Stavby a customy z Milána
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Petr Poduška | Zveřejněno: 27.11.2012 | Zobrazeno: 18 500x
Na největší evropské výstavě se kromě produkčních novinek zavedených značek prezentují také nejrůznější stavby a customy z dílen úpravců zvučných i méně známých jmen. Letos se velká pozornost soustředila například na jednostopé SUV s příznačným názvem Brutus nebo showbike slovinského výrobce výfuků s názvem Akrapovič Morsus.Většími expozicemi se pak blýskly domácí firmy CR&S a Headbanger.
Kapitoly článku
CR&S
Headbanger
Stejně jako v případě produkce CR&S, také každý motocykl s nápisem Headbanger na nádrži je jedinečný. Pouze pro orientaci je v nabídce šest základních modelů s naprosto výmluvnými názvy, jako například Foxy Lady, Gipsy Soul nebo Woodstock Boogie. V zásadě lze však téměř libovolně kombinovat čtyři typy rámů s osmi motory v kubaturách od 1 450 do 2 031 ccm a ještě větším výběrem ráfků. Už tak široká paletu možných variant se geometrickou řadou dále rozrůstá s prakticky neomezeným počtem barevných variant, typů řídítek, sedadel, blatníků a dalších detailů.
Brutus
Pracovní čtyřkolku na dvou kolech připomíná unikátní koncept, který v Miláně představil Alessandro Tartarini - syn zakladatele firmy Italjet - který navrhuje design skútrů Lambretta. On sám jej označuje za jednostopé SUV, s čímž nelze nic jiného než souhlasit.
Podobně jako u užitkových čtyřkolek má převodovka s variátorem dva rychlostní režimy, a nechybí ani zpátečka. To pro případ, že k motorce připojíte doplňkovou sajdkáru nebo nasadíte sněžný pás a přední lyže. Více informací zatím není k dispozici, ale pokud italská firma IAR stihne všechno podle plánu, první sériové kusy by mohly vyjet z linky už na jaře 2013.
Akrapovič Morsus
Známá silueta škorpiona, která tvoří logo značky, se v nejrůznějších náznacích prolíná celou motorkou počínaje samotným názvem - Morsus v latině označuje kousnutí nebo bodnutí.
Tvar řídítek připomíná rozevřená klepeta, křivky klenuté nádrže napodobují tělo štíra, zatímco špičaté zakončení sedla působí zlověstným dojmem zdviženého žihadla.
Tvary loga Akrapovič jsou vtipně zakomponovány ještě do dalších detailů, například zpětných zrcátek, ale ty na první pohled nejspíš ujdou pozornosti diváka. Z centra zájmu je totiž pravděpodobně vytěsní obrovská kola s plnými disky, jejichž průměr činí neuvěřitelných 26 palců. Asi s nimi nebude úplně snadné poslat rozjetou motorku do ostřejšího vinglu, ale vypadají opravdu famózně.
A zbytek? To už je taková stavitelská klasika. Vzduchem chlazený V-Twin S&S o objemu 1 852 ccm má ve specifikacích napsáno 114 koní a tunu krouťáku k tomu. Šestistupňová převodovkaposílá sílu dál pomocí ozubeného řemene a řetězu, a titanové výfuky dodal pochopitelně sám pan Akrapovič.
Na podvozku najdeme také výhradně kvalitní komponenty, konkrétně obrácená přední vidlici Showa s průměrem trubek 43 mm nebo brzdový systém Tokico s radiálními čtyřpístkovými třmeny.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)