujme ještě přestavba od VMP.

 

Jawa

Stánek domácí značky bohužel na výstavě chyběl. Mohli prohlédnout jeden motocykl 350 OHC Special na stánku prodejce karavanů Kov Velim.

Kawasaki

Zelená značka toho letos na Motosalon přivezla nového opravdu hodně a českému dovozci je ke cti, že se mu podařilo zajistit prakticky všechny světové novinky, které byly představeny na podzim. Ninja H2 Carbon sice doznala jen menších úprav, ale údaj o jejím výkonu 243 koní s náporovým sáním určitě bude táhnout. Stejně jako nehomologovaná H2R, kde je ten výkon doslova děsivý - 326 kobyl! Komerčně ovšem daleko důležitější bude nový Versys 1000, jenž je na Motosalonu k vidění i ve verzi SE, která má veškeré moderní vychytávky včetně elektronicky nastavitelného podvozku.

Navrátivšího se klasika W800 zastupuje verze Street, novinku v portfoliu Kawasaki, tedy malorážky, uvidíte obě. O chlup větší a ještě zajímavější je naháč Z400, to bude v kategorii řidičáků A2 hodně nepříjemný soupeř. Velké zastoupení mají kapotované supersporty Ninja, ať už jde o inovovanou "desítku", nebo znovuzrozenou ZX-6R.

KTM

Ano, jsou tady. Obě. Řeč je o 790 Adventure a 790 Adventure R, dvou motorek, které určitě patří mezi nejočekávanější stroje sezóny 2019. Jestli patříte mezi nedočkavé, připravte si dostatek trpělivosti a ostré lokty, budete je potřebovat. Trošku v jejich stínu jsou další oranžové novinky, velké civilní supermoto 690 SMC R a jeho terénní sestra 690 Enduro R, které doplňuje ještě inovovaná verze cestovního Superduka GT.

A nebyla by to KTM, kdyby se nepochlubila nějakými těmi závodními stroji. Slovenské legendy Dakaru Štefan Svitko a Ivan Jakeš sice letos bohužel nedopadli nejlépe, kdy Števovi umřela v 8 etapě motorka a Ivan odstoupil se zlomeným žebrem a pohmožděnému břichu, jejich motorky si ale i tak můžete na stánku prohlédnout. Vedle nich ještě také FMX speciál Petra Piláta.

Kuberg

Česká značka elektrických offroadů je na Motosalonu přítomna prostřednictvím svého prodejce MotoTrade. Kromě dětských motocyklů, které tvoří páteř produkce mankovické firmy, jsou k vidění samozřejmě i větší modely Challenger a Freerider, na nichž se vyřádí také dospělí.

Lambretta

Znovuzrozená italská legenda v Čechách! V premiéře nové Lambrety představuje jejich dovozce do ČR, firma Global Lease. Na stánku si můžete prohlédnout skútry V-Special v provedeních s pevným blatníkem i s blatníkem otáčejícím se s předním kolem, a to v objemech 50, 125 a 150 kubíků. Konečně nějaká konkurence pro stylovou Vespu!

Moto Morini

Budoucnost Moto Morini se zdá být jasnou, tou nejbližší je naháč Milano. Na Motosalonu si ho můžete prohlédnout v jedinečném provedení. K vidění bylo Milano sice už loni v Holešovicích, ale to byl zatím jenom výstavní prototyp. Tady v Letňanech už máme tu čest se sériovým provedením, a to dokonce se 4 vyrobeným kusem z třicetikusové limitované edice, která vyjíždí z továrny na počest zahájení sériové výroby. Doprovod mu na stánku dělá ještě starší model Corsaro 1200 ZZ.

MV Agusta

Motul je oficiálním dodavatelem provozních kapalin pro krásky z Varese a tyhle dvě značky se rozhodly spojit síly i na letošním Motosalonu. V zajetí olejů si můžete prohlédnout především exkluzivní limitované edice v barvách Reparto Corse.

Hodně velkou libůstkou je limitovaná verze superbiku F4, která vznikla ve spolupráci s několikanásobným mistrem světa F1 Lewisem Hamiltonem. Tady to není jenom o barvách, ale hlavně o špičkových komponentech, díky kterým je tahle „sériovka“ zatraceně blízko továrním motorkám ze seriálu WSBK. Předem varujeme, že od tohohle stánku není vůbec jednoduché se odtrhnout.

Norton

Nezdolná klasika, na kterou se každý rád podívá. To platí pro anglické Nortony s olejem a vzduchem chlazenými paralelními dvouválci. Commando je tím správným zástupcem staré školy, která už téměř úplně z trhu vymizela, na výstavě Motosalon je k vidění v základním provedení 961 Sport Mk II. Z něj vychází ostřejší Dominator s moderními komponenty a exkluzivními materiály. Většinu pozornosti na sebe ale po právu strhává superbike V4 RR s dvanáctistovkovým motorem o výkonu přesahujícím 200 koní. Na tomhle se nutně potřebujeme svézt!

Peugeot

Stánek francouzské značky láká na svůj nejnovější skútr Pulsion. Stopětadvacítka s moderním motorem o výkonu na legislativní hranici třídy A1 si bude chtít vyšlápnout na stálice třídy, jako jsou Yamaha X-max nebo Honda Forza, a bere si k tomu na pomoc třeba bezklíčkové zapalování, kompletní LED osvětlení nebo barevný TFT displej, který si můžete propojit s telefonem. Nepřehlédnutelná je tříkolka Metropolis, naopak přehlédnout byste mohli, že malé skútříky Kisbee a Streetzone můžete mít s dvoudobým padíkem se vstřikováním paliva!

Piaggio Group

Velikou plochu zabírá stánek koncernu Piaggio, který reprezentuje coby dovozce brněnská společnost Faber Moto a kde najdete motocykly a skútry značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa. Aprilia tady má hned dva stroje, nominované v anketě Motocykl roku, oba vybavené motorem V4 o objemu 1100 cm3 a s označením Factory. V prvním případě jde o nový superbike RSV4, jenž proti základnímu litrovému modelu RR nabídne především již zmíněný větší motor, jenž se v jeho podání může pochlubit brutálním výkonem 217 koní.

Na obrázcích celá černá motorka možná nezaujala, ale naživo s těmi karbonovými doplňky, podvozkovými komponenty Öhlins a aerodynamickými křidélky je to celkem žrádlo. Naopak Tuono ve verzi Factory jenom hraje barvami a v jeho případě je tím největším lákadlem semiaktivní podvozek.

Piaggio jako takové láká na novou třístovku MP3. Nejde o starou známou empé-trojku, která namísto půllitru dostala menší motor, nýbrž o podstatně menší, lehčí a obratnější městskou variantu, která navíc potěší nižší cenovkou. U skútrů zůstaneme, Vespa za minulý rok udělala v Česku prodejně obrovský skok kupředu a nové tříkilo GTS s 23koňovým motorem hpe tento trend zřejmě ještě podpoří. Vůbec poprvé bude v Česku k vidění tolik diskutovaná Vespa Elettrica, jež bude dostupná ve dvou výkonových verzích.

Tou největší hvězdou na tomto stánku ovšem není ani superbike Aprilia, ani elektrická Vespa, nýbrž mokrý sen mnoha cestovně laděných dobrodruhů, Moto Guzzi V85 TT. Povedený design, robustně se tvářící technika, „tak akorát“ parametry, dobrá cena, na tuhle motorku jsme zvědavi. A dokonce ji budeme mít zapůjčenou na celou sezonu na dlouhodobý test! Kromě „pětaosmdesátky“ můžete zkouknout také novou vé-sedmičku Stone ve verzi Night Pack nebo vé-devítku Bobbera ve verzi Sport.

Polaris

Ač Polaris a Indian jednou společností jsou (Indian patří pod Polaris), na Motosalonu najdeme obě značky oddděleně na opačných koncích haly 4.

Royal Enfield

Tady je hlavní hvězda výstavy jasná. Tedy vlastně hvězdy. Zbrusu nové modely Interceptor a Continental GT s řadovými dvouválci 650 jsou nejen na tom českém trhu velmi očekávané. Autentičnost, nadčasovost, slušné výkony a vstřícná cena dělá ze sourozenecké dvojice velmi lákavé svezení pro milovníky klasiky. Zejména když první test dopadl nad očekávání dobře. Vystavené jsou od každého modelu hned dva kusy.

Ovšem nechybějí samozřejmě ani jednoválce, a to jak klasika, tak cestovní endurko Himalayan, to v plné turistické výbavě s kufry. A nebyli by to kluci z Vintage Garage (dovozce RE), aby si na výstavu nepřichystali nějakou pěknou stavbičku. Tedy spíše stavbičky. Royal Enfield Classic Electra přestavěný na bobber, Royal Enfield Classic jako Desert Bobber, parádní kafíčko z původního jednoválcového Continentalu GT 535, další motorka stejného typu s lakováním vykládaným plátkovým zlatem, policejní Himalayan... Že je toho dost? A to jsou tady ještě tři upravené Haryky, jedna kompresorová Victory a parádní Vespička!

Suzuki

Katana, Katana, Katana, to je od říjnového Intermotu nejskloňovanější slovo v souvislosti se značkou Suzuki. Je proto logické, že takhle motorka nesmí chybět ani na letošním Motosalonu. Samurajský meč na sebe sice strhává veškerou pozornost, ale není to jediná novinka na stánku. Víte, že se vylepšení dočkalo i GSX-R 1000? Jsou to sice drobnosti, ale nové pneumatiky s obousměrným rychlořazením ve standardu a jiným barevným provedením mu rozhodně prospěly. U verze R můžete zase prozkoumat elektrické tlumiče Showa a nastavitelný čep kyvné vidlice, kterou se dá hýbat s geometrií rámu. Kromě toho tu nechybí ani stálice nabídky, Suzuki totiž přivezla svůj kompletní sortiment.

SYM, Benelli, Keeway

SYM své novinky představil také už loni v Brně, ale kdo nebyl, může si v pražské premiéře prohlédnout nové stopětadvacítkové skútry JET 14, symphony ST 125 nebo také větší Cruisymy ve verzích 125 a 300 cm3.

To další značka Benelli ukázala naháče s třístovkovým paralelním dvouválcem, který nejen svým názvem, ale i vzhledem odkazuje na finální verzi dospělé nahaté motorky 752 S. O téhle motorce se už nějaký ten pátek píše, teď už bychom se ho ale měli konečně dočkat v prodeji. Paralelní dvouválec o výkonu 77 koní a 67 Nm by mohl slušně zamíchat kartami ve střední třídě a s atraktivní cenovkou, podvozkem Marzocchi a brzdami Brembo by si mohl vyšlápnout i na krajana z rodu Monsterů.

S dalšími letňanskými novinkami se vrátíme do nižších kubatur. Cestovní enduro TRK bude nově možné pořídit i v méně objemných variantách 251 a 125, větší z dvojice je k prohlédnutí v Praze. Oproti verzi 501 má lehce upravený vzhled a jeho motor ze sebe dostane 24,5 koně s 21 newtonmetry. Identická 125 nabídne přesně polovinu výkonu.

Paralelní dvouválec 501 s maximálním výkonem 35 kW a 45 Nm pohání i nový powercruiser 502 C, další novinku ke zhlédnutí. Je pravda, že s tímhle výkonem je trošku troufalé ho takhle nazývat, ale jeho design alá Ducati Diavel jasné míří na tuto kategorii. Poslední pátá nová motorka je úplně z jiného světa. Jde o Imperiale 400 a potěší hlavně milovníky starých časů a klasických tvarů. Starý vzhled tu doplňuje i jednoduchá koncepce se vzduchem chlazenou jednoválcovou čtyřstovkou s dvacítkou koní a 28 Nm, které jsou k dispozici už v 3500 otáčkách.

Další zastoupenou značkou je Keeway s novým lehkým elektrickým skútrem E-Zi. Ten je k dispozici ve dvou verzích Light a Plus a v ekonomickém režimu je schopný ujet až 145 kilometrů. Další vystavené motorky známe už z loňské výstavy, v pražské premiéře se tu tak objevují modely RKF 125, RKR 125 a K-Light.

TM Racing

Italský offroadový specialista, na českém trhu zastoupený prostřednictvím společnosti Moto Performance, láká blátomily na premiéru čtyřdobé dvěstěpadesátky určené pro závody cross country a také na zbrusu nové dvoudobé čtvrtlitry vybavené vstřikováním! Supermotardový speciál potom patří akademii Pavla Kejmara.

Triumph

Na stánek Triumphu je tradičně radost pohledět, a to nejen díky hosteskám. Letos je tu totiž velká nálož novinek, v čele s očekávanou dvojicí Scramblerů 1200. Nechybí XC ani XE a aby to byla rodina Scramblerů kompletní, doprovod jim tu dělá také vylepšený Street Scrambler s devítistovkovým motorem.

Nové Twiny jsou pro příští sezónu připravené také pro čistě silniční použití, v případě slabšího motoru to je vylepšený Triumph Street Twin a komu by bylo 54 koní a 80 Nm málo, může si prohlédnout zbrusu nový Speed Twin. Ten umí argumentovat 97 koňmi a 112 Nm, což už by mohlo stačit většině zájemců o klasicky vypadající motorku.

UM Motorcycles

Další ze zástupců stánku MR43 cílí na nejmladší motorkáře s řidičáky A1. Pro ně je tu hlavně zbrusu nový UM Renegade Sport S ve verzi Vegas. Tenhle cruiser doplňuje širokou řadu Renegade a je to jeden zástupce z limitované 200 kusové série. Kromě něj najdete v řadě Renegade klasické choppery, sportstery nebo scramlery. Dalšími motocykly UM jsou naháče Xtreet a stroje z řady DSR – stopětadvacítková endura, supermota a cestovní endura.

Yamaha

Je tam! Tedy Yamaha samozřejmě, ale řeč je o její největší a nejočekávanější novince, cestovním enduru Ténéré 700. Jeden výstavní kousek World Raid se dovozci po velkých peripetiích podařil zajistit, přestože první sériové motorky se k zákazníkům dostanou až v druhé půlce tohoto roku.

Ale tři ladičky nejsou samozřejmě jen o Ténérce. Za prohlédnutí rozhodně stojí dvojice inovovaných malých supersportů R125 a R3, jejichž test jsme jako jediní z ČR přinesli zde. Rozhodně neokoukaná je pořád tříkolka Niken, která je k vidění ve verzi GT, a stejný přídomek nese i nová vybavenější verze adventury Tracer 700.

Hodně prostoru zabírají offroady obecně, najdete tu i repliku dakarského speciálu a motokrosové YZ450FM, na níž závodil Romain Febvre. Nemohou chybět přestavby, a to skutečně parádní z projektu Yard Built, o nichž jste si zatím mohli jen přečíst - Prototype Three od britské firmy Auto Fabrica a XSR900 The Alter s lněnou kapotáží od francouzských DAB Motors.

Yuki

Své novinky má na Motosalonu i značka dostupných motorek z průhonické Pyramidy. První hraje na v notách písničky jménem scrambler a jestli se vám líbí stejnojmenný model od Ducati a s motorkami začínáte, měla by být Yuki 125i Vox jasnou volbou. O pohon se stará léty profláklý vzduchem chlazený jednoválec OHC se vstřikováním a výkonem 14,3 koní a 9,5 Nm, který doplňuje moderní LED osvětlení a multifunkční displej. Velkým lákadlem bude určitě cenovka 56.490 Kč za 136 kilogramů vážící stroj.

Neméně zajímavé je i nové cestovní enduro, za které nezaplatí zájemce víc než 65 000 korun. Za tuhle cenu nabídne Yuki 125i XTR padáky, velké plexi a trojici kufrů. Se vší výbavou se vleze do 156 provozních kilogramů, se kterými bude hýbat 11 koní a 9,2 Nm.

Do třetice všeho dobrého a nového tu máme skútr. Sportovní design může evokovat japonskou konkurenci, kterou ale tradičně překonává nízkou cenou. Za 56 990,- tu máte velký cestovní skútr se vzduchem chlazenou stopětadvacítkou, která dává necelých devět koní a 8,5 Nm. Skútr je vybavený digitálním displejem s otáčkoměrem a tachometrem, přístrojovka dále umí zobrazit stav paliva, stav baterie, aktuální čas, ujetou vzdálenost a další. Z praktického hlediska skútr nabízí prostor pod sedlem pro dvě přilby a dvě menší schránky na drobnosti v přední kapotě.

Zontes

Velká česká premiéra se odehrává na stánku MR43, kde se objevují zcela nové motocykly značky Zontes. Když jsme o nich prvně psali na letošním Intermotu, vůbec nás nenapadlo, že se s nimi o několik měsíců později opět setkáme. A vida! Výrobky značky patřící do čínského koncernu Guangdong Tayo Motorcycle Technology, kde pracuje 1600 lidí, doplňují paletu nabízených motorek v MR43 o stroje pro kategorii řidičáků A2. Do boje jdou se zbrusu novým čtyřventilovým vodníkem DOHC, který bude se svými 312 cm3 šlapat po krku konkurenci od BMW! 35 koní a 30 newtonmetrů slibuje zajímavou bitvu a neméně zajímavá je i ostatní technika a vzhled.

V Čechách jejich místní kouč MR43 zatím nasazuje 310 R, které spíš než naháče reprezentuje agresivního streetfightera se suchou váhou 145 kilogramů a cestovní enduro 310 T, které váží 158 kg. K Originálnímu vzhledu přidejte kompletní LED osvětlení, obrácené vidlice, zadní hliníkovou kyvku ve stylu KTM, dva jízdní režimy, TFT displeje, bezklíčové zapalování nebo ABS Bosch 9.1 a máme tady hodně zajímavé hráče. Sami jsme zvědavý, jak si povedou v praxi, protože takhle na piedestalu nevypadají vůbec zle/dobře. (plasty lícují nelícují, dráty atd….) S cenovkou 109 900,- v případě naháče a 117 900,- u cendura se nám tu rodí zajímavá konkurence.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 90 Kč od 10 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mikehb přispěl 9 Kč
GarioGringo přispěl 9 Kč
Jiroos přispěl 9 Kč
masi přispěl 9 Kč
african. přispěl 9 Kč
pavca7 přispěl 9 Kč
Freddy_X přispěl 9 Kč
vopák přispěl 9 Kč
zmulin přispěl 9 Kč
Michal1011 přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist