husqvarna_svartpilen_801_2




KTM: na elektřinu ještě není správný čas

Rakouský výrobce přehodnotil svůj postoj k motocyklům poháněným elektřinou. Hlavním problémem těchto strojů je podle KTM jejich nedostatečná bezpečnost a vysoké náklady výroby.

Když se návrhy a vývojem elektrických motocyklů začali zabývat jeho konkurenti, nesmělo KTM, jako lídr ve výrobě terénních motocyklů, zůstat pozadu. Na výstavě EICMA 2011 výrobce předvedl koncept nazvaný Freeride E, jehož sériová výroba měla začít v průběhu roku 2013.

Čas po představení konceptu plynul, ale žádné další novinky o vývoji stroje nepřicházely. Postupně bylo čím dál jasnější, že KTM přehodnotilo svůj vstup na trh s elektrickými motocykly.
Tuto skutečnost nyní potvrdil i výkonný ředitel KTM, Stefan Pierer, který za hlavní problémovou oblast elektrických motocyklů označil velkou nákladnost a určité nebezpečí při využití lithium-iontových baterií.

Pierer řekl: „Zatím nevidíme perspektivu ve výrobě elektrických motocyklů, protože dostupné technologie výroby baterií jsou pro dnešní motocykly nedostatečné.“

Dále zmínil především riziko vzniku požáru lithium-iontové baterie při nehodě a také vysoké náklady, kdy jedna baterie stojí okolo 2 000 Eur.
Výše uvedené problémy související s bateriemi a jejich efektivním využitím jsou neoddiskutovatelné. Je však otázkou, do jaké míry hrají hlavní roli. Faktem totiž je, že Freeride E by se svým desetikoňovým motorem a výdrží baterií pouze 20 minut nebyl žádným ohromujícím dílem, spíše naopak.

Zajímavé bude také sledovat, jak postoj KTM ovlivní ostatní výrobce zabývající se vývojem elektrických motocyklů. Na to nám odpoví až následující měsíce.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist