VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Hydropes (46) napsal 04.01.2022 v 13:14+1

Mně v článku ještě chybělo to za Bé a za Cé ..

Bé) Když už někdo opravdu přijede a chce zkušební jízdu. Nedat motorku z ruky bez složení kauce v plné ceně motorky!
Slyšel jsem poměrně dost historek na téma:
1) Borec byl půl hodiny pryč, pak přijel a se slovy, hmm..to nechci v klidu nasedl do auta a odjel. Jako dobrý stane se no...mezi zuby procedíte nějaké to silnější slovo a zatlačíte jí do garáže. Po trochu detailnějším zkoumání ale najednou zjistíš, že na motorce máš třeba jinej startér...starou baterku... zevnitř svařenou kapotu, chybí ti kus originál nářadí apod. Jako tohle mi přišlo jako ultra brutál drzost nejtěžšího kalibru. A samozřejmě borce i s jeho kámošema, co to tam za rohem vyměnili... už nikdy nedohoníš.
2) Borec odjede a už ho nikdy nevidíš...tak jasně - zavoláš policajty, jelikož ti tam přeci nechal jako zástavu auto s přívěsem = přijedou policajti a hele...auto i přívěs kradenej = černý petr zůstane v ruce tobě...
3) Borec je za 10minut zpátky, motorka skoro studená...ale v nádrži skoro nic...jo...za rohem na něj čekal kámoš s kanystrem a hadičkou...a hádej se s někým...
4) Jedna osobní zkušenost - borec přijel, vrátil se za 3/4 hodiny a motorka i on orvaný, jak s tím někde šlehl o zem. Postaví ti odrbanou motorku před vrata a řekne...hmmm kámo, sorry, ale asi to nechci. Jdeš v emocích jasně do sporu...v autě ale jsou jeho další dva kámoši...ale nemáš moc šanci vyhrát = černej petr a roztrhlej rukáv zase zůstane tobě...
5) A to nemluvím o těch, kteří se přijedou jen povozit - vyzkoušet si motorku, jestli jim sedne apod. = ani se neobtěžují mít s sebou peníze...proč taky, nepřijeli nic kupovat...tyhle odfiltruješ hned, když je požádáš o zálohu na motorku...

No a za Cé):
1) Plácenete si, sepíšete smlouvu, dáte mu ověřenou plnou moc, aby si to přepsal na sebe.
2) Ale ouha - on si to nepřepíše a přestane existovat - telefon nebere, na adrese v občance bydlel před 10 lety v nájmu, ale nějak si ještě nepřepsal bydliště... motorku už možná prodal někomu dalšímu...a najednou začnou chodit pokuty, nebo rovnou předvolání na PČR - toho čassu a nervů s tím.
3) Ohánět se kupní smlouvou je pěkné, ALE pozor, podle zákona má majitel nějaké povinnosti atd. - není to tak, že prodám, dám plnou moc a už se o nic nestarám :(...
4) Tohle se stalo kamarádovi - prodal, dal plnou moc, zrušil pojistku a neřešil. A jednoho dne...asi půl roku po prodeji si pro něj do práce přijela Policie, jelikož na jeho nepojištěné motorce bez STK,... jeli zloději co vykradli nějakej krám a při ujíždění na přechodu těžce zranili nějakou paní... Měl z toho hodně zamotanou palici, X výslechů, prokazování, že v tom nejel atd. - nakonec z toho vyšel jen s pokutou a pěkně pocuchanejma nervama...
5) Takže doporučuji - nedat motorku z ruky, pokud to není odhlášeno na nového majitele nebo Vám alespoň nedá ověřenou plnou moc k přepisu = doklady samozřejmě zůstávají u prodávajícího, který obratem udělá přepis a doporučeně posílá novému majiteli...

Vždycky mě neskutečně štvalo, když mi někdo nechtěl dát motorku hned a chtěl po mně tyhle papíry...teď už to chápu...

Tak jenom pár postřehů...co mě a moje kamarády naučil život v CZ kotlině...

baracque (1) napsal 03.01.2022 v 19:19

Možná trochu novinářská hyperbola, ale zábavný a podle mě v podstatě pravdivý článek. Prodával a kupoval jsem několik aut a motorek... Někdy je to trochu divočina, ale jak už tady někdo psal, při troše trpělivosti a soudnosti s cenou se dá prodat všechno. Já si vždy při prodeji si nechávám prostor pro vyjednávání (slevu), ale zásadně až u motorky/auta. Dotazy na slevu po sms nebo telefonu zdvořile, ale tvrdě odmítám :) Myslím, že pokud někdo není ochoten přijet se podívat, nemá cenu se bavit.

Největší zklamání při pokusu o prodej bylo jednání s jedním dealerem, který mě chtěl na motorce na protiúčet stáhnout o 30-40 tisíc (motorku jsem pak prodal na inzerát za cca 100K). U aut protiúčty celkem fugnují (je to nástroj podpory prodeje nových a nesnaží se na nich tolik vydělávat), ale motorky zatím asi nic moc.

Když kupuju, naopak se ptám, jestli je cena pevná nebo je tam prostor pro slevu. Je to o dohodě. Opět, vždy na místě u stroje :)

ST4Marc (31) napsal 03.01.2022 v 17:09

... Článek mě pobavil... V září jsem prodával Bulldoga a první "vážný" zájemce hned použil výmluvu za A) ...

stelvio (78) napsal 03.01.2022 v 04:21

Když doma stojí, to, co tomu pánovi visí na zdi v obýváku na úvodní fotce, tak cena dolů nejde

honzajj (0) napsal 09.03.2018 v 06:54

Článek hodně povedený živě se mi u něj vybavily ty horory když jsem poprvé prodával auto. S důvěrou jsem jel do AAA s tím že dostanu slíbenou cenu a tůdle, jenom mi pořád strkali pod nos smlouvu se směšně malou částkou. Když jsem prodával teď podruhé, dal jsem inzerát na internet a první telefony samozřejmě Esa a AAA ale už jsem se nenechal zlákat. Žádní pořádní zájemci se ale neozvali takže jsem nakonec taky prodal do bazaru, ale do menšího //www.auto-vykup.cz/ do těch velkých už nepáchnu.

marafzs600 (98) napsal 08.09.2014 v 21:39

Vždycky jsem dal slušnou cenu ať na auto nebo na moto a nikdy jsem neměl problém prodat(Fazera rekordně za 3h) a na dotaz na slevu pokládám telefon. Zmetci jsou na obou stranách. Horší je asi ale kupovat,než prodávat, alespoň pro mě.

krf (2) napsal 08.09.2014 v 06:06

článek pravdivý :c) ale i prodejci jsou někdy padlí na hlavu

mRKEF (88) napsal 05.09.2014 v 15:42

Článek v mnoha ohledech (bohužel) pravdivý. Mě naprosto vytáčí neslušnost lidí, při reakci na inzeráty. Já když píši neznámému, vždy pozdravím, ptám se, podepíši se.
Maily a SMSky typu: "když mi slevíte na XY, tak si ji vezmu" ignoruji, protože s takovým člověkem nemá cenu se ani bavit.

Osobně jsem prodával a kupoval cca 5-6 motorek. Zpravidla jsem neměl větší problémy a s pár kupci jsem také v občasném kontaktu dodnes. Slevu jsem dal v podstatě vždy a koupil většinou hned první co přijel. Na poslední srdcovku Kawu ER6 ani kupec slevu nechtěl, ale sám jsem mu vnutil litřík zpátky. Kluk to byl solidní a věděl jsem, že včelka bude v dobrých rukou, tak proč ne ...

martjan_1098 (283) napsal 05.09.2014 v 13:46

Super článek, všechno jsem taky zažil, ale nakonec musím říct, že téměř se všemi, kterým jsem kdy motorku prodal, udržuju semtam kontakt a těší mě, že jsou spokojeni i oni.
Mmchd, teď taky prodávám jeden klenot, kdyby někdo chtěl

bulldogbiker (-3) napsal 02.09.2014 v 19:54

hm asi jen jeden názor..

dajos (123) napsal 02.09.2014 v 19:41-1

Ten začátek článku mi příjde až moc depresivní. Taky jsem už párkrát prodával (zrovna nedávno skůtr a J350) a zas tak šokově to neprobíhalo. Je to tu maličko nafouknutá bublinka.
Jinak s dotazem na slevu člověk musí počítat a je nutné se podle toho zařídit, buď rovnou napsat pevná cena - bez diskuze a nebo si ji navýšit a pak udělat radost a slevit. Nevidím v tom nic složitého. Ostatní už záleží na svědomí prodávajícího, zda uvede pravdivé info nebo scifi. Mě se osvědčilo vše uvádět po pravdě a pokud si dobře pamatuji, prodal jsem vždy hned prvnímu co se přijel podívat. Věděl do čeho jde dopředu. Ohledně koupě mám jednu negativní zkušenost (s bazarem) jinak vše v pohodě - ze soukromých inzerátů. Z vlastní zkušenosti můžu jen doporučit koupi zánovních mašin kolem roku stáří, tam jsem se se stočenými km a jinými "upravami" na štěstí nesetkal. Sice si člověk připlatí, ale v porovnání se staršími ročníky ne o tolik a má šanci na nesrovnatelně lepší kousek.

markus (17) napsal 22.11.2013 v 23:19+1

Tenhle článek tesat do kamene. Nedávno jsem prodával starý auto, udělal jsem slušný fotky, dal obsáhlej popis auta i jeho nedostatků a nízkou cenu. Pro vesnickýho kutila to byl dobrej kup, takže jsem čekal velkej zájem, což se potvrdilo. První volal už hodinu od podání inzerátu, ale to jsem nevěděl, že udaná cena(7000,- Kč) je přímo úměrná IQ kupujících. Přestože vždy počítám s tím, že zájemci dám malou slevu, volali lidi, kteří auto ani neviděli, vlastně je ani nezajímalo, ale zajímala je pouze sleva. Odpovídal jsem jim, že slevy nedávám a jejcih zájem okamžitě opadnul. Po cca 25ti volajících zavolal opravdový zájemce. Přijel, viděl, koupil. Při otevření kapoty a pohledu na motor jenom spokojeně zamlaskal. Slevu samozřejmě dostal

BobRF (28) napsal 17.09.2013 v 08:58

Dobrý a pravdivý článek ve všem mám zkušenost z koupi i prodejem tak vím nebyl jsem nikdy v situaci že jsem musel prodat tak jsem těch nervů měl o něco mín

ThomsonMotorson (108) napsal 17.09.2013 v 01:45+3

Dobrej článek
Bohužel je pravdivej...
Tak jako kolem dívčího internátu, se motá spousta "honičů" a "koukačů", tak kolem prodeje motorky se motaj tzv. zájemci-volači-dotazovači, kteří nemají zájem. Asi druh úchylky..

Rolda89 (7) napsal 16.09.2013 v 19:48

Zatím jsem pouze jen nakupoval a s prodejem nemám zkušenosti, ale musím říct, že kvalita fotek je opravdu důležitá, jak pro kupujícího, tak pro prodávajícího.

Přidám taky jednu zkušenost. V inzerci jsem našel starší jednoválcovou Hondu, Bylo mi jasný, že na ni budou mouchy, ostatně moje Číza při koupi taky nebyla nic moc. V inzerci byly celkem slušný fotky celý motorky, ale nebyly příliš vidět detaily, cena se mi líbila. Napsal jsem pár mailů majiteli, abych aspoň zjistil, jestli věci udané v inzerátu jsou stále aktuální (gumy, brzdy, rětěz, baterka, kilometry..).

Když jsem přijel na místo, tak mě hned trkly do očí šrouby, všude byl jinej druh šroubu (př.: na jedný straně byl u stupaček šestihran a na druhý imbusy) někde černěný, někde zinek, někde bez povrchovky. Začal jsem se ptát, nádrž byla promáčklá, blastr nalomenej, na to mi bylo řečený, že to má každá a padená nikdy nebyla. Fotky na inzerci jsou bez promáčkliny. Zjistil jsem, že je kaput baterka a že nemá technickou, podle inzerátu vše ok. Motorka měla jiný přední kolo, na kterým nebyl náhon tachometru, z prodávajícího vypadlo, že už pár let jezdí bez toho, takže kilometry jsou úplně jinde. Motorka měla zespoda zasranej motor od oleje. Motor byl samozřejmě zahřátej před startem předemnou. Tak jsem si to rozmýšlel a řekl si o slevu, za ty věci co nesedí s inzerátem, samozřejmě o tom nechtěl slyšet, tak jsem se otočil a jel domu.

Byl jsem z toho docela znechucenej a řekl si, že radši vyberu motorku, která mi zůstane a nebudu se bát za ni zaplatit. Prodejce mi za dva tejdny psal, že mi ji nechá o 6 tisíc lacinějc, ale to už jsem zájem neměl.

CentriFUGA (3) napsal 23.07.2013 v 22:31

Hezký článek - řekl bych že prodej je hodně o tom udělat kvalitní fotky umytýho stroje a k tomu věcnej popis se všema údajema. Občas něco prodávám (alu kola apod.) a když tam jsou dobré fotky, popis a třeba na bazosi TOP, tak se vše prodá do 2-3 dnů. (a to je cena srovnatelná s ostatníma).

Jinak já měl zatím až na jawu 350 štěstí na koupi i na prodej.

Samozřejmě takový ty co přijedou a pak půl hodiny kopou do pneumatiky, tak ty bych nakopl taky a nakonec stejně nic nekoupěj, protože chtějí z věci za 50 000 slevu 15 000, což je samozřejmě nesmysl.

Teď jsem chtěl prodávat svoje CB 500. Dal jsem tam hezkej popis a fotky a hned mi chodily mailem nabídky, většina rozumně - jestli je třeba sleva na dopravu 1000,- apod, což bych asi ustál. Poté chodili samozřejmě nabídky na skůtr 125ccm (lidi jsou vtipálci).
Když jsem pak viděl nabídku motorek co jsem chtěl kupovat, tak jsem si to rozmyslel a motorku si nechal, protože prodat by nebyl problém, ale asi bych při vybírání měl problém já Jsem vcelku dost vybíravej ...

Článek hezkej, určitě spoustě lidem pomůže, hlavně ty fotky a popis a je to perfekt !

kvapo (1) napsal 23.07.2013 v 12:06+1

To je taková naše mentalita..Ostražitost+automaticky očekáváš,že ten druhej je ten největší podvodník co chce podělat..

Já teda mám naštěstí jako prodávající i kupující docela štěstí musím zaklepat.. A to sem kupoval motorku ještě s Fr. papírama kdysi..

Jen mi teda jednou přijeli borci a začli mi motorku rozebírat skoro na součástky jak kdyby hledali drogy,nebo nějaké chyby kvůli slevě..tak to sem řekl, že ne..

Nebo kamarádovi přijel týpek a byl nespokojenej, že ta jeho kroska má podřený plasty a určitě byla na zemi.. no experti

Pracháč s novou mašinou a novou milenkou ubrečenej, že chce nějakou slevu a je to těžký to sem taky zažil :D vždycky mě to zvedne tlak, stojí čas, ale nakonec to koupí někdo rozumnej docela

Jirka4137 (114) napsal 19.07.2013 v 01:06

Pokut nabídnu mašinu za nejnižší cenu na trhu a navíc je v solidním stavu kupující na to vždycky slyší.Už jsem to udělal mnohokrát.
Největší radost mi ale udělá spekulant který dojde pobrečet že udělat s toho novou mašinu by stálo 15-20 a atˇ mu to od ceny ještě odečtu.
Pak je radost dívat se na jeho prot. ksich když je motka prodaná když se po týdnu pro ni vrátí.

Pavlusha (1) napsal 13.07.2013 v 23:02

Pěknej článek. taky jsem se nechal napálit, od údajné kupující motorky. Motorku jsem měl 40km od bydliště.Jel jsem ji napucovat a čekat na dámu.Po půldenním čekání,jsem ji zavolal a dozvěděl,že peníze musí použít jinám. Tak jsem jel zase domů,s najetýma 80km a hozeným 1dnem za hlavu.
Co se týče nabídek v mailu - zajímavé.Kolikrát jsem si myslel,že si ti lidi dělaj srandu. Chtěli slevy kolem 50%ceny.To byl vrchol. No,už se těším na další možný prodej mašiny
P.

zdenall (4) napsal 12.07.2013 v 19:13+3

Ja jen cumim co nekteri jste schopni resit.Proste tak to je.Kupujici chce dobre koupit a prodavajici prodat.Ten zbytek nechce nic,kolikrat nemaji ani 15let,vypisovanim se bavi.Kdo ma prece zajem a nachystane penize okamzite vola...

Jaccob (0) napsal 12.07.2013 v 02:48

přidám moji osobní zkušenost: když jsem potřeboval prodat svoji r1 na druhý den se mi ozval týpek že ji chce..přijeli dva...jeden z nich očividný přizvaný znalec tzv. "brečič" který brečí co je na ní špatně atd atd...brečič pracoval(brečel) znamenitě a klučina chtěl za každou cenu slevu..podotýkám že motorka byla v dobrém stavu s milionem doplnků a chtěl jsem za ni trapných 48 litrů co mi chyběly do nové máši...nakonec jsem ji se slevou pustil neb mi přišlo že klučina prostě prachy nemá...řekl jsem si než to měsíc střílet tak at týden nežeru...nakonec si pro ni přijeli v novém BMW za dva melouny..málem mě mrdlo.

radi5 (73) napsal 04.07.2013 v 08:01

Stává se i opak. Před časem jsem podával auto a ne zrovna levné. Volal mi pán, a chtěl číslo účtu že mi ho hned zaplatí. Aniž by mě znal a auto viděl. Auto skutečně zaplatil a až poté si pro něj přijel. Na mou poznámku, že dost riskoval mě poplácal po rameni a řekl: "já vím, ale auto je perfektní a risk se mi vyplatil". Nechtěl ani korunu slevu. Mimochodem před pár dny mi volal a sháněl něco pro dceru...

sharkis (6) napsal 02.07.2013 v 23:28

V posledních letech jsem prodával i kupoval a musím říct, že ani nevím, která z těch zkušeností byla horší

Nakonec jsem teda prodal i následně koupil parádně, ale to, co tomu předcházelo, to byl docela očistec X "vážnejch" zájemců, X arogantních pitomců, co chtěli slevu ve výši 50% atd. a na druhé straně domluva s prodejcem, který mi pár dnů před domluvenou prohlídkou napsal že je motorka pryč.

Co mě ve článku ale trochu "namíchlo" je tvrzení, že sleva na benzín rovná se automaticky "oťuknutí" na možnost dalších slev. Ne, s tím opravdu nesouhlasím Ne každej má na kontě mega a jet pro mašinu přes půl republiky s nejistým výsledkem holt není levná záležitost... Já se třeba při koupi domluvil na minimální slevě na benzín a vzhledem k serióznosti prodejce pak mašinu koupil bez keců za inzerovanou cenu, ač tam důvody k dalšímu jednání o ceně byly

Všechno je jenom o lidech, ale mezi motorkářema je to teda síla, to se musí nechat...

atheris (1) napsal 28.06.2013 v 21:22+1

Zatím jsem vždycky prodával tak, abych si nepřipadal jako zloděj, takže za minimum. Přijde mi správný říct, jak to je, kde je co upadlýho, uraženýho, kolik co ještě vydrží a napsat to pak do smlouvy. Klidně to řeknu i do telefonu předem a na požádání udělám detailní fotky, abych nemařil někomu čas. Těch pár tisíc slevy mi za klid stojí a každýmu říkám, víte o tom, jak to je, jste svéprávný. Je to starý, sedřený, ale pojízdný a legálně to může na silnici, takže nechtějte, abych to dal za cenu šrotu bez papírů.
Naposledy mě kluk napálil, dal jsem mu za 16k Zephyra, s novou STK, ještě chtěl smlouvat a pak to napatlal leštěnkou, nastříkal kola voskem a dal to za tejden za 32k a vychválil to tam mýma slovama. A prodal...

Vítali (7) napsal 28.06.2013 v 13:08

Taky občas nějakou motorku prodám a setkal jsem se už snad se všemi možnými druhy kupců.Od člověka,který evidentně věděl pro co jede,typ motocyklu znal a dohoda byla příjemná - třeba dodnes udržujeme kontakt,přes naivky,kteří v životě na motorce neseděli,přečetli si někde pár "chytrých" článků a odkopali se třeba dotazem,jak se maže řetěz,když motorka měla kardan , až po vyčůránky,kteří na normálně provozované motorce "našli" neoriginální sváry,pořád to "někam táhlo" a z motoru (zdravého) se něco ozývá - evidentně šustí třetí plechová lamela na spojce,nebo ta "prostřední" vidlička je o 2,5 desetiny ohnutá vlevo.Prostě,kdo chce koupit,koupí - dohoda vždycky existuje,kdo nechce,ať jede jinam - motorek je na prodej tisíce

Rajce2 (26) napsal 28.06.2013 v 09:12

Já letos na "jaře" mašinu kupoval, našel jsem pěknej inzerát, s prodávajícím jsme všechno probrali po telefonu (asi 20minut pohodovej rozhovor s týpkem,kterej mašině očividně rozuměl).No a na den, kdy jsme se domluvili, že bych přijel, začalo sněžit. Já neměl ani káru,ani dodávku, chtěl jsem na motorce odjet po vlastní ose, ale prostě to nešlo. Hnusný počasí trvalo snad měsíc (všichni pamatujeme,že jo? ), s týpkem jsme byli v občasnym kontaktu a nakonec to dopadlo tak, že se udělalo pěkně, my se domluvili (asi potřetí) na neděli a on jí v sobotu prodal někomu jinýmu. Tim chci jenom říct, že né vždycky dlouhý odkládání znamená, že zájemce je idiot Stejně tak ale chápu jeho, taky bych to udělal (když je to bez zálohy). Obráceně jsem zase jednou prodal auto způsobem, že mě týpek prosil, že svoje auto zboural a to moje se mu fakt líbí (tim potvrzuju "teorii" pěkných fotek), abych mu ho přivezl (cca 150km)...risknul jsem to a vyšlo to...ale byl bych pěkně nas*anej, kdyby řekl,že si to rozmyslel

grooll (1) napsal 27.06.2013 v 15:06

já prodal dvě a no problémo, u velké moto dokonce poslal kupec peníze na mou prosbu na účet což by nebylo tak zajímavé ale sám od sebe je poslal den předem aby byli peníze na účtu už při předání. Tenhle borec si mou mašinu zaslouží

ivan_zebra (0) napsal 27.06.2013 v 14:15

Dobře napsaný článek,hodně věcí co se tam píše jsem zažil,jedna z nejdrsnějších výmluv:sms,dnes nad ranem mi zemřel otec,prodejte..vtipné mi přišlo taky když pán poměrně z daleka přijel dlouho přeměřoval sidecar,pak volal manželce at přeměří děti,a pak si ho nevzal,že by se mu tam dvě nevešli Musí se to vydržet a hle do týdne bylo prodáno za cenu kterou jsem si představoval..Jinak souhlasím s komentujícimi-udělat co nejlepší fotky.A při koupi- přívěsný vozík nechat kilometr někde vedle,rozumní lidé se vždycky domluví.

JardaMJawajizda (25) napsal 27.06.2013 v 03:05+2

Možná hlavní problém bude v tom, že se prodává věc, ke které má prodávající citový vztah. Takže se ho pak může dotknout, když si někdo "dovolí" po něm žádat slevu za jeho "lásku", když by si jí nejraději nechal, kdyby to šlo ... Sám jsem takovýhle pocity prožíval, a to už mi v garáži stála jiná Měl jsem tomu klukovi na poslední chvíli chuť říct: "Ne, vem si ty prachy zpátky a vrať mi motorku."

Rob2 (0) napsal 26.06.2013 v 21:44

zbynour: Číst umím, pouze mne mate Tvůj sloh bez interpunkcí, velkých písmen a návaznosti vět. A zklamu Tě ve věci, že bych ustoupil ze svého názoru, který se týká požadování slevy bez toho, že by potenciální kupec předmět prodeje viděl a vyzkoušel. V tom má autor článku naprostou pravdu. Dále je naše debata bezpředmětná, tedy moje reakce již žádná nebude. Přeber si to ad lib.