Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Souhlas, návštěvou galerií, byť virtuálních je velmi inspirativní. Na web McCurryho chodím pravidelně párkrát za rok, čistě pro inspiraci nad již známýma fotkama. Chcete-li si užít virtuozního umění za aparátem, mrkněte //stevemccurry.com/ Je to stále jeden z největších borců fotografie vůbec.
Nezaškodí trochu chodit po muzeích, galeriích nebo třeba kinech, kde jsou ve foyeru dočasné expozice foto. Skoro nic to nestojí a když u každé fotky pár sekund postojíte, tak ten cit pro kompozici získáte zcela nenásilně a překvapivě snadno. Pokud si někdo zaslouží výstavu, tak už ten cit má a vy se jen díváte, vnímáte, a příště to při vlastním focení automaticky děláte podobně.
Učení napodobováním není výsadou malých dětí, umíme to všichni i v dospělosti.
líbilo se mi to, poučné a přínosné , rejpalů si nevšímejte. Já jsem se rád poučil, navíc je to velmi srozumitelně popsáno a od motorkáře . Tak hodně zdaru a těším se na další pokračování
HADe, v reakci na tvé moudro cituji z úvodu svého článku: "A věřte, že leckdy má daleko větší cenu zrnitá a trochu mázlá, neopakovatelná momentka z mobilu, než precizně exponovaný, ale sterilní snímek bez příběhu."
Kompoziční pravidla se hodí, máme-li čas přemýšlet. Nemáme-li, uděláme momentku. Ale všeobecně - občas je lepší, než strávit výlet koukáním do displeje nebo mačkáním čudlíku, koukat kolem a užít si to všechno na živo, než pak doma z tisíce cvaků...
Jak udělat dobrou fotku v serpentýnách? Vysaď baťůžek u zajímavé zatáčky, nech jej, ať si připraví smysluplnou kompozici a projeď si zatáčky sám - ty si to víc užiješ, baťůžek tě nezabije vrtěním v zatáčce (to musí být vážně prima) a udělá dobrou fotku s rozmyslem. A stačí jedna. Dobré fotky z časopisů nevznikají omylem, mácháním telefonem nad asfaltem v zatáčce...
Rada ke kameře na helmě: nastav ji tak, aby zabírala prostor před tebou, nikoli asfalt. ...Ostatní jistě chápou, že fotografie a video je zcela odlišná disciplína
Máš zde pouze shromážděny informace které jsou všeobecně známé. Bohužel vycházíš z toho, že stojíš nohama na zemi, a máš alespoň 2 vteřiny na rozmyšlenou. Co ale fotky za jízdy? Tady se pokus radit. Baťůžek fotí jak o život, vrtí se vzadu, nejkrásnější fotky jsou v serpentýnách v náklonu, na dlouhých rovinkách a na horizontu. Zkus fotit naslepo, kdy se s foťákem ohneš až k asfaltu a fotíš skupinu za sebou z podhledu. Tyto fotky mají daleko do optimální kompozice, ale žijou! Atmosféra z toho jen čiší.
- A co takhle rady když máš foťák nebo kameru na helmě? Aby z toho nebyla přehlídka asfaltu před sebou?
- Těším se, až přijde rada která mi pomůže, né jen všeobecně známé poučky.
Článek kvituji s nadějí, že se alespoň několik dalších cvakačů, byť jen několika pravidel chytne. Osobně naprosto nemůžu vystát 426 fotek z dovolené, nasypaných z přístroje rovnou na Facebook či jiné asociální sítě. To vše podtržené postavami uprostřed, podseknutými v kotníkách s plochou fotky vyplněnou z 50% nebem.
Dnešní fotografickou scénu myslím velmi dobře vystihuje následující "vtípek" (nemířil bych ho ovšem striktně pouze proti ženám :):
//weknowmemes.com/2012/11/taking-photos-men-vs-women/
diky za fajn clanok. sice mi vela nepriniesol, vacsinou pravidiel sa riadim nejak podvedome, ale poslem ho dalej ako vybornu pomocku na zaciatok.
tiez totiz od kamaratov dostavam fotky so stredovou kompoziciou, ktoru potom v PC upravujem na nieco oku lahodnejsie :)
Souhlas, návštěvou galerií, byť virtuálních je velmi inspirativní. Na web McCurryho chodím pravidelně párkrát za rok, čistě pro inspiraci nad již známýma fotkama. Chcete-li si užít virtuozního umění za aparátem, mrkněte //stevemccurry.com/ Je to stále jeden z největších borců fotografie vůbec.
Nezaškodí trochu chodit po muzeích, galeriích nebo třeba kinech, kde jsou ve foyeru dočasné expozice foto. Skoro nic to nestojí a když u každé fotky pár sekund postojíte, tak ten cit pro kompozici získáte zcela nenásilně a překvapivě snadno. Pokud si někdo zaslouží výstavu, tak už ten cit má a vy se jen díváte, vnímáte, a příště to při vlastním focení automaticky děláte podobně.
Učení napodobováním není výsadou malých dětí, umíme to všichni i v dospělosti.
Supr článek.
Pár jednoduchých rad a fotka může být 10x lepší...
Hezký fotky, Ráďo! číst text se mi ale nechtělo
líbilo se mi to, poučné a přínosné , rejpalů si nevšímejte. Já jsem se rád poučil, navíc je to velmi srozumitelně popsáno a od motorkáře . Tak hodně zdaru a těším se na další pokračování
Díky za uvedení odkazu, to je to teprve reklama!
...příště by si redakce měla dle tebe najmout na kurz focení zřejmně konstruktéra vzducholodí
Koukám, další skrytá reklama:
//www.radekfiala.com/index.php/kurz_fotografovani.html
Zákazníka je potřeba sehnat jakýmkoliv způsobem
HADe, v reakci na tvé moudro cituji z úvodu svého článku: "A věřte, že leckdy má daleko větší cenu zrnitá a trochu mázlá, neopakovatelná momentka z mobilu, než precizně exponovaný, ale sterilní snímek bez příběhu."
Kompoziční pravidla se hodí, máme-li čas přemýšlet. Nemáme-li, uděláme momentku. Ale všeobecně - občas je lepší, než strávit výlet koukáním do displeje nebo mačkáním čudlíku, koukat kolem a užít si to všechno na živo, než pak doma z tisíce cvaků...
Jak udělat dobrou fotku v serpentýnách? Vysaď baťůžek u zajímavé zatáčky, nech jej, ať si připraví smysluplnou kompozici a projeď si zatáčky sám - ty si to víc užiješ, baťůžek tě nezabije vrtěním v zatáčce (to musí být vážně prima) a udělá dobrou fotku s rozmyslem. A stačí jedna. Dobré fotky z časopisů nevznikají omylem, mácháním telefonem nad asfaltem v zatáčce...
Rada ke kameře na helmě: nastav ji tak, aby zabírala prostor před tebou, nikoli asfalt. ...Ostatní jistě chápou, že fotografie a video je zcela odlišná disciplína
Máš zde pouze shromážděny informace které jsou všeobecně známé. Bohužel vycházíš z toho, že stojíš nohama na zemi, a máš alespoň 2 vteřiny na rozmyšlenou. Co ale fotky za jízdy? Tady se pokus radit. Baťůžek fotí jak o život, vrtí se vzadu, nejkrásnější fotky jsou v serpentýnách v náklonu, na dlouhých rovinkách a na horizontu. Zkus fotit naslepo, kdy se s foťákem ohneš až k asfaltu a fotíš skupinu za sebou z podhledu. Tyto fotky mají daleko do optimální kompozice, ale žijou! Atmosféra z toho jen čiší.
- A co takhle rady když máš foťák nebo kameru na helmě? Aby z toho nebyla přehlídka asfaltu před sebou?
- Těším se, až přijde rada která mi pomůže, né jen všeobecně známé poučky.
skvěle a jednoduše vysvětlené
Článek kvituji s nadějí, že se alespoň několik dalších cvakačů, byť jen několika pravidel chytne. Osobně naprosto nemůžu vystát 426 fotek z dovolené, nasypaných z přístroje rovnou na Facebook či jiné asociální sítě. To vše podtržené postavami uprostřed, podseknutými v kotníkách s plochou fotky vyplněnou z 50% nebem.
Dnešní fotografickou scénu myslím velmi dobře vystihuje následující "vtípek" (nemířil bych ho ovšem striktně pouze proti ženám :):
//weknowmemes.com/2012/11/taking-photos-men-vs-women/
Peknej clanek jak na to .
Jo a jaka srna?
Super clanok, tesim sa na pokracovanie.
Pěkný článek, tak doufám že sem to pochytil dobře(jen na druhé fotce u značky mi chybí ta běžící srna)
super článek
já jsem si vždycky říkal k čemu mě je ta mřížka, a ted uz to vím. Dík
Parádní! Pěkně vysvětlené. Díky!
Pěkný článek, pobavila srnečka na první fotce u cedule Kaliště
Tak ako prvá fotoskola, tak aj táto je perfektná. ĎAKUJEM!
Povedenej článek
mensus zabil
Supr povídání...
Super článek.Jenom ten křivej barák bych si na fotce asi nechal.Má to pro mě větší koule
HONDU?!!! ...Co vyrobila Honda, co by se, aspoň vzdáleně, podobalo Buellu?
Buell?
Parádní článek !! Jen mi za vypadl název oranžového naháče připomínajíc Hondu. Pomůže mi někdo ?