globalmoto_duben_nolan




Kuberg Freerider – tuzemský elektrošok

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pavlys (13) napsal 21.09.2017 v 07:33

Ahoj, mám elektroenduro, ako zaklad posloužila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem. BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion, 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii. Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze. ZÁBAVA JAKO KRÁVA !!!
Fotka mi nejde vložit...

Bufalo650 (0) napsal 06.09.2017 v 08:33

Zdar vsem.v cervenci jsem s bratrem navstivil jen tak na slepo firmu kuberg a meli jsme to stesti mit moznost se projet.jeli jsme postupne zvysovanem vykonu a to zrychleni neni mozne popsat slovy-to musis zazit.ten kdo je zvykly na cca 200 -kilovou motorku to komentuje slovy "raketa", jemne otoceni rukojeti a proste letis.slysis pouze sesteni retezovky.luxus

SuperSic58 (1308) napsal 03.09.2017 v 14:06

ale 20ti palcový kola to nemá ani náhodou, to jsou tak 14" maximálně

SuperSic58 (1308) napsal 03.09.2017 v 13:19

věřim, že na tom bude setsakra zábava, lehounký jak pírko a 12kw s tim pofrčí parádně, ale ta cena... za to sem měl funglový endurko honda crf 250l...

TDM851 (4095) napsal 30.08.2017 v 02:13

Z meho pohledu tohle nic neresi. Kolem Brna jsou same chranenky, dal za chranenky stejne na baterku nedojedu. Sice je to tiche, ale stejne se tam s tim nesmi. Eroze pudy atd... Samozrejme Ceskym firmam drzim palce, zajimal by me podil ceskych veci na tomto stroji.

mariano (13) napsal 29.08.2017 v 11:33

jako člověk, který se těší, až budou elektroendura (hlavně kvůli ekoteroristům - srnce neuškodí, když se občas lekne a proběhne...na rozdíl od vlka ji enduro nesežete) dostupná za normální cenu (přeci jen, "motohodina" je spíš pro rohlíky přes les), bych v případě navrhovaného "xxl" nerozšířil oblast kolen plasty, ale větší baterkou a s tím (asi) související úpravou rámu.
v podmínkách českých lesů/lomů/polňaček/apod. najedu 4 mth za den výjimečně (ehm...vůbec jezdím málo ), ale už by to bylo použitelné...a pro větší akce (a to jsem se v článku nedočetl) možnost rychlovýměny baterie

KUBERG (6) napsal 29.08.2017 v 00:11+2

Dobrý večer kolegové motorkáři,
moje jméno je Michal Kubánek, jsem ředitel fy KUBERG a dovolím si zareagovat na Vaše komentáře k testu Free-Ridera.
Především děkuji Martinovi Haklovi a webu motorkari.cz za test a Vám čtenářům, kteří jste si jej přečetli a okomentovali za kladné i záporné komentáře.

Nejvíce připomínek v článku a v komentářích se týká velikosti motorky. Free-Rider se vyrábí ve třech velikostech a ta nejmenší je určena pro děti cca od 10 let. Testovaná prostřední verze je vhodná pro jezdce s postavou do cca 175 cm. Větším jezdcům rozhodně doporučujeme největší verzi, která má 24" palcové přední kolo a sedlo vyšší o cca 5 cm oproti testované verzi.

Free-Rider je motorka která záměrně vypadá jinak než na co jste zvyklí. Některým se to líbí (to potvrzují prodejní čísla) a některým se to nelíbí (to potvrzují některé komentáře 😊) a to je to v pořádku, svět by neměl být černobílý. Výhodou Free-Rideru je, že Vás dostane inkognito do míst kde by jste s normální motorkou nesměli a nebudete tam nikoho provokovat ani hlukem ani vzhledem.

Nízká váha a malé rozměry umožňují tuto motorku naložit jednoduše do osobního automobilu, nebo převézt na nosiči na kola.

Motorka dovoluje celou řadu úprav a zákazníci si jej často přetvářejí k obraz svému, až nás to někdy samotné udivuje. Víte například, že loni na upraveném FreeRideru Tomáš Valina získal body v oficiálním podniku MČR v maraton enduru, tedy proti ostrým kroskám? Byla to první elektro motorka, která získala v ČR body v oficiálním závodě. Ale k takovémuto použití jsme Free-Ridera skutečně nestavěli a není na závodění určen.

Free-Rider je motorka kterou používá široké spektrum zákazníků od aktivních závodníků (jednoho Free-Ridera teď například připravujeme pro Olivera Koniga) až po lidi kteří se zotavují po nemoci a Free-Rider jim dovolí dostat se do lesa, kam by jinak nedošli ani nedojeli na kole. Používají ho lidi co jezdí na koni k tichému doprovodu jezdců, moto závodníci jako pitbike, v komerčních půjčovnách atd.

O tom že při jízdě na elektro motorce můžete i Vy zažít plnohodnotné motorkové zážitky Vás zatvrzelé odpůrce nepřesvědčí nic jiného než testovací jízda, na kterou Vás tímto srdečně zvu k nám do Mankovic. Přijeďte a udělejte si názor po své vlastní jízdě (svezení u nás je zadarmo, tak přijďte).

Na dotazy rád odpovím.
Mějte se hezky.

vilemx (228) napsal 28.08.2017 v 09:33+1

Někdo se na to dívá pohledem motorkáře, jiný zase pumpičkáře. Každopádně čas ukáže, jestli elektro moto/auto má smysl stavět na zažitém konstrukčním schématu nebo jestli jít úplně jinou cestou. Třeba jsme teď v podobné situaci, jako když průkopníci před sto lety montovali motory do zesílených jízdních kol a koňských kočárů.

Sat1 (3) napsal 27.08.2017 v 22:39+1

jsem taky obrovský zastánce klasických motoru a to nejen u motorek, ale na druhou stranu něco jako je toto na blbnutí kolem baráku po loukách, abych neprudil sousedy uvítám všema deseti.

Stadakk11 (277) napsal 27.08.2017 v 01:07-3

Martine Hakle: Nerad bych se Tě dotkl, ale je to hnus! V profilu máš KTM LC4 a Pragovku...to jsou ty pravé motorky...motorky pro chlapy, ale motorka na elektriku? To je jako co?
Ať si každý myslí co chce, ale já miluju spalovací motory a pokud to půjde, tak budu jezdit jen na nich.

satanokky (26) napsal 26.08.2017 v 20:25

Tak som navštívil stránky výrobcu tohto e-zázraku a googlovaním som zistil, že obuté kolesá (ráfiky obuté do pneumatík 20” x 2.5” Maxxis Creepy Crawler) odpovedajú priemeru ráfika cca. 15,25 palca a pneumatiky majú rozmery cca. 64/100 (v motocyklových pomeroch t.j. šírka / výška plášťa v percentuálnom pomere k šírke). Takže v autorom navrhovanom obutí 19-tka vpredu a 16-tka vzadu by si motocykel ozaj polepšil. Nehovoriac o tom, že tie Maxxis-y sú síce all-arround trials (univerzálne), ale bicyklové plášte a istotne nie sú stavané na prenos sily od 12kW motorčeka.

satanokky (26) napsal 26.08.2017 v 15:43

Ešte k tom u zväčšeniu kolies - nastopro by muselo ísť dozadu väčšie ozubené koleso sekundárneho prevodu (alebo menší pastorok) a to adekvátne k zmene pomeru priemerov zadného kolesa (veľké / malé) aby to ten motorček potiahol s rovnakou dynamikou.
A ešte mám otázku - aká silná (koľko Kwh ale Ah) baterka tam je že to potiahne ten najsilnejší motor celú hodinu?

satanokky (26) napsal 26.08.2017 v 15:25

Ja len tak k vylepšeniam navrhovaným kolegom "vývojovým testovačom" - ak sa nemýlim tak rozmery ráfikov motocyklov sú udávané ako priemer ráfika (nemeria sa tu nič po obvodu ráfku ako je to v článku) takže ak má motokrosová motorka vpredu pneumatiku 90/90 R21 tak je to pneumatika obutá na ráfiku o priemere 21 palcov (cca. 533,6mm) a výsledný priemer kolesa (pneumatika + ráfik) je asi 27,37 palca (cca. 695,4mm) a obvod asi 85,97 palca (cca. 2184,6mm). Ako sa to meria u bicyklov mi je viacmenej jedno, ale ak sa opäť nemýlim tak tam sa meria priemer kolesa (ráfik + pneumatika) t.j. 29 palcové koleso má priemer cca. 740 mm a nie 29 palcov plus 2 krát výška pneumatiky.

Samuel007 (376) napsal 26.08.2017 v 11:28

45 min je krásný čas.
Takže s dvěmi bateriemi a snadné výměně by se dalo kroužit non-stop.

berry111 (57) napsal 26.08.2017 v 10:35

zzzmrzlinar: nikde jsem v testu nepsal, že to jezdí jako (elektro)kolo a ani to není pravda (narozdíl třeba od Bultaca Brinco, které jsem měl týden před Kubergem). Bultaco je kolo, Kuberg naopak s jízdou na kole nemá vůbec nic společného - je to prostě malá (až moc malá) motorka. Navrhovanými úpravami bych z něj udělal trošku větší motorku...
Samuel007 - nabíjel jsem vždy kolem 45 minut a je pravda, že když akumulátor byl u konce svých sil, tak to bylo na výkonu znát.

S pozdravem Martin Hakl

Samuel007 (376) napsal 26.08.2017 v 09:32

Jak dlouho se to nabiji?
Je ke konci baterie znat pokles vykonu?

zzzmrzlinar (471) napsal 25.08.2017 v 22:51

je proste videt, ze autor prpste uoravami chce udelat z kola motorku. neb kdyz to vypada jako kolo, ma to vsechny komponenty z kola tak to jako (elektro)kolo jezdi

Myna (15) napsal 25.08.2017 v 17:29+1

Brake46> A co? Když chceš kvalitní celopéro, tak se k cifře 100k Kč dostaneš hodně rychle...

Jinak plně souhlasím s návrhem verze XXL. Polítal jsem na tom loni asi čtvrt hodiny (verze s malýma kolama a 8 kW motorem) a ještě nikdy jsem se za řidítkama tak nebavil. K dokonalosti mi chybělo jen dotažení do trošku dospělejších rozměrů.

Brake46 (0) napsal 25.08.2017 v 17:15

Elektrokolo z 114k, no neber to...

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 25.08.2017 v 15:46-1

Zatím jsem stále proti - je to přeci jen stále ještě kolo - nezpocyhbňuji tím výkon, jen píšu, že ten výkon je také díky tomu, že je relativně lehká mašinka.
Je to hlavně na blbnutí a na to už jse moc starej a na normální jízdu mi to přijde hodně nízké. Pro trial určitě dobré.
Drobná poznámka - každý píše, jak není třeba převodovka, protože to má zátah jako blázen, ale třeba v elektrických závodních čtyřkolkách je už dneska dvoukvalt - a to z jednoho prostého důvodu - téměř se tím zdvojnásobí dojezd. Takže až bude tahle hračka mít převodovku a bude mít rozumnou velikost a při dojezdu 450 km bude stát 150 tisíc => tak fajn.

deluxa (347) napsal 25.08.2017 v 14:52

Predpokladam ze uzsie plaste tam su z dost jasneho dovodu...zmensit valivy odpor a zvacsit dojazd . Obavam sa ze keby si tam dal sirsie a vacsie koleso (co nie je nejaka genialna myslienka a napadlo to urcite aj vyrobcu) bolo by to uplne v haji...+ z toho jasne vidiet ze vyskladat celkovu ergonomiu nie je jednoducha zalezitost a nema nic spolocne s kvalitou spracovania a pod..

Hog (11) napsal 25.08.2017 v 14:21-2

Cena kola...114.000,-kč. Přesně odpovídá m a n u f a k t u r n í výrobě a nikdy při tomto způsobu
výroby nemůže být nižší ! Cenu by snížila sériová výroba a plat "dělníků" v Číně !
Mě to neoslovilo a za tu "cenu" je už dobrá "dváca"

K2 (38) napsal 25.08.2017 v 13:26

Tak a ještě otestovat elektriku od Mrázka... Dominantou těchto strojů y mělo být trailové ježdění - pěšinky v lese, výjezdy, sjezdy...

onderfaus (24) napsal 25.08.2017 v 13:01+1

Nějak mě ty elektro pohony v motorkách a autech neoslovily.

methaw (3) napsal 25.08.2017 v 12:35+1

ty kola jsou tak deseti-palcová

sussudio (12) napsal 25.08.2017 v 12:06+2

no nevím.. sice bez šlapek, ale stále kolo..




TOPlist