Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
A_jap, PlusOne, Yngwie: Mě na tom lachtanovi přišlo zajímavý, že si ho drží i po cvičáku - mě to hodně rychle odnaučil slalom ve 40km/h. Když jsem potřetí na konec dojel o kvalt výš, konečně mi došlo, proč je na houby mít připravenou špičku pod řadičkou...
K té jednosměrce: Musíte si uvědomit, že vaše přednost nejde odvozovat z toho, co za značku je ta té jino silnici. Pokud na vaší silnici není značka hlavní silnice, prostě platí přednost z prava. Je to logické. Máte povinnost se řídit svými značkami.
S tím semaforem je to odlišná situace, vaše zelená nahrazuje značku hlavní silnice takže pokud pojedete na zelenou a ten druhý na červenou, viníkem je jednoznačně on.
A obdobně vjíždění na hlavní z vedlejší. Podívejte se, co se píše v zákoně. Musíte dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní. A to v obou směrech. Nic se tam nepíše, že jen těm, co jedou zleva.
TryznitelDemonu:
Sanitka je něco jinýho. Já jsem naučenej všude čekat cokoliv, to že někdo bliká, neznamená, že odbočí, to že já vím, že mám přednost neznamená, že to ví ten druhej, atd... V podobnejch situacích se podívám, jestli tam někdo nevyjede a je dobře, že se to v autoškole takhle učí. Jen mi přijde ujetý, že by to odsral de facto nevinnej...
Musí se nechat, že ta CBF 600N je krásnej stroj, hlavně zezadu. Škoda, že už je to takovej historickej kousek. Jinak škola dobrá. Já (dělal jsem řidičák loni) jel před zkouškou do provozu jedinkrát, když mě jeden z lektorů nutil znovu na osmičky a já se mu zmínil, jestli bych aspoň jednou neměl dát provoz, když je poslední lekce před zkouškou. Jak píšou v článku, autaře 30+ moc neřešili. O airbagový vestě říkal instruktor, že je to shit a akorát člověku ublíží. Jezdil jsem v takový pevnější otcově šusťákovce od Vietnamců.
PlusOne, Yngwie: Přesně, ten ukázkovej lachtan mně taky uhodil do očí - stupačky až za polovinou chodidla šprajclý podpatkem (jinak by ta noha snad sjela dolů). Upřímně nechápu, jak tak někdo vůbec může jezdit, vždyť se pak nedá vůbec pracovat nohama, pilot pak sedí jak pytel jen na zadku... Nechápu to na motorce ani na kole, ale je to fakt častý obrázek. Ale alespoň v té autoškole by to mohli vysvětlit...
Niektori sudcovia maju pri posudzovani nehod, kde je formalnym vinnikom clovek, ktory napr. nedal prednost autu vychadzajucemu zo zleho konca jedmomerky, tendenciu pouzivat zdravy rozum.
Znamy 'nedal prednost' opilcovi, ktory si to nemenovanym slovenskym mestom sinul okolo 100 km/h v protismere. V noci. Skoncilo to na sude a podla verdiktu:
a) znamy nemal povinnost predpokladat, ze v protismere pojde ozran 2x rychlostou nez je povolena.
b) k nehode by nedoslo, keby dotycny ozran isiel 100 km/h vo svojom pruhu - inymi slovami, povinnost dat prednost vjazde vznikla az na zaklade okolnosti, ktore moj znamy nemohol previdat.
Tak ako existuje princip obmedzenej dovery, tak existuje aj princip hranice, do ktorej je mozne predvidat spravanie ostatnych ucastnikov premavky.
Udinar: Tak to byl určitě pan Svozil, taky jsem u něho dělal B i A.
To byla dobrá průprava vozit hned v autoškole za sebou takovou zátěž Jednou potřeboval převézt motorku z Olomouce do Litovle, tak už tehdy v roce 1996 jsem na ní jel sám a on přede mnou se žákyní v autě.
Jojko a Case:
tomu se rika princip omezene duvery. Zakon rika, ze mas dat prednost zprava a nerika nic o tom, ze prednost dat nemusis, je-li tam jednosmerka. Co kdyby tam jela sanitka? Proste das prednost a hotovo.
A kdyz najizdis na hlavni a davas prednost a ridic jedouci po hlavni jede 'rychle', taky to nema vliv. Vina by sla za ridicem z hlavni ulice pouze tehdy, kdyby jel tak rychle, ze by ridici jedoucimu z vedlejsi prakticky znemoznil dostat povinnosti dat prednost. Toto se vzdy posuzuje s prihlednutim ke konkretnimu mistu a podminkam. Kdyby na miste nehody byla zatacka, ktera by branila vyhledu dale, nez na 50m a ridic jedouci po hlavni by misto 70km/h jel 120km/h, dalo by se to uhrat.
Autor i učitel autoškoly mají bohužel pravdu. Pokud máš dát přednost a nedáš ji i týpkovi, který jede v zákazu, anebo porušuje jiné paragrafy (např. jízda v nesprávném pruhu, anebo v protisměru, máš smolíka a průser jde neodvratně za tebou.
Byl jsem účastníkem nehody, kdy mne předjížděl osobák přes plnou a do "jeho" pruhu se nakýbloval spěchálek z vedlejší. Jelikož to byl čelňák a pár zraněných, skončilo to u soudu. Verdikt soudce byl jasný. Předjíždějící magor z toho vyšel s pokutou, spěchálek z vedlejší to měl v botách sakum prásk.
Je to napsáno v úvodních paragrafech, že máš jezdit ohleduplně a předvídat. Ostatně pokud to někdo při jízdě na motorce nedělá, měl by si pořídit dobrou pojistku na úraz a sepsat poslední vůli.
PlusOne: dobrý postřeh, lachtaní nohy oba, jak žák tak učitel. Až to bude žák s tímto návykem později klopit, ani si raději nepředstavovat, co se stane se špičkou nohy..
Já jsem A-čko udělal 2016, takže ve svých 33 letech :)
Jako malý jsme lítali po vesnici na pincku, čezetách a podobně, prostě klasika, ale od té doby jsem na motorce neseděl, snad jen jednou na skútru v Řecku po maturitě.
Pak tomu osud chtěl a dostal jsem se životní nutností k PCX-ku, po dvouletém lítání na a nájezdu cca 20 000 km :) to chtělo něco většího a taky byla první motorka a pak až papíry :D
Autoškolu jsem stihl v podstatě na začátku změny, takže vlastně instruktor i komisaři si tak jako že zkoušeli co a jak. S instruktorem jsem jezdil ještě za prdelí a převážně to probíhalo tak, že jsme se prostě jeli projet na kochačku. Tím že jsem měl v jedné stopě nalítáno dost, tak to bylo o tom se sžít z řazením, testy jsem dal na 100%, parkoviště byla pohoda a pak poprvé na velké ven a já si jízdu užil :)
No a příští rok to konečně vidím na nějaký evropský trip :)
2010 k C+E jsem si konečně dodělal na stará kolena i A. Přece jenom se mi začalo trochu eklovat jezdit sice sporadicky ale pořád bez papírů , a hlavně doba mezitím značně přitvrdila ..
Autoškoláckýho bandita jsem viděl poprvé až u zkoušky kdy jsem se jen zeptal jestli to má jedničku nahoře jak jsem znal z kejvačkových jawek nebo dole. Pučili mi nějakou helmu co nešla ani zapnout a já objel před zkoušejícím parkoviště na pumpě. To bylo celý
No a od té doby mám 4. motku a najeto cca 80k ...
Taky se přidám! V roce 2004 jsem si dělal rozšíření z M na A, tj. z pincka na velkou neomezenou. To mi bylo 31 a do té doby jsem ofiko jezdil jen na pinckoj a neofiko jsem zkoušel na polňačce J 250 a ČZ 175, obě bez ztráty kytičky. Jak psal "1scooter" koupil jsem si Jawu 250 (tipickej vodnář ) a aby sem se na ni nemusel jen dívat udělal jsem si velký áčko. Nejprve cvičák (slalom, rozjezd, brzdění, osmička) na J 350 a pak jízda po městě (Olomouc). Poslední dvě jízdy byly pak na Suzuki GS 500. Mimo město mě instruktor vytáhl na dálnici, řekl spěchám do Litovle, tak tomu dej. Roztáhl jsem to na 130 a zezadu mě praštilo něco do hlavy a pak na mě řval instruktor ...kurva řekl sem, že spěchám...! Tak jsem to otevřel naplno a letěli jsme 160. Myslím, že jsem se naučil dost a hodně mi pomohla průprava na pinckoj. Ten dnešní cvičák jsem zkoušel a prošel bych bez problému, ale ta komunikace s instruktorem přes intercom, tak to nevím, jestli bych to dal
PS: zapomněl jsem dodat, že od 15-ti mám M, od 18 let mám papíry na B, C, T a v 21 jsem si dodělával CE.
Od 10 let traktor, ve 13 pionýr a v 17 motorka. V 15 "M", v 18 "B", ve 20 "C". Takže postupně vše, kromě "D" a "A". Protože moje příprava na budoucí povolání něco společnost stála, "A" nebylo povoleno. V 60 jsem šel do toho podle nových pravidel. Když jsem viděl, jak jezdí cvičák, plus komentář do interkomu, nejraději bych odešel. Jenže už jsem měl motorku doma. Typický vodnář. I díky instruktorovi, motorkáři zralejšího věku, jsem to dal Napoprvé, za měsíc. Napřed testy, pak cvičák a na konec město a mimo město. Kdo na tom sedí poprvé a bez praxe, třeba aspoň v autě, nezávidím! A dělat instruktora nebo komisaře, nezávidím! Odpovědnost (hlavně u mladých) nebo lidský přístup? Jeden mladík udělal na 7. pokus a za pár dní na to se zabil. Kromě pionýra jsem nikdy u ničeho nezkoušel, co to dá. Nikdy jsem to nepoložil, v autě také dosud bez nehody. Chce to jen mít normální pud sebezáchovy, trochu rozumu a také štěstí. I když...? I mistr tesař se utne, Kdo s čím zachází..., atd.
Konečně diskuze, kde se člověk něco doví i pobavi?. Já dělal rozšíření na A na Yamaze TDM v podhůří Jeseníku, semafor nikde, problém byly srnky poskakujici ve škarpách a neuvěřitelně množství hmyzu?. Kozzy forever!
Papíry na velká A sem dělal v 35-ti. Do tý doby jenom jako kluk sem trápil tátovu babettu, takže naprosto nepolíbenej motorkařením. První jízda, když sem řek instruktorovi, že na tom sedim opravdu,ale opravdu poprvý, tak na chudákovi YUKI 125. Ve dvou. Já mám tak metrák, on taky. První rozjezd do kopečka z parkoviště, vytočená jednička a pak dvojka... a chcíp. Nebylo se to s náma schopný rozjet. Tak první jízda začala vytlačením mašiny na ten kopeček a teprve pak +-40kmh jízdou po okolí. Druhá a další jízdy už na DragStaru 800 (asi) a to bylo jiný kafe. Jelo to jak tank.
Dan66
Taky mě to zarazilo, jak je možné dostat flastra za něco k čemu vlastně nesmí dojít a chybu udělá ten v protisměru jednosměrky.
To je jak u nás případ, vyjíždíš z vedlejší a šulda po hlavní místo 50 to valí 80, takže nemáš šanci jej zaregistrovat, protože tam ještě stojí autobus v zastávce. Řidička se odvolala do správního a jsem zvědav, jak to dopadne.
Kawasak ... Ja sem tatik co si v 34 poridil masu ... Prvni byla prevrtana Derbina 50ka...pak sem delal papiry na Fazeru a FZ6ku sem si pak poridil, pak sem si koupil Introse a ted mam Shivera ( ve svych 42ti). Vyvoj de delat i v pozdnim veku. Ale je fakt ze vlizt z auta na toho Shivera tak sem mrtvej (a to je Shiver hodna motorka),
...trochu k te "praxi". Kdyz nam bylo deset a omrzelo nas kolo a trochu jsme se vytahli, tak jsem zacali honit a opravovat pincky a pak kejvacky za humny. Komu tohle v krvi zustalo a jeste vyrostl, tak si pak udelal s beckem i masinu. A vedel do ceho jde, jak boli skarpa, co a jak a proc vlastne.
Nevim, kolik je dnes tech "normalnich" pokracujicich ve "vyvoji", ale mam trochu strach z modniho trendu, ze slecinek, zlate mladeze a tatiku s titulem mudr i bez, co uz je omrzel bazen i milenky... A ve 40-ti a rovnou z nejake plechovky objevuji Ameeriku a dve plosky velikosti dlane... A upadli akorat na firemnim vecirku na hajzlu...
První, co mě v autoškole instruktor učil, bylo sedět na motorce. Tzn. zpříma, ruce povolené, špičky nohou na stupačkách. Špičky. Tadyto "ježdění na lachtana" nechápu...je to podobný zlozvyk jako držet volant v poloze "půl šesté"...
no tak nevím jestli vlastně můžu na silnici, když jsem dělal veškeré papíry před X lety a pěkně postaru Je pravda že jízdy na 350 byly spíše k smíchu, takže jsem určitě pro lepší zkoušky, ale není tohle už zase trochu moc ... Je pravda, že my, co jsme dělali papíry po staru, mám vše i s C a T, to asi nepochopíme, ale někdo, kdo nemá srovnání to třeba tak divně nevidí, třeba
Popis viny nedání předností zprava s vozidlem v protisměru v jednosměrné ulici mi příjde na hlavu. Stejně tak jako srážka na dálnici s vozidlem v protisměru když k tomu dojde v levém pruhu. Viníkem asi budu já protože jsem jel vlevo ?
Tvl, zařadil ten žák už vůbec v celym průběhu autoškoly vyšší rychlost, jak čtyřku? Ten současnej trend odjezdit celý papíry jen po městě mi přijde jako pěkná blbost...
Já jel jedinou jízdu na hornetu z babety a samostatnou vidím jak dost dobrý zlo o hubu.
Minulej rok sem potkal svého "učitele" jak bral nováčka na samostatných na Dubou za bouřky ...tam kde ma zkušenější Pražák problém za slunečného dne. Já měl vza to, že řidičský průkaz za nesplnění A1 už neberou ...
A_jap, PlusOne, Yngwie: Mě na tom lachtanovi přišlo zajímavý, že si ho drží i po cvičáku - mě to hodně rychle odnaučil slalom ve 40km/h. Když jsem potřetí na konec dojel o kvalt výš, konečně mi došlo, proč je na houby mít připravenou špičku pod řadičkou...
K té jednosměrce: Musíte si uvědomit, že vaše přednost nejde odvozovat z toho, co za značku je ta té jino silnici. Pokud na vaší silnici není značka hlavní silnice, prostě platí přednost z prava. Je to logické. Máte povinnost se řídit svými značkami.
S tím semaforem je to odlišná situace, vaše zelená nahrazuje značku hlavní silnice takže pokud pojedete na zelenou a ten druhý na červenou, viníkem je jednoznačně on.
A obdobně vjíždění na hlavní z vedlejší. Podívejte se, co se píše v zákoně. Musíte dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní. A to v obou směrech. Nic se tam nepíše, že jen těm, co jedou zleva.
TryznitelDemonu:
Sanitka je něco jinýho. Já jsem naučenej všude čekat cokoliv, to že někdo bliká, neznamená, že odbočí, to že já vím, že mám přednost neznamená, že to ví ten druhej, atd... V podobnejch situacích se podívám, jestli tam někdo nevyjede a je dobře, že se to v autoškole takhle učí. Jen mi přijde ujetý, že by to odsral de facto nevinnej...
Musí se nechat, že ta CBF 600N je krásnej stroj, hlavně zezadu. Škoda, že už je to takovej historickej kousek. Jinak škola dobrá. Já (dělal jsem řidičák loni) jel před zkouškou do provozu jedinkrát, když mě jeden z lektorů nutil znovu na osmičky a já se mu zmínil, jestli bych aspoň jednou neměl dát provoz, když je poslední lekce před zkouškou. Jak píšou v článku, autaře 30+ moc neřešili. O airbagový vestě říkal instruktor, že je to shit a akorát člověku ublíží. Jezdil jsem v takový pevnější otcově šusťákovce od Vietnamců.
PlusOne, Yngwie: Přesně, ten ukázkovej lachtan mně taky uhodil do očí - stupačky až za polovinou chodidla šprajclý podpatkem (jinak by ta noha snad sjela dolů). Upřímně nechápu, jak tak někdo vůbec může jezdit, vždyť se pak nedá vůbec pracovat nohama, pilot pak sedí jak pytel jen na zadku... Nechápu to na motorce ani na kole, ale je to fakt častý obrázek. Ale alespoň v té autoškole by to mohli vysvětlit...
Niektori sudcovia maju pri posudzovani nehod, kde je formalnym vinnikom clovek, ktory napr. nedal prednost autu vychadzajucemu zo zleho konca jedmomerky, tendenciu pouzivat zdravy rozum.
Znamy 'nedal prednost' opilcovi, ktory si to nemenovanym slovenskym mestom sinul okolo 100 km/h v protismere. V noci. Skoncilo to na sude a podla verdiktu:
a) znamy nemal povinnost predpokladat, ze v protismere pojde ozran 2x rychlostou nez je povolena.
b) k nehode by nedoslo, keby dotycny ozran isiel 100 km/h vo svojom pruhu - inymi slovami, povinnost dat prednost vjazde vznikla az na zaklade okolnosti, ktore moj znamy nemohol previdat.
Tak ako existuje princip obmedzenej dovery, tak existuje aj princip hranice, do ktorej je mozne predvidat spravanie ostatnych ucastnikov premavky.
Udinar: Tak to byl určitě pan Svozil, taky jsem u něho dělal B i A.
Jednou potřeboval převézt motorku z Olomouce do Litovle, tak už tehdy v roce 1996 jsem na ní jel sám a on přede mnou se žákyní v autě.
To byla dobrá průprava vozit hned v autoškole za sebou takovou zátěž
Jojko a Case:
tomu se rika princip omezene duvery. Zakon rika, ze mas dat prednost zprava a nerika nic o tom, ze prednost dat nemusis, je-li tam jednosmerka. Co kdyby tam jela sanitka? Proste das prednost a hotovo.
A kdyz najizdis na hlavni a davas prednost a ridic jedouci po hlavni jede 'rychle', taky to nema vliv. Vina by sla za ridicem z hlavni ulice pouze tehdy, kdyby jel tak rychle, ze by ridici jedoucimu z vedlejsi prakticky znemoznil dostat povinnosti dat prednost. Toto se vzdy posuzuje s prihlednutim ke konkretnimu mistu a podminkam. Kdyby na miste nehody byla zatacka, ktera by branila vyhledu dale, nez na 50m a ridic jedouci po hlavni by misto 70km/h jel 120km/h, dalo by se to uhrat.
Dan 66
Autor i učitel autoškoly mají bohužel pravdu. Pokud máš dát přednost a nedáš ji i týpkovi, který jede v zákazu, anebo porušuje jiné paragrafy (např. jízda v nesprávném pruhu, anebo v protisměru, máš smolíka a průser jde neodvratně za tebou.
Byl jsem účastníkem nehody, kdy mne předjížděl osobák přes plnou a do "jeho" pruhu se nakýbloval spěchálek z vedlejší. Jelikož to byl čelňák a pár zraněných, skončilo to u soudu. Verdikt soudce byl jasný. Předjíždějící magor z toho vyšel s pokutou, spěchálek z vedlejší to měl v botách sakum prásk.
Je to napsáno v úvodních paragrafech, že máš jezdit ohleduplně a předvídat. Ostatně pokud to někdo při jízdě na motorce nedělá, měl by si pořídit dobrou pojistku na úraz a sepsat poslední vůli.
PlusOne: dobrý postřeh, lachtaní nohy oba, jak žák tak učitel. Až to bude žák s tímto návykem později klopit, ani si raději nepředstavovat, co se stane se špičkou nohy..
Já jsem A-čko udělal 2016, takže ve svých 33 letech :)
Jako malý jsme lítali po vesnici na pincku, čezetách a podobně, prostě klasika, ale od té doby jsem na motorce neseděl, snad jen jednou na skútru v Řecku po maturitě.
Pak tomu osud chtěl a dostal jsem se životní nutností k PCX-ku, po dvouletém lítání na a nájezdu cca 20 000 km :) to chtělo něco většího a taky byla první motorka a pak až papíry :D
Autoškolu jsem stihl v podstatě na začátku změny, takže vlastně instruktor i komisaři si tak jako že zkoušeli co a jak. S instruktorem jsem jezdil ještě za prdelí a převážně to probíhalo tak, že jsme se prostě jeli projet na kochačku. Tím že jsem měl v jedné stopě nalítáno dost, tak to bylo o tom se sžít z řazením, testy jsem dal na 100%, parkoviště byla pohoda a pak poprvé na velké ven a já si jízdu užil :)
No a příští rok to konečně vidím na nějaký evropský trip :)
2010 k C+E jsem si konečně dodělal na stará kolena i A. Přece jenom se mi začalo trochu eklovat jezdit sice sporadicky ale pořád bez papírů , a hlavně doba mezitím značně přitvrdila ..
Autoškoláckýho bandita jsem viděl poprvé až u zkoušky kdy jsem se jen zeptal jestli to má jedničku nahoře jak jsem znal z kejvačkových jawek nebo dole. Pučili mi nějakou helmu co nešla ani zapnout a já objel před zkoušejícím parkoviště na pumpě. To bylo celý
No a od té doby mám 4. motku a najeto cca 80k ...
Taky se přidám! V roce 2004 jsem si dělal rozšíření z M na A, tj. z pincka na velkou neomezenou. To mi bylo 31 a do té doby jsem ofiko jezdil jen na pinckoj a neofiko jsem zkoušel na polňačce J 250 a ČZ 175, obě bez ztráty kytičky. Jak psal "1scooter" koupil jsem si Jawu 250 (tipickej vodnář
) a aby sem se na ni nemusel jen dívat udělal jsem si velký áčko. Nejprve cvičák (slalom, rozjezd, brzdění, osmička) na J 350 a pak jízda po městě (Olomouc). Poslední dvě jízdy byly pak na Suzuki GS 500. Mimo město mě instruktor vytáhl na dálnici, řekl spěchám do Litovle, tak tomu dej. Roztáhl jsem to na 130 a zezadu mě praštilo něco do hlavy a pak na mě řval instruktor ...kurva řekl sem, že spěchám...! Tak jsem to otevřel naplno a letěli jsme 160. Myslím, že jsem se naučil dost a hodně mi pomohla průprava na pinckoj. Ten dnešní cvičák jsem zkoušel a prošel bych bez problému, ale ta komunikace s instruktorem přes intercom, tak to nevím, jestli bych to dal 
PS: zapomněl jsem dodat, že od 15-ti mám M, od 18 let mám papíry na B, C, T a v 21 jsem si dodělával CE.
Od 10 let traktor, ve 13 pionýr a v 17 motorka. V 15 "M", v 18 "B", ve 20 "C". Takže postupně vše, kromě "D" a "A". Protože moje příprava na budoucí povolání něco společnost stála, "A" nebylo povoleno. V 60 jsem šel do toho podle nových pravidel. Když jsem viděl, jak jezdí cvičák, plus komentář do interkomu, nejraději bych odešel. Jenže už jsem měl motorku doma. Typický vodnář. I díky instruktorovi, motorkáři zralejšího věku, jsem to dal Napoprvé, za měsíc. Napřed testy, pak cvičák a na konec město a mimo město. Kdo na tom sedí poprvé a bez praxe, třeba aspoň v autě, nezávidím! A dělat instruktora nebo komisaře, nezávidím! Odpovědnost (hlavně u mladých) nebo lidský přístup? Jeden mladík udělal na 7. pokus a za pár dní na to se zabil. Kromě pionýra jsem nikdy u ničeho nezkoušel, co to dá. Nikdy jsem to nepoložil, v autě také dosud bez nehody. Chce to jen mít normální pud sebezáchovy, trochu rozumu a také štěstí. I když...? I mistr tesař se utne, Kdo s čím zachází..., atd.
Konečně diskuze, kde se člověk něco doví i pobavi?. Já dělal rozšíření na A na Yamaze TDM v podhůří Jeseníku, semafor nikde, problém byly srnky poskakujici ve škarpách a neuvěřitelně množství hmyzu?. Kozzy forever!
Papíry na velká A sem dělal v 35-ti. Do tý doby jenom jako kluk sem trápil tátovu babettu, takže naprosto nepolíbenej motorkařením. První jízda, když sem řek instruktorovi, že na tom sedim opravdu,ale opravdu poprvý, tak na chudákovi YUKI 125. Ve dvou. Já mám tak metrák, on taky. První rozjezd do kopečka z parkoviště, vytočená jednička a pak dvojka... a chcíp. Nebylo se to s náma schopný rozjet. Tak první jízda začala vytlačením mašiny na ten kopeček a teprve pak +-40kmh jízdou po okolí. Druhá a další jízdy už na DragStaru 800 (asi) a to bylo jiný kafe. Jelo to jak tank.
) XJ600 a jsem naprosto O.K.
Dneska drtim (
Dan66
Taky mě to zarazilo, jak je možné dostat flastra za něco k čemu vlastně nesmí dojít a chybu udělá ten v protisměru jednosměrky.
To je jak u nás případ, vyjíždíš z vedlejší a šulda po hlavní místo 50 to valí 80, takže nemáš šanci jej zaregistrovat, protože tam ještě stojí autobus v zastávce. Řidička se odvolala do správního a jsem zvědav, jak to dopadne.
Kawasak ... Ja sem tatik co si v 34 poridil masu ... Prvni byla prevrtana Derbina 50ka...pak sem delal papiry na Fazeru a FZ6ku sem si pak poridil, pak sem si koupil Introse a ted mam Shivera ( ve svych 42ti). Vyvoj de delat i v pozdnim veku. Ale je fakt ze vlizt z auta na toho Shivera tak sem mrtvej (a to je Shiver hodna motorka),
...trochu k te "praxi". Kdyz nam bylo deset a omrzelo nas kolo a trochu jsme se vytahli, tak jsem zacali honit a opravovat pincky a pak kejvacky za humny. Komu tohle v krvi zustalo a jeste vyrostl, tak si pak udelal s beckem i masinu. A vedel do ceho jde, jak boli skarpa, co a jak a proc vlastne.
A ve 40-ti a rovnou z nejake plechovky objevuji Ameeriku a dve plosky velikosti dlane... A upadli akorat na firemnim vecirku na hajzlu...
Nevim, kolik je dnes tech "normalnich" pokracujicich ve "vyvoji", ale mam trochu strach z modniho trendu, ze slecinek, zlate mladeze a tatiku s titulem mudr i bez, co uz je omrzel bazen i milenky...
Dan66: To mi taky přijde dost ujetý... Analogicky bych byl viníkem i kdyby někdo projel na červenou a trefil mě...
No pekne vostry to je ... Sice nevim jestli to vyrobi lepsiho ridice, ale to ukaze cas
První, co mě v autoškole instruktor učil, bylo sedět na motorce. Tzn. zpříma, ruce povolené, špičky nohou na stupačkách. Špičky. Tadyto "ježdění na lachtana" nechápu...je to podobný zlozvyk jako držet volant v poloze "půl šesté"...
Popis viny nedání předností zprava s vozidlem v protisměru v jednosměrné ulici mi příjde na hlavu. Stejně tak jako srážka na dálnici s vozidlem v protisměru když k tomu dojde v levém pruhu. Viníkem asi budu já protože jsem jel vlevo ?
Určitě potom městě, co vytočí nové super powerfull moto na otevřené silnici nikde v prudký nevylétne
Moje motoškola 15 let zpět - A2 spolu s autem za litr příplatek k autu, jízda po oktreskách s tlustým instruktorem na Jawa 350
Tvl, zařadil ten žák už vůbec v celym průběhu autoškoly vyšší rychlost, jak čtyřku? Ten současnej trend odjezdit celý papíry jen po městě mi přijde jako pěkná blbost...
Já jel jedinou jízdu na hornetu z babety a samostatnou vidím jak dost dobrý zlo o hubu.
Minulej rok sem potkal svého "učitele" jak bral nováčka na samostatných na Dubou za bouřky ...tam kde ma zkušenější Pražák problém za slunečného dne. Já měl vza to, že řidičský průkaz za nesplnění A1 už neberou ...
Zlate devadesatky. Testovaci projizdka s instruktorem a pak uz jen pisemny test.