yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
CRF1000 (91) napsal 06.03.2020 v 12:36+1

pokaždé vyjíždím s tím, že to "musím přežít", protože téměř při každé jízdě se mě v provozu snaží někdo zabít

Míra46 (2) napsal 23.02.2020 v 17:54

Zdravím vás všechny, přiznám se, že článek jsem nečetl, ale rád bych uvedl na pravou míru pár věcí.

Zimní trénink:
Nikdo netvrdí, že máte jezdit na vlastní motorce i v zimě a na víc v provozu.
Jde o to, že v zimním období se výrazně sníží přilnavost, tudíž je velmi snadné dostat se k limitu, v tomto případě limitu přilnavosti. Je proto mnohem snazší a bezpečnější hledat limit přilnavosti a naučit se reagovat. Protože co se stane když dostanete smyk, máte příliš vysokou nájezdovou rychlost do zatáčky, vyskočí před vámi srna a podobně...
V první řadě se leknete a to je špatně, toto leknutí vyvolá sérii reakcí, kterým se říká sebezáchovné reakce.
Tyto reakce jsou zcela podvědomé a v podstatě se nás snaží chránit před zraněním, ne vždy jsou ale prospěšné. Jde hlavně o to, že když se najednou vyskytne problém, jste ve stresu a nemáte dost času reagovat, vše za vás budou řešit právě sebezáchovné reakce a ne vždy je to výhra.
Příklad:
Hrajete baseball, jste nadhazovač, hodíte míček a pálkař míček trefí tak, že letí přímo proti vám (a je to dobrý odpal, vy nemáte čas přemýšlet co dělat), vy máte dvě možnosti, buď se uhnout a nebo strnout. Pokud na takové situace nejste zvyklí, zareagujete podvědomě, tedy většinou špatně a míček vás trefí.
Nebo pro ty co už mají zkušenost s nehodou:
Jedete příliš rychle do zatáčky, v praxi to většinou probíhá takhle...
Řeknete si pro sebe: Do ...., pustíte plyn, pak zmáčknete brzdu a síla kterou brzdíte, ve vás neustále vyvolává vysokou rychlost na to, abyste povolili a zatočili. No a nakonec skončíte mimo komunikaci.
Nebo pokud uvidíte štěrk na silnici.Jen tím že povolíte plyn, rozhodíte rozložení váhy mezi předním a zadním kolem, takže snáze dojde k podklouznutí.
Důležité je zachovat chladnout hlavu.
Řekněme si to narovinu, tak jako tak, je to problém, ale svojí sebezáchovnou reakcí z toho uděláme mnohem větší problém. Pokud totiž pustíte plyn a ještě navíc začnete brzdit, nejen že rozhodíte rozložení váhy, ale ještě navíc budete vynášeni ven ze zatáčky a nakonec skončíte venku. Pokud se nenecháte zastrašit a motocykl do zatáčky sklopíte máte šanci zatáčku projet bez úhony. Co se týče štěrku, pokud je to možné spíše motorku rovnat. Pokud to stihnete, já si štěrku třeba ani nevšiml, takže jsem nereagoval a jediné co se stalo kolo kousek klouzlo a zase se chytlo. Nejlepší reakce. Samozřejmě záleží na množství štěrku, někdy se prostě pádu nevyhnete.

A teď k tréninku v zimě, kde trénovat:
Ideálně někomu zaplaťte za pronájem, jak místa, tak motorky, protože co si budeme, asi málo kdo má prostory kde trénovat, aby si někdo nestěžoval a navíc vám pronajímatel ještě rád poradí.
Praha:
pesek52.com tréninky s Lukášem Peškem na Ohvale

Kutná Hora
//www.motorvillage69.com tréninky s Pierre Coppa na pitbike PBS

Ostrava
https://e-pit.cz/ tréninky na elektro pitbike s Roman Staroba, kluci to rozjeli i v Praze - Zličín

Pak jsem chtěl reagovat na neustálou kontrolu tlaku.
Myslím, že stačí krátce a jasně. Tlak předepsaný.
Je spousta faktorů ovliňující tlak v pneumatikách a já si nedovedu představit, že na TT budou třeba kvůli změně povrchu asfaltu měnit tlak, prostě jezdec se musí přizpůsobit. Nebo pojedu do Itálie a v horách bude chladno, tak přifouknu? Blbost, na silnici jsou daný pravidla, tudíž motorka nefunguje v extrémních podmínkách a tak není důvod měřit neustále tlak jako na okruhu.


Pavlik88 (2) napsal 22.02.2020 v 14:49

Nejvíc se člověk zlepší při závodech.
A na takové trénování smyků je asi lepší mít ze začátku jinou mašinu... Něco s čím můžu seknout o zem, a možná nejlíp enduro, krosku, fichtla a mokrou trávu :D
A nebo prostě na brzdy vzít kolo, taky jsem na kole gumoval čáry na přechodu smykem předního kola na obličeji rohlík jak jsem dobrej, na moto bych si to asi hned tak netroufl...
Možná si řeknete že to nesouvisí, ale pokud nevím jak se chová ve smyku obyčejné jízdní kolo, jak chci něco takového trénovat na moto?
Ale jak už bylo zmíněno, článek není pro úplné začátečníky.

Wildaja (44) napsal 22.02.2020 v 08:24-1+1



Život běží a neptá se nás na cestu. Motorkáři musí přemýšlet neustále, nesmí si dovolit komfort auta a nechat si ukolébat myšlenky při rytmu hudby.
Každý si myslí, že řídí líp než ten druhý. To se ví. Už při komentářích tady to jde poznat. Jaký jste řidiči. Za mě jsou všechny takové články přínosem a sem tam zabrousit na nějakou moto poučnou akci je jen dobře. Pokaždé, opravdu pokaždé se dozvím něco nového, co mě posune dál. Ne každá informace si sedne hned. A radši si budu zkoušet blbosti na uzavřené ploše či trati, neż na Buchlákách.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 21.02.2020 v 21:43+1

Musím se znovu "přidat" k digiPetrovi , Joskovi, Suzamilovi a Deluxovi :
jací ignoranti, neumělové a psychopati v současné době řídí osobáky
i kamiony, je patrné z každodenních(!) oznámení v médiích, kde, kdo a jak
vjel do protisměru a kolidoval s osobákem, nebo kamionem . A to bez
ohledu na roční období, t.j. stav silnic .

S kamiony 10+ tuny jezdí jako s osobákem a furt jsou někde převrácení
a za volanty osobáků dělají snad všechno, co je předpisy zakázáno. Jo,dobře
bylo zdejším bajkerům už dávno a není divu,že slýchávám rozhodnutí
"batůžků" skalních bajkerů, že už s manželem nejezdí, že "někdo
z rodiny přece musí zůstat živej" ...
Nemusím snad nikoho přesvědčovat o tom, že ať mně "sežehlí" náklaďák,
nebo osobák, nikdy "nevyhraju". Přežiju-li, tak ani později u soudu a to
proti sobě nemusím mít žádnýho "Janouška" ...

Pro bajkera vždy a všude platí jediná zásada : 100% předvídavosti , např.
když ten plechovkář proti mně nebo přede mnou nebliká, stejně může
odbočit , když jedu do nepřehledné levé vdycky musím být připraven
vyhnout se za každou cenu čelnímu střetu s magorem, který z rotisměru
vyjede do mojí půlky silnice, atd .

VladaM (141) napsal 21.02.2020 v 12:06-1

Řekl bych, že článek o ničem, vaření z vody.

GL1 (15) napsal 21.02.2020 v 09:28-2

Ani jsem to nedočetl do konce, pro mě "zlepšování" znamená posouvání hranic, limitů, a to je na studeném asfaltu v zimních měsících blbost. Možná je něco na té udržení kondice, zas když budu v dubnu 5dní v týdnu na motorce, budu na tom v květnu líp než ten, co jezdil přes zimu 1x za týden.
Následná informace o měření tlaku v gumách před jízdou a po 20ti km mě dorazila...

deluxa (347) napsal 21.02.2020 v 07:22

Za mna ked sa chce niekto vazne naucit dobre jazdit tak by mal zacat na enduro alebo motokrosovej trati alebo kludne aj na hoc akej polnacke s lahkou 125kou. To je jedina kvazi bezpecna cesta ako neskor s prehladom zvladat krizu na asfalte. Je totiz urcite lepsie ak sa 100 krat vyvalate v prachu a blate ako jeden krat na asfalte. To podla mna najviac chyba tej novej generacii nazvyme ich .."panenskych motorkarov" Dal by som to ako povinne jazdy na vodicak. Rozdiel je v tom ze ak zvladate rozne situacie na nespevnenom povrchu (uz to robite automaticky) tak na asfalte to budete davat s prstom v nose. Naucit sa potom chovat v premavke je uz len o najazdeni par stoviek km. Chyba je v tom ze dnes sa to robi presne opacne. Neviem ani zdaleka ovladat motorku ale snazim sa naucit ako sa spravat v premavke. Cele zle...k tomu ako to bolo davno...nie len ja som mal k dispozicii CR500ku a tam ste boli vo vacsine pripadov len prizerajuci statista popripade ste sa valali alebo oboje naraz dnes by som tie sialene jazdy nevymenil za nic na svete pretoze mi toho dali viac ako 1000 kurzov zvladania jazdy a mudrych rad v kde akych clankoch dokopy.

Rambler (4) napsal 20.02.2020 v 20:29

Fajn článek díky. Dám to.

Venca004 (0) napsal 20.02.2020 v 14:01-1+1

Ten článek je strašnej, ne každej člověk by měl radit jak jezdit.

Duranga (133) napsal 20.02.2020 v 12:53

Podle mě jsou druhé oči nenahraditelné, aspoň v začátcích, než se člověk naučí být sám sobě trenérem. Je škoda si zafixovat blbé návyky a pak se jich pracně zbavovat.

pk14 (175) napsal 20.02.2020 v 12:34

..." s výjimkou gum, ty si překontrolujte jak před jízdou, tak po dvaceti třiceti kilometrech, protože tlak se na základě..."

Co? Tlak v pneu se nemeri/nekontroluje za studeneho stavu pred jizdou? Ze se jizdou ohreji a tlak se vice ci mene lehce zvysi, tak s tim pocita snad uz vyrobce... Klidne me opravte, treba je tohle kontrolni mereni nejaka novinka a je nezbytne a je to nekde v textu mezi radky vysvetleno dal.......

Suzamil (1) napsal 20.02.2020 v 11:20

Docela dost toho mám najeto " v motorkářském pravěku" na kývačce Jawě - to byly spíš natočené motohodiny než najeté kiláky a pak už letos kroutím 14. sezónu na Suzině GSRku takže si troufnu tvrdit že vím o čem je řeč. Přesto nesouhlasím s tím, že jezdit se má celý rok a za každou cenu. Dnešní gumy potřebují určitou teplotu aby fungovaly jak mají takže v teplotách těsně nad nulou a na studeném asfaltu je to spíš o průšvih než o zlepšování svých dovedností. Navíc lze čekat v zatáčkách zbytky posypového mazeriálu a řidiče v plechovkách, kteří s nanukem za řídítky nepočítají... Motor se taky moc nemá šanci zahřát, takže já jsem spíš pro "zimní spánek" a dovednosti obnovovat a dále brousit v době, kdy je klima motorkářům příznivější. Ale jinak je článek super...dobrých rad není nikdy dost...

JoskaH (444) napsal 20.02.2020 v 11:14+2

Dneska jsou na všechno samí odborníci.
Jak správně žvýkat, správně močit, správně žít, správně jezdit na motorce...
A ještě si ti odborníci nezřídka protiřečí
A novodobý farář je pan doktor a novodoba všeobecná církev takzvaná lékařská věda, co je schopna každých pár let menit svoje kázání o tom, co je správně a co ne.
Nechte mě v klidu žvýkat, močit, žít a jezdit - i s chybama.
Děkuji

prcek80 (133) napsal 20.02.2020 v 10:39

No nevím, jestli k bezpečnosti a zvládnutí motorky pomůže neustálé projíždění stejného úseku, s každým projetím se zvyšuje rychlost a otupuje pozornost = průser na cestě, zbytek článku ale v podstatě dobrý.

petr1000001 (207) napsal 20.02.2020 v 09:06-1+11

Jó 20 let zpátky,to byl pěkný pravěk,nebyl ani žádný osobní kouč,který by mně naučil oblékat,přemýšlet, co jíst a jak mluvit s holkama... Naštěstí si myslím,že jsem zas tak moc neutrpěl.
Souhlasím hlavně s poslední větou,že je potřeba dělat vše podvědomně a automaticky.
Toho se docílí skutečně jen a jen praxí,ale tím,že člověk jezdí,jezdí,jezdí a užívá si to a ono to tam časem prostě je,to podvědomé a automatické..pak je člověk s motorkou sžitý na to,aby mohl tyhle krizovky ustát,potažmo trénovat...
Neumím si představit jak jdu z autoškoly za barák s fleku trénovat smyk předního kola a další popisované libůstky..
Ani s předepsaným zimním tréninkem nesouhlasím... každý si má jezdit TO SVOJE ,už proto,že každý je zkrátka jiný a že musím být připravený na jaro? Musím připravit motorku,sám jet na co mám a hlavně nezapomenout,že můžu jezdit celou zimu ve španělsku,ale v březnu mně tu sežehlí první plechovka,překvapená kde jsem se tu vzal...
Takže za mně ano,určitě jezdit,jezdit a zase jezdit,tak aby to bylo vše podvědomně a automaticky...
To ostatní je individuální a pro různé kurzy a motoškoly také dávám ano,ale je potřeba vždycky přemýšlet...nechat si umnět poradit je potřeba,ale všeho s mírou a nemyslím tím jen Lisého ))




TOPlist