Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Mám takový dotaz:
Můžu mít baterii normálně v obytném prostoru?
Někde jsem slyšel že elektrolit se neodpařuje, tak jestly se z toho neodpařují nějaké škodlivé látky?
Díky
ještě ohledně té výměny: jak zde bylo napsáno, oleje už nejsou takové sračky, aby se něco v mašinách usazovalo a karbonovalo, každopádně vlastnost vázat na sebe vodu ve formě vzdušné vlhkosti mají pořád. Proč tedy měnit olej před zimou, kdy je většinou i vyšší vlhkost a znehodnocovat tak olej, na kterém budu celou následující sezonu jezdit? a nesmysl typu dát nový olej před zimou a po zimě opět snad nikoho nenapadne, ne že by to nemělo smysl, ale to už by jsme mohli řešit nepravidelnej průvěs volného řetazu při nečinnosti
maxim - samozřejmě , že ne. Měnim ho jednou za rok ( pokud nenajedu víc jak 6000km ) . když si měnil v srpnu tak vymenit zase až v srpnu nebo dle km intervalu .
to mi nerikejte,ze kdyz jsem v srpnu menil olej,tak ho mam ted vymenit znovu.novy tam mit celou zimu a pak jezdit.neni lepsi ho vymenit nejak z jara.nebo je to vubec nutny??ma nekdo nejake konkretni zkusenosti s tim,ze mu olej nechany v motorce pres zimu neco provedl s motorem nebo s cimkoliv jinym?diky
GSX-Roll: "Navíc víc nepojízdnejch motorek=víc práce pro naše absolventy " Dobrá poznámka, ale vypadá to, že se lidi o motorky dobře staraj, aspoň v tem našém kraji
Při čtení článků s naším dnešním tématem se často setkáte s tím, že je doporučováno stroj postavit "na špalky". Pokud máte pneumatiky v pořádku - neuniká vzduch a podlaha v místě kde bude stroj odstaven není agresivní (například zaolejovaná, natřená agresivní barvou...)
pak je to naprosto zbytečné. Argumenty které tvrdí, že se dlouhodobým odstavením pneumatiky deformují a v místech styku s podlahou zůstanou trvalé stopy - jsou zcela scestné. U plášťů současné konstrukce nahuštěných na předepsaný tlak toto nepřichází v úvahu. Zkuste se zamyslet jak dlouho stojí stroj například na prodejně nežli se dostane k zákazníkovy. Ve většině případů je to rozhodně déle nežli zimní odstávka.
Tak koukám, že hned v pvních reakcích se nám rozhořela debata, zda na zimu měnit olej či ne jako ostatně každý rok pod tímto článkem . Asi málo z nás má tak odborné znalosti, aby to dokázal sám přesně zhodnotit z fyzikálněchemického či chemickofyzikálního hlediska , takže dle mého názoru: na klasické, krátké zazimování není "nutné" nic. A všechen ten nadstandartní servis dáváme motkám, protože to jsou naši mazlíci - takže myjeme, mažeme, dobíjíme, leštíme - protože chceme, nemusíme. Navíc si tou péčí mnozí z nás krátí zimní čekáni a na jaře už jen nastartujeme a jededeme. Takže rozum do hrsti nejen na silnici, ale i v garáži. Ať Vám zima utíká
hmmm jak znam posledni zimy tak neni treba zazimovavat..takova projzdka na vanoce nebo silvestra?A kdyz se i v ledni objevi slunecnej den kdy je treba dat jen bacha na vodu,studenej asfalt a sterk... a pominu nasledujici omyti vodou od soly tak to ma proste svoje kouzlo :D
Ja mam na zazimovani vnitrni nafukovaci garaz, pravidelna cirkulace vzduchu neda korozi zadnou sanci //www.youtube.com/watch?v=n8sLEwNhBMo Mel bych i par kousku na prodej...
jo hoši sou mezi nami tací kteří nezimují...protože sezona pro ně nikdy nekončí...jen to chce správnou motorku...ky přeju pěkné pakarny a leštění a hrocení jestli nadž plnou nebo ne ...a jakej ji na jaře oživit...
Rad by jsem na delsi obdobi odstavil motorku se vstrikovanim , Suzuki TL 1000 S .
A to nejradeji bez benzinu v nadrzi .
Myslite , ze je to dobra myslenka , kdyz z ni vyjedu vsechen benzin a vnitrek nadrze vystrikam konzervacnim olejem ?
Co na to vstrikovace , kdyz jejich vnitrky nebudou zality benzinem ? Byl by tak v nich vzduch a mohlo by to korodovat ... ?
Myslite , ze by byla dobra myslenka vyjet posledni litr benzinu v motorce se smesi s olejem ? Proste , ze by si motor na posledni litr benzinu bezel s MIXem , tak jako dvoutakty a tim se nakonzervoval spolu se vstrikovaci ...
A pak , ze by jsem moh na velmi dlouhou dobu a s klidnym svedomim ulozit motorku bez benzinu ( s vnitrkem nadrze vystrikanym konzervacnim olejem )
To je jsem jeste jezdil 20.12.2008 lidi po brne cuceli najel jsem spokojene 100km a hajdy domu. umyl jsem to schoval pod plachtu a vytah baterku mam plnou nadrz a vice to neresim. Ale jak to tak vidim tak na motorku tady sednu asi az na podzim tak to asi prodam nebo nevim co.
haskpat: Můžeš, odpařuje se akorát to, co se tam musí dolévat, tedy destilovaná voda...doufám.. :D
Mám takový dotaz:
Můžu mít baterii normálně v obytném prostoru?
Někde jsem slyšel že elektrolit se neodpařuje, tak jestly se z toho neodpařují nějaké škodlivé látky?
Díky
ještě ohledně té výměny: jak zde bylo napsáno, oleje už nejsou takové sračky, aby se něco v mašinách usazovalo a karbonovalo, každopádně vlastnost vázat na sebe vodu ve formě vzdušné vlhkosti mají pořád. Proč tedy měnit olej před zimou, kdy je většinou i vyšší vlhkost a znehodnocovat tak olej, na kterém budu celou následující sezonu jezdit? a nesmysl typu dát nový olej před zimou a po zimě opět snad nikoho nenapadne, ne že by to nemělo smysl, ale to už by jsme mohli řešit nepravidelnej průvěs volného řetazu při nečinnosti
Mě přes zimu čekají opravy a úpravy na TLku. Takže moc toho řešit nemusim.
Kdyby někdo věděl o motoru do TL 97´ tak písněte!
Dotaz k tý baterce?:Startuju min jednou za 3 týdny a nechám točit i zadní kolo na centrálním stojanu.Je třeba dobíjet?Aby mi pak někde nevyplivla?.?
Urcite bych olej nemenil pred zimou, ale az polevi mrazy, ktere olej znehodnocuji.
maxim - samozřejmě , že ne. Měnim ho jednou za rok ( pokud nenajedu víc jak 6000km ) . když si měnil v srpnu tak vymenit zase až v srpnu nebo dle km intervalu .
to mi nerikejte,ze kdyz jsem v srpnu menil olej,tak ho mam ted vymenit znovu.novy tam mit celou zimu a pak jezdit.neni lepsi ho vymenit nejak z jara.nebo je to vubec nutny??ma nekdo nejake konkretni zkusenosti s tim,ze mu olej nechany v motorce pres zimu neco provedl s motorem nebo s cimkoliv jinym?diky
to Georgik
asi každýmu už došlo že olej se mění po sezoně před zimou .
nezaziovavam enduro 4ever
nejlíp se zimuje v obýváku - to mi nikdo nevymluví...
GSX-Roll: "Navíc víc nepojízdnejch motorek=víc práce pro naše absolventy " Dobrá poznámka, ale vypadá to, že se lidi o motorky dobře staraj, aspoň v tem našém kraji
Při čtení článků s naším dnešním tématem se často setkáte s tím, že je doporučováno stroj postavit "na špalky". Pokud máte pneumatiky v pořádku - neuniká vzduch a podlaha v místě kde bude stroj odstaven není agresivní (například zaolejovaná, natřená agresivní barvou...)
pak je to naprosto zbytečné. Argumenty které tvrdí, že se dlouhodobým odstavením pneumatiky deformují a v místech styku s podlahou zůstanou trvalé stopy - jsou zcela scestné. U plášťů současné konstrukce nahuštěných na předepsaný tlak toto nepřichází v úvahu. Zkuste se zamyslet jak dlouho stojí stroj například na prodejně nežli se dostane k zákazníkovy. Ve většině případů je to rozhodně déle nežli zimní odstávka.
Tak koukám, že hned v pvních reakcích se nám rozhořela debata, zda na zimu měnit olej či ne jako ostatně každý rok pod tímto článkem . Asi málo z nás má tak odborné znalosti, aby to dokázal sám přesně zhodnotit z fyzikálněchemického či chemickofyzikálního hlediska , takže dle mého názoru: na klasické, krátké zazimování není "nutné" nic. A všechen ten nadstandartní servis dáváme motkám, protože to jsou naši mazlíci - takže myjeme, mažeme, dobíjíme, leštíme - protože chceme, nemusíme. Navíc si tou péčí mnozí z nás krátí zimní čekáni a na jaře už jen nastartujeme a jededeme. Takže rozum do hrsti nejen na silnici, ale i v garáži. Ať Vám zima utíká
swizly to je dobry zpusob jak klouboukari uschovavat sve skody120L takhle jim vydrzi sto let
hmmm jak znam posledni zimy tak neni treba zazimovavat..takova projzdka na vanoce nebo silvestra?A kdyz se i v ledni objevi slunecnej den kdy je treba dat jen bacha na vodu,studenej asfalt a sterk... a pominu nasledujici omyti vodou od soly tak to ma proste svoje kouzlo :D
Ja mam na zazimovani vnitrni nafukovaci garaz, pravidelna cirkulace vzduchu neda korozi zadnou sanci //www.youtube.com/watch?v=n8sLEwNhBMo Mel bych i par kousku na prodej...
mitas připravuje zimní gumy na bajky ...
co to ten john95 kuwa mele za sra..y zimuju kazdy rok stejne jednoduse doma v pokoji a kazdy jaro..cvrnknu o starter a valim
jo hoši sou mezi nami tací kteří nezimují...protože sezona pro ně nikdy nekončí...jen to chce správnou motorku...ky přeju pěkné pakarny a leštění a hrocení jestli nadž plnou nebo ne ...a jakej ji na jaře oživit...
A co Ducati se vstřikováním je třeba něco speciálního na zimní spánek?
Rad by jsem na delsi obdobi odstavil motorku se vstrikovanim , Suzuki TL 1000 S .
A to nejradeji bez benzinu v nadrzi .
Myslite , ze je to dobra myslenka , kdyz z ni vyjedu vsechen benzin a vnitrek nadrze vystrikam konzervacnim olejem ?
Co na to vstrikovace , kdyz jejich vnitrky nebudou zality benzinem ? Byl by tak v nich vzduch a mohlo by to korodovat ... ?
Myslite , ze by byla dobra myslenka vyjet posledni litr benzinu v motorce se smesi s olejem ? Proste , ze by si motor na posledni litr benzinu bezel s MIXem , tak jako dvoutakty a tim se nakonzervoval spolu se vstrikovaci ...
A pak , ze by jsem moh na velmi dlouhou dobu a s klidnym svedomim ulozit motorku bez benzinu ( s vnitrkem nadrze vystrikanym konzervacnim olejem )
Co Vy prosim na to ? Dekuji za prip. odpovedi
To je jsem jeste jezdil 20.12.2008 lidi po brne cuceli najel jsem spokojene 100km a hajdy domu. umyl jsem to schoval pod plachtu a vytah baterku mam plnou nadrz a vice to neresim. Ale jak to tak vidim tak na motorku tady sednu asi az na podzim tak to asi prodam nebo nevim co.
Jezděte i v zimě jako my a máte to jinak si dokupte udržovač baterie a nemusíte se starat ani o ni
Mam sqele reseni...necham to pres zimu nastartovany
Koukam ze se tu projevila zavistiva slapka :).
Nechte ty vaše junky zrezivět a na jaře je dejte na junkyard.
A kupte si pořádný jízdní kolo vi sráči.So long old junks.
kdyz on je Grifin krapet divokej
Grifindoor kdyz tak koukam, jak dopadla tvoje GSX-R 750, tak ti preju, aby se ti ten DirtBike co nejdriv po napadnuti snehu podelal...