ktm_unor




AJP představilo limitku PR7 Gold Edition na Öhlinsu

Portugalská značka AJP se věnuje terénním mašinám řadu let a příznivci drapáků určitě zaregistrovali, že se nám jich v redakci pár otočilo. Za vlajkovou loď se dá považovat model PR7, který se světu představil dokonce před osmi lety, ovšem pak ještě nějakou chvíli trvalo, než došlo na finální produkční model. Portugalci letos v Miláně představili vymazlenou zlatou limitku PR7 na podvozku Öhlins, která ovšem nebude za hubičku.

Kapitoly článku

Králem expozice portugalského výrobce AJP je bez diskuze zlatý model PR7 Gold Edition. Jak samotný název napovídá, rally stroji dominuje zlatá barva a srdce každého bahnomila určitě radostí zaplesá při pohledu na zlaté kompletně stavitelné pérování Öhlins. Právě barevné provedení, lehčí ráfky Excel ve zlaté barvě, výfuk Doma, radiální pupa spojky Brembo a špičkový podvozek od prémiového výrobce jsou největším rozdílem oproti standardní verzi, která používá pérování ZF Sachs se zdvihy 300 mm/280 mm. Rozdílná je pochopitelně také cena, kterou fabrika u zlaté limitky nastavila někde kolem 15000 euro, což je zhruba o 3000 euro víc, než u standardní verze. Každá limitovaná verze znamená punc exkluzivity a omezený počet vyrobených kusů. Jenže světe div se, tuto zásadní záležitost jižani nemají v době představení na milánském veletrhu vyřešenou a jaký počet rally zlaťáků vyrobí je stále ve hvězdách. Podle posledních informací se Goldy budou dodávat a vyrábět podle aktuální poptávky, takže by se nemělo stát, že při zaváhání s objednáním zbydou tak akorát oči pro pláč. Jen pro představu, pro Českou republiku jsou zatím objednány tři kusy. 

Co je ale jasné, to je skutečnost, že kapalinou chlazený motor o objemu 600 ccm splňující Euro 5 dokáže vyprodukovat téměř šedesát koní a je usazen v hliníkovém rámu. Pokud se domníváte, že jde o motor, který dříve dával chuť do života Husqvarnám TE/SM630, tak se nepletete. Do nádrže od výrobce Acerbis se vejde 17 litrů benzínu a PR7 se všemi náplněmi váží méně než 165 kg. AJP sází na komponenty předních výrobců, takže zálkadní model PR7 i limitka Gold Edition jsou osazeny například brzdami značky Brembo, ráfky Excel, a je zajímavé, že přístrojovku Portugalci vyřešili tabletem Samsung. 

AJP vyrábí také menší terénní endura a u ostrých verzí SPR 310R a SPR 510R používá kapalinou chlazené jednoválce, které jako v případě PR7 byly dříve zdrojem několika desítek koníků pro mašiny Husqvarna. Charakteristickými prvky jsou hliníkový rám, nádrž pod sedlem nebo bílá barva s trikolórou. Pro méně náročné enduráky, přesněji řečeno offroadové jezdce bez velkých závodních ambicí AJP vyrábí endura se vzduchem chlazeným motorem a jde o modely SPR 125, SPR 240 a SPR 240 Extreme. V nabídce je také enduro SPR 250 s kapalinou chlazeným motorem a všechny silničně orientované střelce nejspíš potěší verze na silničních sedmnáctkových kolech s drátěným výpletem SPR 250 Supermoto. Na silničních kolech je možné pořídit i civilní supermota s jednoválcovým vzducháčem SPR 125 a SPR 240.

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist