ktm_duben




Zajímavost: V Česku vzniká tříkolový elektro motocykl

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hog
Hog (15) napsal 20.6.2017

Jak říká Super Sic ...další eko paskvil z Česka !
Jen doufám,že to dotáhne do zdárného konce a potom zahodí !
Další věc, jako moto z Ústí nad Orlicí za 2,5 mega vůbec nepotřebujeme ! A prachy se dají utratit daleko
rozuměji!

megacruiser

Jen design na efekt, bez praktického důvodu. 2 kola vpředu zbytečně zvyšují hmotnost a musí se kvůli nim víc dimenzovat rám. Uniká mi smysl takové koncepce. Navíc s takovou mrchou širokou nepůjde kličkovat mezi auty ani mezi výtluky. Elektromotor v kole? Další hloupost - extrémní neodpružená hmota. Lepší je dát motor do rámu a použít bezúdržbový řemen. Kdyby to aspoň mělo střechu aby to šlo použít i v zimě...

SuperSic58

Další eko paskvil, co se ztratí v propadlišti dějin..

sered
sered (113) napsal 24.4.2017 -1

VIZI> "Vážení čtenáři, o vaše komentáře stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl a proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu. Vulgární, urážející a napadající komentáře budou smazány"
Budou???

Petřičák

Elektromotor do všeho nacpou konstruktéři jen tehdy, když jim to jejich šéfové přikážou. A jejich šéfové jim to přikážou jen když v tom budou prachy. Pokud zákazníci budou bateriovou elektromobilitu okázale bojkotovat, pak pojede všechno ve starých kolejích i přes jekot nejrůznějších neziskovek. My, daňoví poplatníci a hlavně zákazníci hlasující peněženkou rozhodujeme o své budoucnosti. Žádní politici ve Strakovce či Bruselu. Každý se může dobrovolně rozhodnout, jestli se nechá ekologickou lobby okrádat nebo ne.

VIZI: A vy se prosím příště naučte číst můj příspěvek než něco vypustíte do světa. Nikde jsem neřekl, že ten člověk dotace pobírá. Výslovně jsem tam uvedl, že proti němu nic nemám, pokud to vyvíjí za své! Pouze jsem vyjádřil názor, že jakožto daňový poplatník odmítám podobné nesmysly financovat, toť vše.

sered
sered (113) napsal 23.4.2017

Kawasakizelena> ofcany oblbnes, PR je mocna zbran . Ale fyziku nastesti neeee!

HONZAKK
HONZAKK (4) napsal 23.4.2017 -1+1

Zdar všem,co tu přispíváte,za sebe bych si něco takového v životě nekoupil,ale nedovolím si kritizovat už jen proto,že před pár lety jsem ohrnoval nos nad elektrokolem a podívejte se,jak to vypadá dnes s pohonem jízdních kol a jejich prodejem ve světě i u nás. Pokud se jim zadaří,tak by se mohli uplatnit někde jinde než u nás.Tady to zatím vypadá tak,že kdejaká ouřednice a oředník musí jezdit do práce vozem,aby si nezmazal značkové oblečení a větrem na skútru mu nevyvětrala voňavka.
Jinak ale podle vývoje a snižování obsahu motoru i v osobácích,není daleko doba,kdy nám nacpou ty paka zelený elektromotor do všeho.

KALUP
KALUP (14) napsal 23.4.2017

Když to pojede stovkou a dojezd 500km tak to můžou GéESA zabalit.

gresini

Steve - nejenom ekologií,ale vlastně už prakticky vším

BedaTr
BedaTr (16) napsal 23.4.2017

No myslim ze je to dalsi predem ztraceny projekt..A kdyby se nejakou nahodou dostal na trh tak min jak 200 000 kc stat nebude...A to se vyplati

VIZI
VIZI (756) napsal 23.4.2017 +1

jste idioti co tady hned píšete o dotacích, nejdřív si přečtěte jejich stránky, zjistěte si informace a pak něco pište

Kertézs
Kertézs (5) napsal 23.4.2017

Další

Petřičák

satanokky: Naprostý souhlas, fyziku naštěstí narozdíl od lidí nelze uplatit ani ukecat. To pouze nejrůznější "experti" a "marketingoví odborníci" si myslí, že poručí větru, dešti. Stejně jako si to před nimi čtyřicet let mysleli komunisti a přesto si matička Příroda dodnes dělá, co uzná za vhodné. Fascinuje mě, jak tihle diletanti jsou schopní uctívat výrobky automobilky Tesla a přitom přehlížet fakt, že ani výborně naladěný podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a patřičně širokými pneumatikami není schopný při dynamičtější jízdě zvládnout ty více než dvě tuny hmotnosti, aby ten jejich elektrický zázrak vůbec někam dojel. Anebo když jeden nejmenovaný motoristický novinář na Stream.cz chválí hybridní BMW jak je strašně super a přitom jen tak mezi řečí poví, že má nádrž jen na 41 litrů namísto běžných 63 kvůli místu pro baterie, na které auto ujede nanejvýš jen 40 kilometrů. Takže BMW své zákazníky okrade o cca 200 km benzinového dojezdu výměnou za 40 kilometrů toho elektrického. No nekupte to!

satanokky

teraz k projektu:
S koncepciou nazvanou motor-koleso som sa stretol už počas mojej doktorantúry na univerzite a tomu je teda dobrých 12 rokov. Malo to furt tie isté problémy - extrémne veľká neodpružená hmotnosť motor-kolesa, problém s utesnením motora voči nečistotám všetkého druhu, chladenie motora, rotačný prívod energie do motora a jeho ochrana voči vplyvom prostredia...
Na stránkach projektu (http://tiltingvehicle.eu/projekty/frais-hub-motor/) sa píše o váhe motora 4 až 6,5kg pri kontinuálnom výkone 20kW. To bude asi preklep, lebo posratý 0,5kW motor na 36V má 7kg (http://www.ecotech.cz/sk/elektromotory-v-rafiku/) resp. 5,5kg (http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/asistencni-em-500w-36v/). Plus ešte na týchto stránkach nájdeme nejaké údaje k oloveným akumulátorom kde zaujme váha (veeeeeľka) a počet nabíjacích cyklov 300 až 700 s origo nabíjačkou. U Li-ion akumulátorov je to váhovo lepšie (asi 4 krát ľahšie pri rovnakom napätí a kapacite) pri cene asi 2,6 krát vyššej (akumulátory s nabíjačkami) ale chýba údaj nabíjacích cykloch a navyše Li-ion-ky sú od Samsungu. Internet tvrdí u tých 36V Liňion akumulátorch o 500 a viac nabíjacích cykloch.

Kawasakizelená

Toto mají napsáno v kampani: "Na základě projektu hodláme založit Obchodní společnost, v níž všichni investoři následně obdrží podíl. Datum jejího založení bude záviset na výši dosažené částky v kampani. Při nižší částce by se společnost založila až se vstupem dalšího potřebného kapitálu." A toto mají napsáno v přiloženém busines plánu: "Na projekt zatím není založen žádný podnikatelský subjekt, ale funguje jako osobní iniciativa podporovaná rodinnými příslušníky, pár kamarády a také i dodavatelskými partnery. V nejbližší době, podle výše získané investice, bychom rádi založili Společnost (s. r. o.), do které začleníme naše projekty a společníky/investory, kteří přinesou potřebný kapitál na realizaci našich plánů." Těžko by si tedy vzali dotaci, když ještě nejsou firma. Všechny firmy a organizace, které vzali dotaci z EU, nebo od města či kraje, tak vím, že ve smlouvách mají povinnost viditelně propagovat poskytovatele dotace, jinak riskují vrácení dotace.

satanokky

to Kawasakizelená: si si istý tým čo píšeš o tom že:" Kdyby měli na projekt dotace, museli by to uvádět na svém webu, jinak by měli velký průser a nic takového tam není." ? Lebo jak kukám tak kukám tak na stránkach o Midalu (http://www.midalu.eu/) nič nieje o dotáciach a to isté sa týka Jawy (http://jawa.eu/). Navyše som ani pomocou googlu nič nenašiel o povinnosti zverejňovať niečo o dotáciach na www stránkach "dotovaných" firiem či projektov.
Akurát na fasbúku sú aktívne anti-kampane voči Midalu a Jawe 1000

Kawasakizelená

Projekt je opravdu skvělí a hned bych si něco podobného pořídil, proto jím na jejich kampaň na PENĚZDROJ posílám 300 Kč. Kdyby každý komu se to libí poslal jen 100 Kč, mohli by nám brzo ukázat, jak to jezdí a mohli bychom světu zase ukázat, že Češi jsou nejlepší. Pro komentující níže: Kdyby měli na projekt dotace, museli by to uvádět na svém webu, jinak by měli velký průser a nic takového tam není. A taky by nedělali tu crowdfundingovou kampaň na penězdroji. To da přece rozum!

sered
sered (113) napsal 23.4.2017

Jaro Cimrmane probud se! Objevil se ti elektrobracha.

restore
restore (3) napsal 23.4.2017 -1+1

Další průkopník slepých uliček... Pokud si zraje doma a za svoje .Proč ne.Pokud ale bude žebrat peníze od eráru,tak kopnout do prdele...A když bude neodbytný,tak s rozběhem...

lenkochal

Motor ktory bude tak lahky, aby jeho neodpruzena masa v kolese neposlala jazdne vlastnosti motorky rovno do haja a zaroven tak odolny, aby sa vibraciami nerozlozil na prvocinitele po 100km ale zaroven aspon trochu vykonny,... No necham sa prekvapit, ale pocitam ze nobelova cena za fyziku panovi pride postou hned nasledujuci den po uvedeni motorky na trh.

Steve-CZ

Zajímalo by mě, jak dlouho nám budou ještě blbnout hlavu tou falešnou ekologií

mmp
mmp (9) napsal 22.4.2017

Woody Allen: Chcete-li pobavit Pána Boha, seznamte ho se svými plány do budoucna...

Eastrider

Na konci článku sú uvedené výhody.
Povedal by som, že až na ten úložný priestor, skoro všetkými disponuje hociktorá udržiavaná Jawa 350/634

boneshaker

Daten, Fakten zahlen, němci jsou v tomto nějak dopředu.
Čas ukáže, jelikož plány a skutečnost jsou vždy trochu(někdy i víc) mimo.
Držím palce, ale benzín je benzín a to k motorkám patří.

fidlimydli

Zajímavá doba. Svařím rám, vypletu kola a hned to prezentuji jako novou značku, aniž bych měl funkční prototyp. Ale když to evidentně funguje v CADu, postavit a vytvořit značku už bude sranda.

Asi jsem ze staré školy kdy platilo, že se nejprve musí něco dokázat, aby se tím dalo chlubit.

Hondasl
Hondasl (62) napsal 22.4.2017 +1

Pán je machr. Něco vymyslet, a pak postavit. Každé zboží si svého kupce najde. Držím palce.

Eastrider

Hm, chápem snahu aj všetko okolo toho... ale trošku mi príde ako toto:
tenisová raketa s dvoma gripmy.

http://www.telegraph...developed-in-US.html

Aj v tom prípade vynálezca tvrdil, že takto je lepšie, ale voľako nevidno celosvetovo...

Plus "tilt" princíp, aj keď nie v tejto podobe, nie je novinka. Dávno pred Piaggo-m sa už skúšalo podobné volačo.

Piki
Piki (20) napsal 22.4.2017

Kdo si hraje nezlobí, takže držím palce

Spinks
Spinks (34) napsal 22.4.2017

zajímala by mě cena, jakou si za to představují - jinak zajímavé a jistě dobrý pokus

kuchta50

Nenech se zviklat těmi negativními názory.Většina písálků si nedokáže ani sama vyměnit svíčku,ale kritizovat dokážou.Uvidíš sám,jak dopadneš a podle toho se rozhodneš,jestli má smysl pokračovat.Ale umím si představit tvůj výtvor do města na nákupy,nebo na kratší vyjížďky.A potom parkování.Můžeš to mít v baráku,nebo paneláku a žádný smrad z benzínu,takže nikdo nemele.Prostě pokračuj,kdo nikdy nic nepostavil,nechápe.

panTerek
panTerek (60) napsal 22.4.2017 +1

Frankie, ninet - pan nevymýšlí nic noveho, jen predelava uz existujici trojkolky do "modniho eko" havu a navrch prihazuje ceskou vyrobu. Jen aby to neskoncilo jak Jawa, cinske srdce napadene ceskym kutilem, ale s exkluzivni cenovkou

ninet
ninet (2) napsal 22.4.2017 +2

Fandím lidem kteří vymyslí něco takového a jeste k tomu v česku.Nenechte se odradit od projektu závistivci co by nevymysleli ani žebřík.

TDM851
TDM851 (295) napsal 22.4.2017 +1

Jedinné, co je na tom ekologické, je ten dřevěný špalek pod sedlem. Jinak kdo trochu ví, co je to enduro, tak se tomuto názvu musí smát. Viděl bych to, ať to zní světově, na Senior Cottage Vehicle

raid
raid (23) napsal 22.4.2017 +1

jako smysluplná varianta by mi přišlo něco na způsob maxiskútru, celý zadek benzínová pohonná jednotka čtyřstovky nebo pětistovky, motor na kyvce, vyzkoušená (byť má svá omezení) koncepce.
A dvě přední kola poháněná elektromotory v nábojích. Při požadavku výkonu táhne vše společně, při požadavku úspory elektromotory pomáhají, možný i samostatný elektroprovoz do výdrže baterek. Rekuperace, případně dobíjení za jízdy při přebytku výkonu benzínového motoru.
Pohodlné, praktické, sice zbytečně složité, ale svoje výhody by to mělo.
Tohle je napytel, ciště elektrický provoz je za současného stavu vývoje baterek prostě nekonkurenceschopný, skútry si nekupují vataři typu majitelů vozu Tesla. Ti když jezdí pro rohlíky, tak holt jedou to Teslou za dvě mega

Frankie

Remcat umí každej, něco vymyslet a vyrobit, to už se ovšem musí něco umět. Jestli má tahle věc smysl ? To se ukáže až časem...
Každopádně fandím vynálezcům všeho druhu, bez lidí s nápadem bysme chodili pesky a bydleli v jeskyních

bulldogbiker

No držím palce

habrman
habrman (20) napsal 22.4.2017 +2

Pokud je vývoj za státní peníze,tak potěš koště ! To už tu máme v podobě Mrdalu. Správní kamarádi se správnými kontakty a penízky na nesmysly se jen hrnou. Pokud je to za vlastní,tak snad mu zbude na chleba. Myslím si že svět zatím nemá pro toto využití ty správné baterie. Lehké,s velkou kapacitou,malé a rychle nabité.

Petřičák

Proč mi to jenom připomíná známé rčení z pohádky O statečném kováři: A nedáte si říct a nedáte. Ty baterky prostě lidem vnutit musíte, i kdyby čert na koze jezdil protože ruská ropa a zemní plyn v Evropě jsou špatné, žáááno. Tentokrát se marketingový PR expert hluboce zamyslel a zkouší brnkat na strunu českého vlastenectví. Něco ve smyslu jezdit na baterky je sice nahouby, ale když jsou to naše, české baterky, tak je budeme uctívat i navzdory faktu, že jde o mizernou technologii. Konstruktér nám předkládá toliko teoretické technické údaje, protože vzhledem ke stadiu vývoje nic jiného v ruce nemá. Nejdůležitější parametry jako doba dobíjení do plné kapacity a způsob jízdy nutný pro dosažení maximálního dojezdu záměrně chybí aby nevyšlo najevo jak nepraktický provoz na baterie v reálném životě je. Jestli tenhle nesmysl vyvíjí konstruktér za své, nemám námitek, ale pokud jde o dalšího lůzra přisátého na dotační cecík, co utrácí krvavé peníze daňových poplatníků za své pochybné ekologické snění, pak mám sto chutí mu tu jeho tříkolku omlátit o hlavu.

hrouda13
hrouda13 (65) napsal 22.4.2017 +5

V první řadě bych tomu neříkal motocykl.

Stadakk11

No...nechci se dotknout konstruktéra, který má jistě "zlaté České ručičky" ale tu energii bych raději vložil do jiného projektu

panTerek
panTerek (60) napsal 22.4.2017 -1

Panovi chybel silny motocykl a tak dela 11kW bastl, vzdyt petikilo Piaggio ma kolem 30 kW




yamaha_brezen_mt10
Objednat reklamu
TOPlist