ktm_kveten




Nejen drahá Vespa Elettrica. Piaggio nabídne dostupnější elektroskútr One

V době, kdy v západní a jižní Evropě hoří mezi výrobci elektrických skútrů lítý boj o zákazníka, se italský koncern Piaggio spoléhal pouze na Vespu. Ta je ovšem výjimečná nejen svou technikou, ale především cenou. Již brzy by se ale měla objevit její dostupnější alternativa přímo od Piaggia nazvaná jednoduše One.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

One má být pro Piaggio globálním produktem, tedy skútrem určeným pro celý svět. Tady nejde jen o to, že díky elektromotoru nemusíte dělat homologace na různé emisní normy v různých koutech světa, ale také o to, že ten konkrétní skútr dokážete nabídnout kdekoli a bude to dávat ekonomický smysl – v Evropě může být levným přibližovadlem, v méně rozvinutých krajích naopak prémiovkou. Honda to tak měla od počátku se svým PCX, a jakou udělalo díru do světa. One byl oficiálně představen v Pekingu na konci minulého měsíce, Asie a Čína zejména jsou v této kategorii sakra důležitým trhem, v Evropě se ovšem má začít nabízet již od konce června.

To už také budeme určitě chytřejší v otázce technických dat a cen, zatím nevíme vlastně vůbec nic, neboť to představení bylo velice lifestylové a proběhlo na Tik Toku. Co je ale jednoznačné, že se nejedná o Vespu Elettrica v jiném hávu, One totiž bude technicky úplně jiný skútr. Především má elektromotor v zadním kole, známý z levnějších elektropovozů, a také nabídne vyjímatelné akumulátory – Vespa má motor s převodem v tom kyvném rameni, co u klasického skútru slouží jako držák variátoru, a baterky napevno ve skútru. U One si je budete moci vyndat a odnést s sebou do kanclu na nabití. Piaggio je členem konsorcia pro vývoj výměnných baterií, kam patří ještě Honda, Yamaha a KTM, nicméně tyhle baterky ještě s největší pravděpodobností nebudou ty „standardizované“.

Kvalitní, spolehlivý a s robustním podvozkem, to má být základní charakteristika elektrického Piaggia, u něhož prý nemáme čekat žádné extra kudrlinky. Prostě obratný městský potrh na maličkých 10“ kolech. To ale neznamená, že by mu chyběl styl, vždyť je z Itálie. Ale je to prostě hodně prakticky postavený skútr, má oboustrannou kyvku s dvojicí tlumičů, vepředu osvědčenou tlačenou jednoramennou kyvnou vidlici známou z Vespy, plochou podlážku, výklopné stupačky pro spolujezdce a Piaggio také slibuje prostorný úložný prostor pod sedlem. Smart vychytávky mu přesto úplně nechybí, takže se majitelé mohou těšit na bezklíčkové zapalování, dvě motorové mapy, digitální přístrojový panel a LED osvětlení. Co se nějakých jízdních výkonů týče, Piaggio říká pouze to, že model One bude dostupný ve více verzích s různými výkony a dojezdy, přičemž se hovoří o třech variantách: moped do 25 km/h, skútr AM do 45 km/h a nějaká rychlejší A1. Která z nich, za kolik a kdy přijde do Česka, to se dozvíme nejspíš brzy.

AKTUALIZACE 11. 6. 2021:
Pouhý den po zveřejnění článku jsme od Piaggia dostali další informace týkající se techniky, dostupnost i ceny. One se v Česku začne prodávat v červenci ve dvou verzích: L1 pro řidičák AM, tedy s maximálkou 45 km/h, a L3 pro řidičák A1 nebo B s maximálkou 60 km/h. Ten pomalejší má slabší motor (1,2 kW nominální výkon, 1,34 kW maximální) a menší kapacitu baterií 2,3 kWh, ale taky nabídne dojezd až 100 km, váží 92 kg včetně baterky a stát bude 79 900 Kč. Za rychlejší variantu s propojeným brzdovým systémem CBS zaplatíte 95 900 Kč, ale také má 2 kW nominální/3 kW maximální výkon, baterku 3,2 kWh, dojezd až 85 km a vážit bude 94 kg.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist