Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ahoj! Dívám se, že poměrně staré vlákno! Ale mám dotaz.. Trošku mě zlobí nabíjení nebo baterka nebo kdo ví, co to může být a na alternátoru na volnoběh jsem naměřil nižší hodnoty napětí, než 20V. Může to být problém? V otáčkách kolem 4tis. pak asi kolem 35V. Moto cb1000r R.V. 2009 Jestli to někdo zachytí, tak děkuji
cccp: v obrázku jsem si nevšiml, ale třeba altíky na Suzuki jsou určitě do trojúhelníka. důvod proč jednou je to tak a podruhé jinak a přitom na oba typy jde použít stejný regulátor nevím.
GSX-Roll:
nick s tím nemá co dělat
takže pak výrobci manuálů klamou, když ty cívky v altíku kreslí do hvězdy?
nebylo to rýpání, nemám žádný relavantní podklady, jen to, že jsem v žádným servisním namuále neviděl nakreslený ty cívky ve schématu do trojúhelníku...a ani v tom obrázku k článku je to do hvězdy, tak proto sem to psal a budu rád, čistě ze studujních důvodů, když uvedeš zdroj nebo odůvodnění proč to tak je. Dík
cccp: do hvězdy jsou alternátory s buzeným rotorem, který jsou spíš doménou aut. Na motorkách je jich pomálu.
Dle tvýho nicku, ale vidím, že hvězda ti je bližší.
to adoid a rrss - dík za vysvětlení, jen sem si chtěl být jistej, že sem to pochopil správně, protože normálně je měření zkratovýho proudu adrenalinovej zážitek kterýho se snažím vyvarovat.
charlie.vtx: ano, měří, altík s permanentními magnety nemá žádnou regulaci uvnitř, vše je venku, krátkodobě zkrat snese, altík je z definice zdrojem proudu, který je dán konstrukcí magnetického obvodu a průřezy vodičů. Napětí se mění v širokém rozsahu podle otáček. Přeloženo do češtiny, zkratováním dynama ho zničíš, zkratováním altíku ho jen mírně přetížíš.
Chválím článek, po dlouhé době článek bez reklamy a bez jediné chyby.
MaraVTR: na SV1000 je potřeba zkratový regulátor jak na většinu současných motorek a jde tam bez problémů dát třeba tento: //renemoto.kvalitne.cz/regulator.html
MaraVTR> Já pořídil na radu jednoho zdejšího moderátora regulátor od Vape a nemůžu si stěžovat , už mi slouží víc jak 30 tisíc Km a pohoda! Za tu cenu i kdyby se teď odporoučel, tak je to pořád hodně dobrá koupě... Pak máš ještě Ignitech , ale já už zůstanu věrný Vape - s tím to skvěle šlape! (Ne, opravdu mi neplatí za reklamu! )
tím měřením mezi fázemi zjistíš, jaký maximální proud je schopen alternátor poskytnout, tudíž je to správně, ale jak se v článku píše, nesmí se to měřit dlouho, kvůli přehřátí vodičů, případně i měřáku.
Ahoj! Dívám se, že poměrně staré vlákno! Ale mám dotaz.. Trošku mě zlobí nabíjení nebo baterka nebo kdo ví, co to může být a na alternátoru na volnoběh jsem naměřil nižší hodnoty napětí, než 20V. Může to být problém? V otáčkách kolem 4tis. pak asi kolem 35V. Moto cb1000r R.V. 2009 Jestli to někdo zachytí, tak děkuji
mam v textu chybu je to zapojeni do hvezdy u kawy, ale Sojky v zadnym pripade neni spolecny bod ukostren!
Velmi užitečné informace
Většinou ty altíky jsou do hvězdy, i když nemaj vyvedenej střed tak jsou ukostřený přes blok motoru.
Pawka: pokud je vyveden zvlášť ještě střed tak to v případě hvězdy. U trojúhelníka si to nedovedu představit.
ale v komentarich je reklama ,to nejde prehlednou,zejo moderatore
kawa to me v trojuhelniku,tzn jeden spolecny bod pro vsechny civky a zbytek jednotlive faze.
cccp: v obrázku jsem si nevšiml, ale třeba altíky na Suzuki jsou určitě do trojúhelníka. důvod proč jednou je to tak a podruhé jinak a přitom na oba typy jde použít stejný regulátor nevím.
e: místo "a ani v tom obrázku k článku je to do hvězdy"
"a i v tom ..."
GSX-Roll:
nick s tím nemá co dělat
takže pak výrobci manuálů klamou, když ty cívky v altíku kreslí do hvězdy?
nebylo to rýpání, nemám žádný relavantní podklady, jen to, že jsem v žádným servisním namuále neviděl nakreslený ty cívky ve schématu do trojúhelníku...a ani v tom obrázku k článku je to do hvězdy, tak proto sem to psal a budu rád, čistě ze studujních důvodů, když uvedeš zdroj nebo odůvodnění proč to tak je. Dík
cccp: do hvězdy jsou alternátory s buzeným rotorem, který jsou spíš doménou aut. Na motorkách je jich pomálu.
Dle tvýho nicku, ale vidím, že hvězda ti je bližší.
to adoid a rrss - dík za vysvětlení, jen sem si chtěl být jistej, že sem to pochopil správně, protože normálně je měření zkratovýho proudu adrenalinovej zážitek kterýho se snažím vyvarovat.
není jich spíše většina zapojená do hvězdy než do trojúhelníka?
charlie.vtx: ano, měří, altík s permanentními magnety nemá žádnou regulaci uvnitř, vše je venku, krátkodobě zkrat snese, altík je z definice zdrojem proudu, který je dán konstrukcí magnetického obvodu a průřezy vodičů. Napětí se mění v širokém rozsahu podle otáček. Přeloženo do češtiny, zkratováním dynama ho zničíš, zkratováním altíku ho jen mírně přetížíš.
Chválím článek, po dlouhé době článek bez reklamy a bez jediné chyby.
MaraVTR: na SV1000 je potřeba zkratový regulátor jak na většinu současných motorek a jde tam bez problémů dát třeba tento: //renemoto.kvalitne.cz/regulator.html
MaraVTR> Já pořídil na radu jednoho zdejšího moderátora regulátor od Vape a nemůžu si stěžovat , už mi slouží víc jak 30 tisíc Km a pohoda! Za tu cenu i kdyby se teď odporoučel, tak je to pořád hodně dobrá koupě... Pak máš ještě Ignitech , ale já už zůstanu věrný Vape - s tím to skvěle šlape! (Ne, opravdu mi neplatí za reklamu! )
Jaký používáte ty neoryginální regulátory?
Potřeboval bych to na SV 1000.
dobrá práce, sám sem jednou nechal altík převíjet...
prima, je to napsaný i pro mě konečně něco užitečnýho a přínosnýho
tím měřením mezi fázemi zjistíš, jaký maximální proud je schopen alternátor poskytnout, tudíž je to správně, ale jak se v článku píše, nesmí se to měřit dlouho, kvůli přehřátí vodičů, případně i měřáku.
Nejsem elektrikář a tak se chci jen ujistit - opravdu se při měření proudu měří mezi fázemi, tj. vpodstatě zkratový proud?
Jen víc takhle užitečných článků !
Dobře napsané, užitečné info pro každého, kdo má chuť se trochu porejpat v motorce a rozšířit si znalosti.